Toprak Razgatlıoğlu nem tartaná helyesnek, ha az elmúlt két nagydíjhétvégén látott fölénye miatt korlátoznák a teljesítményét. A BMW pilótája kijelentette, ő évekig csendben tűrte, hogy sokszor semmit nem tudott kezdeni a Ducati ellen, most viszont ő következik.
Toprak Razgatlıoğlu óriási fölénybe került a Superbike-világbajnokság előző két futamhétvégéjén a mezőny több tagjával szemben. A török pilóta Misanóban és a Donington Parkban is mindent bezsebelt a Superpole-tól kezdve a második futamig, és az asseni diadalával együtt immáron zsinórban hét győzelemnél tart, előnye pedig 41 pontra nőtt a tabellán.
Ennek láttán az elmúlt időszakban felmerült, hogy valamilyen módon korlátozni kellene a teljesítményét, hogy az első helyért folytatott harc ne fulladjon unalomba, hiszen mostanában akkor sincs kérdés ezzel kapcsolatban, ha esetleg lerajtolják. Razgatlıoğlu szerint ugyanakkor egyáltalán nincs garancia arra, hogy a következő fordulóban is ekkora lesz a különbség közte és a többiek között.
Razgatlıoğlu: Még nem a BMW a legjobb motor, mindenki tudja, hogy a Ducati nagyon erős
„2019 óta mindig azt láttuk, hogy a Ducati tizenöt-húsz másodperccel nyeri a futamokat – nyilatkozta erősen túlzóan. – A Ducatinál nagyon jól érezhették magukat az elmúlt három-négy évben. Ezen a hétvégén nagyon erős voltam, de lehet, hogy a következőn már nem leszek ennyire erős, és a többi csapattal fogok harcolni.”
Az elmúlt években előbb a Kawasakit, majd a Ducatit is azzal próbálták kordában tartani, hogy csökkentették a motorok maximális fordulatszámát. Ezt minden negyedik forduló után lehetett felülvizsgálni az előző hétvégék eredményei alapján, ám idén erre már nincs lehetőség. Ehelyett a többek között a vázat és a motorblokkot érintő koncessziókat lehet visszavonni a kiemelkedő versenyzőktől, de Razgatlıoğlu szerint „túl korai lenne beavatkozni”.
„A BMW ugyanolyan érzetet nyújt, mint tavaly, nem változott, én pedig csak motorozom – szögezte le. – Lehet, hogy ezen a hétvégén jobban motoroztunk, mint korábban, és óriási volt a különbség, de három évig semmit nem szóltam a Ducatival kapcsolatban, amelyről mindenki tudja, hogy nagyon gyors az egyenesekben, és a legjobb motor a paddockban. Tavaly szenvedtem a Yamahával, és minden futamon száz százaléknál is többet adtam ki magamból, de a FIM nem tett semmit.”
A 27 éves motoros azt javasolja a riválisainak, hogy „harcoljanak keményebben”. Az elmúlt években ő is ezt tette a Ducati ellen. „Egy olyan motorral szemben, amelyet könnyű volt vezetni, és amely könnyen nyert – fogalmazott. – Most, hogy én is elkezdtem könnyedén nyerni, miért kellene a FIM-nek azonnal beavatkozni a motoromba? Szerintem jobb lenne várni.”
Kétségtelen, hogy Razgatlıoğluval többször előfordult, hogy hiába adott bele mindent, egyszerűen nem volt esélye Álvaro Bautista Ducatija ellen. Ez a tavalyi idény végén különösen látványos volt, és egy ponton már nem is tudta leplezni az ezzel kapcsolatos frusztrációját. Most viszont úgy tűnik, hogy ő következik, úgyhogy azt üzeni az illetékeseknek, hogy el a kezekkel a motorjától.
„A Ducatinál már régóta jól szórakoznak – mondta. – Most én jövök, úgyhogy kérem, ne nyúljanak a motoromhoz, tovább akarok szórakozni. Azt hiszem, világosan fejeztem ki magam, nem? Talán a többi versenyzőnek kellene keményebben próbálkoznia. A BMW most már gyors az egyenesekben, hihetetlen motorblokkal rendelkezik, és könnyű vele fékezni, illetve kanyarodni. A motor más, de a vezetési stílusom ugyanolyan maradt.”
Redding, Bautista, Rea, Pirelli: csatlakozik-e valaki a névsorhoz? – hétvégi menetrend