A Ducati bejelentette, hogy jövőre a VR46 kap majd gyári támogatást, miután a Pramac távozik a kötelékükből. Davide Tardozzi, a gyári istálló csapatmenedzsere pedig elmondta a sajtónak, hogy a 2025-ös motort Fabio Di Giannantonio, míg a 2024-est Franco Morbidelli vezeti majd.
Az elmúlt években a Pramac volt a Ducati első számú partnere, ami azt is jelentette, hogy a gyári istállón kívül még ők kapták meg az aktuális specifikációjú motorokat. Ugyanakkor már jó ideje tudni, hogy jövőre ez biztosan meg fog változni, hiszen Paolo Campinoti alakulata 2025-ben már a Yamaha motorjaival fog pályára gurulni.
Innentől kezdve adódott a kérdés, hogy a VR46 és a Gresini közül melyik lép a helyükbe, és, ahogyan az várható volt, jövőre Valentino Rossi csapata lesz az első számú ügyfél. Ezt a Brit Nagydíj hétvégéjének pénteki napján jelentették be, ugyanakkor a feltételek nem egészen ugyanolyanok, mint amilyenek a Pramacra vonatkoztak.
@VR46RacingTeam 🟡 x @ducaticorse 🔴
La storia continua 🤩
Ducati Factory-supported team from 2025!#PertaminaEnduroVR46RacingTeam #MotoGP #MB72 #Diggia49 #VR46 pic.twitter.com/bmblT9wh5A
— Pertamina Enduro VR46 Racing Team (@VR46RacingTeam) August 2, 2024
A korábbi kommunikációnak megfelelően ugyanis a Ducati csökkenteni fogja a gyári specifikációjú motorjainak a számát. 2022-ben még öt ilyen versenygép volt állandó jelleggel a rajtrácson, tavaly és idén viszont már csak négy. A bolognaiak azonban a költségcsökkentést tűzték ki célul, amibe jól illeszkedik, hogy jövőre már csak három aktuális motort adnak a rajtrácsra.
„A következő évtől a Pertamina Enduro VR46 Racing Team lesz a Ducati-gyár által támogatott csapat a MotoGP-ben – jelentette ki Alessio „Uccio” Salucci, az istálló csapatigazgatója. – Egy gyári motorral és egy GP24-essel leszünk majd a pályán. Ha ezt néhány évvel ezelőtt mondják, nem hittem volna el. Ez egy igazán jelentős pillanat az egész istálló számára: mindössze három év alatt elérni ezt az eredményt, egy fiatal csapattal, ennyi, a Moto3 óta velünk lévő sráccal, ez valami rendkívüli. Szeretnék köszönetet mondani a csapatnál dolgozó összes embernek, a partnereknek, különösen a Pertamina Lubricantsnek, a Ducatinak és Gigi Dall’Ignának [a Ducati Corse általános igazgatójának], hogy hittek ebben a projektben, és sikerült úgy megerősíteni, ahogyan azt megérdemelte. Kihívásokkal teli évek állnak előttünk, de alig várjuk, hogy kipróbáljuk magunkat, és megkíséreljünk ambiciózus eredményeket elérni.”
A VR46 nem először kap gyári motort, hiszen a már említett 2022-ben, vagyis az első olyan esztendőben, amikor csapatként jelen voltak a MotoGP-ben, Luca Marini az évi versenygéppel küzdhetett. Ugyanakkor ezzel együtt is kijelenthető, hogy a VR46 fennállása legnagyobb lehetősége előtt áll, hiszen jövőre minden bizonnyal egy jóval tapasztaltabb pilóta aknázhatja ki a mezőny egyik legjobb motorját.
Az ugyanis lényegében biztos, hogy Fabio Di Giannantonio marad a VR46-nál, de immáron a Ducatival fog szerződésben állni, és ő kapja meg a 2025-ös gépet. 2026-ra viszont bonyolódik a helyzet, hiszen bár a bolognaiak több évre állapodtak meg a tavulliai alakulattal, de a Fermín Aldeguerrel kötött szerződés szerint 2026-ban már neki is gyári motort kell kapnia. Feltételezve, hogy Francesco Bagnaia és Marc Márquez is kitölti a szerződését a gyári istállónál, ezt csak úgy lehetne megoldani, hogy erre az évre a VR46-hoz igazol.
Nem teljesül Quartararo kívánsága? – Di Giannantonio gyári motort kaphat a Ducatitól
Merthogy az lényegében borítékolható, hogy 2025-re a Gresininél kell őt szerepeltetni, ugyanis gyakorlatilag megerősítést nyert, hogy Di Giannantonio vezeti majd a Desmosedici GP25-öst, míg csapattársa Franco Morbidelli lesz. Bár ezt hivatalos formában még nem jelentették be, de Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatmenedzsere kerek-perec elárulta a Canal+-nek adott nyilatkozatában.