back to top
2024. november 22. 06:24
KezdőlapMotoGPMár pislákol a fény, de még csak az „alagút közepén” jár a...

Már pislákol a fény, de még csak az „alagút közepén” jár a Yamaha a MotoGP-ben

Massimo Meregalli méltatta a Yamaha technikai igazgatóját, Massimo Bartolinit, és kijelentette, igyekeznek kihasználni a koncessziós jogokat, de az időjárás eddig nem volt túl kegyes hozzájuk. A hangvillások csapatmenedzsere elárulta, még van tennivaló, de már látják a fényt az alagút végén.

Nem indult jól a MotoGP-szezon a Yamaha számára. Az első kilenc fordulóban a főfutamokon csupán kétszer sikerült a legjobb tízben végezniük, és mindössze 48 egységet szereztek. Ez alig több, mint a közvetlenül előttük álló KTM pontszámának negyede, és jóval rosszabb, mint amennyit tavaly gyűjtöttek az idény hasonló szakaszában.

Ugyanakkor az is kétségtelen, hogy vannak pozitív jelek. Ilyen például Fabio Quartararo szerződésének meghosszabbítása, vagy az, hogy meg tudták szerezni a Pramacot a Ducatitól. Korábban pedig több szakembert, köztük a jelenlegi technikai igazgatót, Massimo Bartolinit is el tudták csábítani a bolognaiaktól, ráadásul a koncessziós jogok révén a Hondával együtt nagyobb a mozgásterük, mint a riválisoknak.

„Jobbak vagyunk – szögezte le Massimo Meregalli, a Yamaha csapatmenedzsere a német Motorsport.com-nak adott interjújában. – A tél folyamán új mérnököket tudtunk igazolni, és különösen az egyik, Massimo Bartolini rendkívül jó munkát végez, és óriási támogatást ad nekünk. Hozott referenciát, de hozott ötleteket és egy másfajta munkamódszert is. Jobb helyzetben vagyunk, mint tavaly, még akkor is, ha a futamok egyre nehezebbek, mert a többiek között egyre keményebb a versengés. Azonban látjuk, hogy teszünk lépéseket. Idén megkaptuk a koncessziót. Az ember nem lehet rá büszke, ha megkapja a koncessziót, de megpróbáljuk kihasználni. Ez az idő, amit a pályán tölthetünk, akkor hasznos, ha van tesztelhető alkatrészünk, és ha az időjárás is támogat minket, mert [azzal] eddig nagyon pechesek voltunk. Alapvetően az öt tesztnapból csak egy volt igazán jó, az pedig Valenciában volt, az asseni [hétvége] előtti héten. Azt a napot viszont tényleg kihasználtuk, amennyire csak tudtuk, és arról a tesztről tudtunk vinni alkatrészeket Assenbe.”

Marini megfogalmazta a Honda célját, szavai sokat elárulnak a japán gyártók helyzetéről

A Yamaha többek között egy új motorblokkot is bevetett Assenben, amely ugyan egyelőre nem hozott átütő sikereket, de elmondásuk szerint nem is ott vártak igazi áttörést, a sachsenringi pedig egy speciális helyszín. Meregalli úgy véli, még messze nincsenek kint a gödörből, de már pislákol a fény. „Talán az [alagút] közepén vagyunk – fogalmazott. – Kezdjük látni a fényt.”

Quartararo a gumik tapadása mellett az elektronikát szokta rendszeresen megemlíteni mint a Yamaha legnagyobb problémáját. Emellett ott van a motor súlya is, amely mindkét versenyzőnek megkeseríti az életét, hiszen a francia pilótával és Álex Rinsszel is előfordult már, hogy a kompartment szindrómáéhoz hasonló tüneteket tapasztaltak a karjukban egy futam hajrájában.

„Az elektronika biztosan [az egyik fő gyengeségünk], ezen tényleg elkezdtünk dolgozni – szögezte le Meregalli, aki hozzátette, a másik problémát nem kizárólag a motor tömege idézi elő. – Emellett ott van a motor súlya. A súlya, de egyben az is, hogy nehézkes, mert nem csak a súly az oka ennek a nehézkességnek.”