back to top
2024. szeptember 19. 17:56
KezdőlapMotoGPBemutatták a silverstone-i versenyhétvége retro festéseit (képek)

Bemutatták a silverstone-i versenyhétvége retro festéseit (képek)

A most hétvégén következő Brit Nagydíjon a gyorsaságimotoros-vb első szezonjának évfordulóját fogja ünnepelni a MotoGP. Csütörtökön tárták a nyilvánosság elé, hogy a csapatok milyen retro festésekkel rukkoltak elő erre az alkalomra.

1949-ben, azaz pontosan 75 éve tartották a gyorsaságimotoros-világbajnokság első idényét. Erről idén a MotoGP már többször is megemlékezett, de a mostani hétvégén sorra kerülő Brit Nagydíjra valami igazán különleges dologgal készültek. Silverstone-ban ugyanis a mezőny minden motorja és versenyzője egyedi, különleges retro festésben fog pompázni, amelyeket a csapatoknak a saját történelmükből merítve kellett elkészíteniük. Ezeket csütörtök délután mutatták be a paddockban (itt nézhető vissza a közvetítés), mi pedig a megjelenésük sorrendjében hoztuk el őket.

Ki tudja legeredményesebben megidézni csapata korábbi legendáját? – hétvégi menetrend

Először a Yamaha pilótái leplezték le a festésüket. Az iwataiak a saját korábbi legendás színösszeállításukat vették elő, amely hivatalosan 1964-ben debütált. Ezt a kompozíciót többek között a világbajnokság legeredményesebb pilótája, Giacomo Agostini és Jarno Saarinen tette híressé.

A Honda gyári csapata volt a második a sorban. Az aszakaiak Freddie Spencer 1983-as festését vették alapul, amellyel az amerikai motoros megszerezte az első királykategóriás világbajnoki címét.

A Repsol után jött az LCR Honda, amelynek a két motorja a „hétköznapokhoz” hasonlóan ezen a hétvégén is eltérően fog kinézni. Nakagami Takaaki festése a japán motorversenyzés történelme előtt tiszteleg, hiszen a felkelő nap országának zászlaja van a középpontjában. Johann Zarco gépének teteje a kilencszeres világbajnok Mike Hailwood 1966-os motorjára utal. Ám a többi része nem ezüstös szürke, ahogy a brit pilóta esetén volt, hanem szponzorációs okok miatt zöld.

A Ducati gyári alakulata Francesco Bagnaia ötlete alapján dolgozott. A bolognaiak a 2003-as festésüket vették alapul, mivel abban a szezonban mutatkoztak be a MotoGP-ben. Az istálló két Desmosedicijén akkor Troy Bayliss és Loris Capirossi ült, utóbbi a Katalán Nagydíjon győzelemre is vezette a motort.

A Pramac kissé meglepőt húzott, hiszen ők a jerezi pálya névadójának, Ángel Nietónak az 1983-as festését vették elő, amely eredetileg egy 125 köbcentis Garellin virított. Nieto világbajnok lett ezzel a motorral, sőt a spanyol pilóta összesen tizenhárom vb-trófeát vihetett haza a pályafutása során. Az 50 köbcentis mezőnyben ötször, a 125 köbcentiseknél pedig nyolcszor nem talált legyőzőre. Közvetlenül még a csapattal is kapcsolatban áll, hiszen ő volt Fonsi Nietónak, az olasz istálló sportigazgatójának nagybátyja.

A VR46 természetesen Valentino Rossit idézte meg. A két motoron helyet kapott a nap és a hold, illetve a 46-os szám, amelyek a Doktor legfontosabb jelképei közé tartoznak. A festést egészen konkrétan Rossi 2018-as gépének külsejéből inspirálódva készítették el.

A Gresininél hasonlóan egyértelmű volt a választás. Az istállónál a csapatot megalapító Fausto Gresini azon festését vették elő, amellyel a sajnos 2021-ben elhunyt motoros 1985-ben és 1987-ben is 125-ös világbajnok lett. Az alakulat a bemutatóra elhozta Gresini egyik Garellijét is, amely ezekben a színekben pompázik.

A sorban következő Trackhouse Racing, amelynek az idei az első szezonja a MotoGP-ben, legendás amerikai pilóták egész sorával díszítette ki a motorjait. Kenny Roberts, Randy Mamola, Freddie Spencer, Eddie Lawson, Kevin Schwantz, Wayne Rainey, John Kocinski, Kenny Roberts Jr., Nicky Hayden és Ben Spies arcképe is felkerült a két Apriliára.

A noaleiek gyári alakulata Max Biaggi La Perla Nera (A fekete gyöngy) nevű festését jelenítette meg. Biaggi egy ilyen kinézetű Apriliával szerezte meg az 1994-es, az 1995-ös és az 1996-os 250-es világbajnoki címet.

A KTM-nél Wolfgang Felber egy korábbi motorjának festését vették elő. Felber, aki jelenleg az országúti versenyzés technológiájáért felelős alelnök, már több mint 40 éve dolgozik az osztrák gyártónál. A versenyzésért rajongó mérnök 1988-ban egy maga által épített géppel – amelyben persze egy KTM-erőforrás lapult – szabadkártyával rajthoz tudott állni egy 250-es világbajnoki futamon. Lényegében ez a motor volt a KTM első nem terepre tervezett gépe, hiszen a mattighofeniek akkor még csak azzal a területtel foglalkoztak.

A GasGasnál szintén Felber motorjának fehér festését vették alapul, de azért valamelyest változtattak rajta a gyári csapatéhoz képest.