Bejelentették, hogy a MotoGP-t irányító Dorna és Uttar Prades állam kormánya megállapodott egymással. Ennek értelmében 2025 és 2027 között meg fogják tartani az Indiai Nagydíjat.
Tavaly látogatott el először Indiába a MotoGP mezőnye, de sajnos a forduló nem ment le problémamentesen. Idén viszont már teljesen más okok – pénzügyi problémák – miatt maradt el az Indiai Nagydíj. A versenyhétvége lemondása után pedig már az is felmerült, hogy a világ legnépesebb országa teljesen elveszítheti a helyét a naptárban.
Hivatalos: elmarad az idei Indiai Nagydíj, helyette Kazahsztánba látogat el a MotoGP
Azonban a tervek szerint jövőre mégis felbőgnek majd a királykategóriás gépek Indiában. Szerdán ugyanis a gyorsaságimotoros-világbajnokságot irányító Dorna bejelentette, hogy új megállapodást írtak alá Uttar Prades állam kormányával. Ennek értelmében 2025 és 2027 között meg fogják rendezni az Indiai Nagydíjat az említett régióban fekvő Buddh International Circuiten.
A Dorna illetékesei kihangsúlyozták, hogy ezúttal magával az állam kormányával állapodtak meg. Ennek az állhat a hátterében, hogy a 2023-as Indiai Nagydíj promótere, a Fairstreet Sports kapcsán több problémás pont is felmerült. A hírek szerint a szervezésbeli hiányosságok és a kifizetések csúszása is a cég hibáira volt visszavezethető. Így tehát valószínűleg a 2025-ös versenyhétvégének már egy másik vállalat lesz a promótere.
„Nagy örömmel jelentjük be ezt az új megállapodást, amelyet közvetlenül Uttar Prades kormányával kötöttünk – olvashatóak Carmelo Ezpeletának, a Dorna vezérigazgatójának szavai a közleményben. – Az első Indiai Nagydíj sikere kulcsfontosságú volt, és óriási értéket adott mind a MotoGP-nek, mind a házigazda régiónak, így csodálatos, hogy ezt a jövőben együtt építhetjük még tovább. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy közvetlenül Uttar Prades kormányával dolgozhatunk együtt azon, hogy a következő három szezonban visszahozzuk a MotoGP-t Indiába, illetve ebbe az államba és a Buddh International Circuitre.”
„India alapvető fontosságú piac a MotoGP-nek, ahol egészséges és megalapozott közönsége van a versenyzésnek, és mi úgy gondoljuk, hogy tovább tudjuk növelni a nézőszámot – jegyezte meg Ezpeleta. – Emellett Indiában több százmillió kétkerekű járművet használnak minden nap, ami miatt az ország nagyon fontos a MotoGP gyártóink és magának a sportágnak is.”