Álvaro Bautista után az ügynöke is leszögezte, hogy a spanyol pilóta nem szeretne a mostani szezon végén visszavonulni. A Ducatival azonban eddig még nem tudtak megegyezni, de a korábbi hírekkel ellentétben nem a fizetése, hanem az új szerződésének hossza képezheti a vita tárgyát.
A Superbike-világbajnokság előző két szezonjában nem talált legyőzőre Álvaro Bautista. Azonban idén eddig az éllovas Toprak Razgatlıoğlu mellett az Nicolò Bulega is túlragyogja, legalábbis ami a pontvadászatot illeti. A várakozások szerint ezen a hétvégén sem lesz könnyű dolga a török pilóta és az újonc csapattársa ellen.
Megdönti-e Razgatlıoğlu Rea és Bautista rekordját az egyedi futamhétvégén? – menetrend
Talán ez is közrejátszik abban, hogy a bolognai gyártó nem hosszabbította meg szó nélkül a szezon végén lejáró szerződését. Ahogy az is, hogy a korábbi MotoGP-pilóta novemberben már a 40. életévét fogja betölteni. Pont emiatt sokáig az is kérdéses volt, hogy Bautista egyáltalán akarja-e folytatni a pályafutását, de aztán a mosti forduló után kijelentette, nem tervez visszavonulni, és a Ducatinál akar maradni.
Ezt nemrég az ügynöke, Simone Battistella is megerősítette a Sky TV-nek. Battistella ekkor azt is elmondta, hogy már „a végső fázisban” vannak, és így rövidesen aláírhatják a szerződést. Ebből arra lehet következtetni, hogy fizetés kérdésében, ami korábban problémás volt, sikerült megállapodásra jutniuk.
MotoGP-futamgyőztessel pótolhatja Bautistát a Ducati, ha nem tudnak megegyezni
Viszont bejelentés továbbra sem történt ebben az ügyben. A GPOne.com értesülései alapján ennek az az oka, hogy az új szerződés hosszát tekintve nem értenek egyet a felek. A lap szerint Bautista még két évre szeretne aláírni, ám a Ducati csak egyéves hosszabbítást kínált fel neki. Az újság arról is ír, hogy a bolognaiak új motorja pont két év múlva érkezik majd meg, a spanyol pilóta pedig feltehetően ki szeretné azt várni.
Egyébként a háromszoros világbajnok szerződése körüli felfordulás mögött valószínűleg egy szervezeti változás is ott lapul. Korábban ugyanis a csapat névadó szponzora, az Aruba, és kiemelten az olasz cég vezérigazgatója, Stefano Cecconi hozta meg az ilyen jellegű döntéseket. Viszont az alakulattal kötött új szerződés alapján a következő szezontól a Ducatinak jóval nagyobb szava lesz ezekben a kérdésekben. Most tehát egy átmeneti időszak van ebből a szempontból, ami biztosan nem gyorsítja meg az ügymenetet. Mellékesen ez a változás minden bizonnyal egyben azt is jelenti, hogy Cecconiék anyagilag a korábbinál jobb helyzetbe kerülnek.