back to top
2024. november 24. 06:02
KezdőlapMotoGPA némileg előrelépő Marini elárulta, hogy mi a Honda legnagyobb problémája

A némileg előrelépő Marini elárulta, hogy mi a Honda legnagyobb problémája

Luca Marini felfedte, hogy a Honda motorjával leginkább a kanyarokba való bemenetelnél küszködnek a többi gyártó gépével összevetve. Az olasz pilóta arra is kitért, hogy milyen tényezők állnak az elmúlt időszakban látott előrelépésük mögött. Marini emellett arról is beszélt, hogy milyen különbségek vannak az elektronikus és a kábeles gázkar között.

Az elmúlt időszakban látszólag sikerült valamelyest előrelépnie Luca Marininek. A szezont küszködve megkezdő versenyző a Német Nagydíjon megszerezte az első pontjait a Hondával, a másodiktól pedig csak egy büntetés fosztotta meg Silverstone-ban. Nemrég elmondta, hogy szerinte mi ennek az oka.

Grafikai Kánaánt és tudatos küzdelmet hozott a hétvége – a MotoGP Silverstone-ban vendégeskedett

„Az biztos, hogy ez nem csak egy dologra vezethető vissza – nyilatkozta Marini. – Hatalmas lépést tettem meg a vezetési stílusomat illetően, hiszen próbáltam alkalmazkodni a Hondához, hogy gyors tudjak lenni ezzel a motorral. Az ugyanis nagyon nehéz, ha egy másik gyártótól érkezel, hogy az elején, amikor még csak az ösztöneidre hallgatsz, ugyanazt próbálod csinálni, mint amit korábban. De így meg talán nem a legjobb teljesítményt fogja nyújtani [az aktuális] motorod. Mostanra viszont már egy elég jó szintet értem el [a Hondával], ki tudom használni a motor legerősebb pontjait.”

„De maga a motor is sokat változott – tette hozzá. – A beállítások tekintetében elég sokat fejlődtünk, most már a motort sokkal… vagyis még nem könnyű vezetni, de azt mondanám, hogy most már sokkal inkább élvezem a vele való motorozást. Emellett az összes fejlesztés, amelyet a Honda hozott, sokat segített. Ez persze még mindig nem elég, de ez a három dolog együttesen jobb teljesítményt eredményezett.”

A Hondánál „nem alszanak”, a szezon második felében „nagyobb dolgokat” is fognak tesztelni

Viszont az előrelépés ellenére még mindig egyértelműen a Honda az utolsó az erősorrendben. Marini elárulta, hogy melyik területen szenvednek leginkább. „A legnagyobb különbség [a Honda és a többi gyártó motorja között], az a kanyarokba való bemenetel – kezdte. – Különösen a gyári Ducatik tudnak sokkal nagyobb tempót bevinni a kanyarokba, ahogy a gyári Apriliák is – annak a gépnek hihetetlen a kanyarsebessége.”

„Mi viszont nem vagyunk erre képesek, ezért egy kicsit korábban kell fékeznünk, jóval tovább kell tartanunk az első féket, és a kanyar közepén le kell lassítanunk, hogy a motor elforduljon – folytatta. – Jelenleg ez a legnagyobb problémánk, és ezt nem tudjuk megoldani a vezetési stílusunk [megváltoztatásával], csak egy kicsivel jobbá próbálhatjuk tenni a helyzetet, de ez nem elég. Még dolgoznunk kell a motor egyes részein, fejlesztenünk kell.”

Marininek nem könnyű hátul látni önmagát a tabellán, a Forma–1-ből várja a segítséget

Marini az idei szezonra csatlakozott a Hondához, hiszen tavaly még a VR46 egyik Ducatiján ült. Az átigazolás miatt technikai szempontból több nagy változással is szembe kellett néznie. Ezek egyike az elektronikusról a kábeles gázkarra való áttérés volt.

„Az a bizonyos érzés – azért akarod a kábelest használni, mert az adja azt az érzést, amilyet mindig is éreztél a zsebmotoroktól kezdve – magyarázta. – Segít pontosabbnak lenni az első gázadásnál és irányváltásnál. Könnyebb hibázni az elektronikus gázkarral, mivel a kéznek akár csak egy minimális mozdulata is [túl nagy] gyorsulást eredményezhet. Ráadásul a bukkanókra is érzékeny. És még talán részleges gázadásnál is [jobb a kábeles], amikor a hátsó [gumi] tapadását kell kezelni. Ugyanis így egy kicsivel több kapcsolatod van a hátsó gumival, jobban ellenőrzés alatt tudod tartani. Bár mindent összevetve sajnos a kábeles gázkar semmilyen előnyt sem jelent.”

Nehéz de nem megoldhatatlan feladat Rossinak, hogy a rivális csapat főnökeként segítse Marinit