Johann Zarco a győzelem reményében vág neki a Szuzukai 8 órás versenynek, és bízik benne, hogy a mostani tapasztalatok a MotoGP-ben is hasznosulnak majd. A francia versenyző egysége a harmadik helyről indulhat a vasárnapi futamon.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Johann Zarco többek között azzal tölti a MotoGP nyári szünetét, hogy életében először elindul a Szuzukai 8 órás versenyen. A francia motoros mögött mozgalmas hetek állnak, hiszen az előző négyhetes lyukban már elutazott Japánba, hogy kipróbálja a Honda CBR 1000 RR-R SP-t, majd teljesítette a Holland TT és a Német Nagydíj hétvégéjét, hogy aztán ismét a szigetországba menjen, immáron éles bevetésre.
Zarco máshol feledtetné a Honda gyászos szezonját, bejelentette, hogy indul a legendás japán futamon
A 34. születésnapját kedden ünneplő pilóta tehát kevesebb mint két hetet tölthet pihenéssel, de ő ezt egyáltalán nem bánja. „Örülök, hogy sűrű motoros nyaram van az első szuzukai tesztek, a két egymást követő futam, majd a Japánba való visszatérés révén – nyilatkozta még Assenben. – Ez egy jó lehetőség arra, hogy személyesen is tovább fejlődjek.”
Zarco az idei szezonra igazolt át az LCR Hondához, ám eddig márkatársaihoz hasonlóan nem sok sikerélménye volt. Az első kilenc fordulóban mindössze 12 pontot gyűjtött, amivel a tabella tizenkilencedik helyét foglalja el. Szuzukában viszont nemhogy a dobogóra, de a győzelemre is reális esélye van, így ezúttal a lehető legmagasabb célt tűzhette ki maga elé.
„A HRC is azt szeretné, hogy ilyen szellemiséggel vágjak neki – fogalmazott. – Tudják, hogy ez felfrissülést jelent, és jót tehet nekem. Nekem is tetszik, mert az összpontosítás a győzelemre segít újra felfedezni az odafigyelést a részletekre, illetve azt a feszültséget, amelynek révén jól csinálom a dolgokat. Ezt utána a MotoGP-be is be kell hozni, még akkor is, ha az ember a tizenötödik helyért harcol. A versenyek előrehaladtával néha el lehet veszíteni a motivációt. Emberi dolog, hogy valakit kevésbé motivál, ha ezekért a pozíciókért küzd, de én mindig motiváltnak érzem magam. Szeretem ezt a más típusú kihívást.”
Zarco a Honda gyári egységének lesz a tagja. Váltótársai a Superbike-világbajnokságot megjárt, tavaly a MotoGP-ben is bemutatkozó, az előző két Szuzukai 8 órás versenyen egyaránt a győztes triót erősítő Takahasi Takumi, valamint a 2019-ben három Moto2-es futamon elinduló Nagoe Teppej. A francia motoros szerint őket, illetve általánosságban a japánokat kell lemásolnia a vezetési stílus tekintetében.
„Érdekes ehhez a motorhoz alkalmazkodni, mert az ember érzi, hogy jó, hogy nagy lehetőségek rejlenek benne, de nagyon kontrollálnia kell a vezetést, és igyekezni kell azt csinálni, mint a japánok – magyarázta. – Ha azt próbálom tenni, amit a MotoGP-ben megszoktam, azzal problémákat idézhetek elő a motoron. Meg kell próbálni átvenni a japán stílust, amely nagyon finom, és jól működik Szuzukában. [Az első gyakorlás után] tetszett, mert kicsit arra a finomságra emlékeztetett, amelyet a Moto2-ben éreztem. Ez talán segíthet nekem a MotoGP-ben.”
Johann Zarco × Suzuka Circuit pic.twitter.com/6H3M2EfGQe
— T.Yamaguchiバイクレースのライター (@GL_Moto_F1) July 18, 2024
Pénteken és szombaton eldőlt a kvalifikáció sorrendje. Az első napon mindenki motorra ült, és egységenként a két legjobb idő átlaga határozta meg a sorrendet. Zarco 2:06.084-gyel második lett a trióján belül, és Nagoéval együtt a harmadik helyen jutottak be a szombati szakaszba, ahol már csak a legjobb tíz kapott helyet.
Itt már csupán két-két pilóta mehetett ki a pályára, és csak a jobbik időt elérő versenyző köre számított. Zarcóék egysége a harmadik helyet szerezte meg, 401 ezreddel lemaradva a gyári Yamahától. Utóbbi a korábban a MotoGP-ben és a Superbike-vb-n is szereplő Niccolò Canepát, az egykor a Superbike-vb-n és a gyorsaságimotoros-vb 125 köbcentiméteres géposztályban is pár hétvégét eltöltő Marvin Fritzet és a Moto3-ban több szezont, a Superbike-vb-n és a Moto2-ben pedig néhány fordulót teljesítő Karel Hanikát tudhatja a soraiban.
A végeredmény egyébként meglehetősen változatos, hiszen az első ötben öt különböző gyártó motorja található: a második helyen egy Ducati, a negyediken egy BMW, az ötödiken pedig egy Suzuki zárt. Ami a Superstock kategóriát illeti, a három japán versenyzővel felálló Teramoto@J-TRIP Racing bizonyult a legjobbnak egy Suzukival.
Mindenképpen meg kell említeni, hogy nem Zarco a gyorsaságimotoros-vb egyetlen aktív versenyzője, aki rajthoz áll Szuzukában. Az egyaránt a Moto2-ben szereplő Albert Arenas egysége az ötödik, Mario Ajié a hatodik, míg Barry Baltusé a hetedik pozícióba kvalifikálta magát. Rajtuk kívül számos olyan pilóta van, aki korábban megfordult a gyorsaságimotoros-vb valamelyik kategóriájában vagy éppen a Superbike-vb-n, közülük kettőt említünk meg név szerint. A Superbike- és hosszútávú-világbajnok, egykori MotoGP-versenyző Sylvain Guintoli triója a negyedik, míg a kétszeres MotoGP-dobogós Randy de Puniet-é a tizenötödik helyről várhatja a magyar idő szerint vasárnap hajnali fél 5-kor kezdődő viadalt.