Marc Márquez bukott a legtöbbször az idei szezon első felében, pedig az idény negyedénél még csak harmadik volt ezen a listán. A megosztott második helyre az újonc Pedro Acosta lépett fel.
Bár a naptár felépítését nézve a Német Nagydíj zárta le a MotoGP-szezon első felét, ám számszakilag valójában a Brit Nagydíjjal ért véget az első rész. A silverstone-i versenyhétvége volt ugyanis a tizedik, a változtatások miatt pedig idén – a tervek szerint – összesen húsz fordulót rendeznek.
Hivatalos: megint törölték a Kazah Nagydíjat, egy európai pályán pótolják a fordulót
Egy ilyen „kerek” számnál pedig érdemes újra elővenni a bukások listáját. Ezzel a témával legutóbb akkor foglalkoztunk, amikor a szezon negyedénél jártunk. Öt forduló után Brad Binder neve mellett szerepelt a legtöbb esés, míg jelenleg az olasz Motorsport gyűjtése szerint Marc Márquez áll a tabella élén 15 bukással. A nyolcszoros világbajnok ezzel „visszavette a vezetést”, hiszen az előző idény végén ő zárt az első pozícióban. Binder egyébként nem csúszott ki az „élmezőnyből”, a dél-afrikai versenyző 12 eséssel a megosztott második helyet tudhatja a magáénak.
Binder mellett Pedro Acosta is 12 alkalommal hagyta el akaratlanul a motorját, ami némileg meglepő, tekintve, hogy a szezon negyedénél még csak 4 esésnél tartott. Persze általánosságban inkább azon lehet meghökkenni, hogy az idény első öt fordulója során mennyire keveset bukott, hiszen személyében egy újoncról van szó.
A bajnoki tabella első három helyezettje szinte ugyanannyiszor került a földre: Jorge Martín 7, Francesco Bagnaia és Enea Bastianini pedig 5-5 bukást számlált. Rajtuk kívül még Luca Marinit érdemes kiemelni, hiszen a Honda pilótája nemcsak a pontvadászatban, hanem esések tekintetében is az utolsó helyet foglalja el az állandó mezőny tagjai közül – idén eddig csupán 3 alkalommal esett.
Mellesleg a beugró és tesztpilóták különversenyében Dani Pedrosa és Lorenzo Savadori „vezet” 2-2 bukással. Velük kapcsolatban arra érdemes rámutatni, hogy még a (jellemzően) szabadkártyával egy-egy fordulón rajthoz álló motorosok sem igazán tudják megúszni az esést – Remy Gardner kivételével legalább egyszer már mindannyian földre kerültek.
A gyártók rangsorára tekintve a Ducati neve mellett láthatjuk a legnagyobb számot, de természetesen ennek az az oka, hogy a bolognaiak jóval több, pontosan nyolc motorral rendelkeznek. Amennyiben a gépek számát is figyelembe vesszük, már a KTM „áll az élen”, ráadásul az osztrákok a motoronkénti 10,5 bukásukkal eléggé kilógnak felfelé a mezőnyből. Konkrétan nagyobb a különbség köztük és a 8,25-tel második Ducati között, mint az olasz gyártó és a 6,5-tel utolsó Yamaha közt.
A MotoGP idei bukásainak száma versenyzőnként
Versenyző | Gyártó | Bukások száma |
Marc Márquez | Ducati | 15 |
Pedro Acosta | KTM | 12 |
Brad Binder | KTM | 12 |
Joan Mir | Honda | 10 |
Marco Bezzecchi | Ducati | 10 |
Johann Zarco | Honda | 10 |
Álex Márquez | Ducati | 9 |
Jack Miller | KTM | 9 |
Maverick Viñales | Aprilia | 8 |
Álex Rins | Yamaha | 8 |
Franco Morbidelli | Ducati | 8 |
Jorge Martín | Ducati | 7 |
Aleix Espargaró | Aprilia | 7 |
Fabio Di Giannantonio | Ducati | 7 |
Augusto Fernández | KTM | 6 |
Raúl Fernández | Aprilia | 6 |
Francesco Bagnaia | Ducati | 5 |
Enea Bastianini | Ducati | 5 |
Fabio Quartararo | Yamaha | 5 |
Nakagami Takaaki | Honda | 5 |
Miguel Oliveira | Aprilia | 4 |
Luca Marini | Honda | 3 |
Dani Pedrosa | KTM | 2 |
Lorenzo Savadori | Aprilia | 2 |
Pol Espargaró | KTM | 1 |
Stefan Bradl | Honda | 1 |
A MotoGP idei bukásainak száma gyártónként
Gyártó | Bukások száma motoronként | Bukások száma |
KTM | 10,5 | 42 |
Ducati | 8,25 | 66 |
Honda | 7,25 | 29 |
Aprilia | 6,75 | 27 |
Yamaha | 6,5 | 13 |