back to top
2024. november 22. 00:08
KezdőlapMotoGPMarc Márquez visszavette a vezetést a bukási „ranglistán”, a felzárkózó Acostából kijött...

Marc Márquez visszavette a vezetést a bukási „ranglistán”, a felzárkózó Acostából kijött az újonc

Marc Márquez bukott a legtöbbször az idei szezon első felében, pedig az idény negyedénél még csak harmadik volt ezen a listán. A megosztott második helyre az újonc Pedro Acosta lépett fel.

Bár a naptár felépítését nézve a Német Nagydíj zárta le a MotoGP-szezon első felét, ám számszakilag valójában a Brit Nagydíjjal ért véget az első rész. A silverstone-i versenyhétvége volt ugyanis a tizedik, a változtatások miatt pedig idén – a tervek szerint – összesen húsz fordulót rendeznek.

Hivatalos: megint törölték a Kazah Nagydíjat, egy európai pályán pótolják a fordulót

Egy ilyen „kerek” számnál pedig érdemes újra elővenni a bukások listáját. Ezzel a témával legutóbb akkor foglalkoztunk, amikor a szezon negyedénél jártunk. Öt forduló után Brad Binder neve mellett szerepelt a legtöbb esés, míg jelenleg az olasz Motorsport gyűjtése szerint Marc Márquez áll a tabella élén 15 bukással. A nyolcszoros világbajnok ezzel „visszavette a vezetést”, hiszen az előző idény végén ő zárt az első pozícióban. Binder egyébként nem csúszott ki az „élmezőnyből”, a dél-afrikai versenyző 12 eséssel a megosztott második helyet tudhatja a magáénak.

Binder mellett Pedro Acosta is 12 alkalommal hagyta el akaratlanul a motorját, ami némileg meglepő, tekintve, hogy a szezon negyedénél még csak 4 esésnél tartott. Persze általánosságban inkább azon lehet meghökkenni, hogy az idény első öt fordulója során mennyire keveset bukott, hiszen személyében egy újoncról van szó.

A bajnoki tabella első három helyezettje szinte ugyanannyiszor került a földre: Jorge Martín 7, Francesco Bagnaia és Enea Bastianini pedig 5-5 bukást számlált. Rajtuk kívül még Luca Marinit érdemes kiemelni, hiszen a Honda pilótája nemcsak a pontvadászatban, hanem esések tekintetében is az utolsó helyet foglalja el az állandó mezőny tagjai közül – idén eddig csupán 3 alkalommal esett.

Így áll a MotoGP-tabella a Brit Nagydíj után

Mellesleg a beugró és tesztpilóták különversenyében Dani Pedrosa és Lorenzo Savadori „vezet” 2-2 bukással. Velük kapcsolatban arra érdemes rámutatni, hogy még a (jellemzően) szabadkártyával egy-egy fordulón rajthoz álló motorosok sem igazán tudják megúszni az esést – Remy Gardner kivételével legalább egyszer már mindannyian földre kerültek.

A gyártók rangsorára tekintve a Ducati neve mellett láthatjuk a legnagyobb számot, de természetesen ennek az az oka, hogy a bolognaiak jóval több, pontosan nyolc motorral rendelkeznek. Amennyiben a gépek számát is figyelembe vesszük, már a KTM „áll az élen”, ráadásul az osztrákok a motoronkénti 10,5 bukásukkal eléggé kilógnak felfelé a mezőnyből. Konkrétan nagyobb a különbség köztük és a 8,25-tel második Ducati között, mint az olasz gyártó és a 6,5-tel utolsó Yamaha közt.

A MotoGP idei bukásainak száma versenyzőnként

Versenyző Gyártó Bukások száma
Marc Márquez Ducati 15
Pedro Acosta KTM 12
Brad Binder KTM 12
Joan Mir Honda 10
Marco Bezzecchi Ducati 10
Johann Zarco Honda 10
Álex Márquez Ducati 9
Jack Miller KTM 9
Maverick Viñales Aprilia 8
Álex Rins Yamaha 8
Franco Morbidelli Ducati 8
Jorge Martín Ducati 7
Aleix Espargaró Aprilia 7
Fabio Di Giannantonio Ducati 7
Augusto Fernández KTM 6
Raúl Fernández Aprilia 6
Francesco Bagnaia Ducati 5
Enea Bastianini Ducati 5
Fabio Quartararo Yamaha 5
Nakagami Takaaki Honda 5
Miguel Oliveira Aprilia 4
Luca Marini Honda 3
Dani Pedrosa KTM 2
Lorenzo Savadori Aprilia 2
Pol Espargaró KTM 1
Stefan Bradl Honda 1

A MotoGP idei bukásainak száma gyártónként

Gyártó Bukások száma motoronként Bukások száma
KTM 10,5 42
Ducati 8,25 66
Honda 7,25 29
Aprilia 6,75 27
Yamaha 6,5 13