A VR46 bejelentette, hogy Franco Morbidelli lesz Fabio Di Giannantonio jövő évi csapattársa. Ezzel az is egyértelművé vált, hogy Fermín Aldeguer a Gresininél fog bemutatkozni.
Hivatalossá vált az, amit legkésőbb a Brit Nagydíj pénteki napja óta már mindenki készpénznek vehetett, hiszen Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatmenedzsere kikotyogta: Franco Morbidelli jövőre a VR46-nál fog versenyezni. Az olasz pilóta Fabio Di Giannantonio csapattársa lesz, aki marad az istállónál, de ezúttal magával a bolognai gyártóval írt alá szerződést.
Kikotyogták Rossi csapatának jövő évi versenyzőit, egyikük gyári motort kap a Ducatitól
Bár magánál a csapatnál egyik kategóriában sem versenyzett, Morbidelli számára nem lesz teljesen ismeretlen a környezet, hiszen a Valentino Rossi által alapított VR46 Akadémia növendékeként jutott el idáig. 2013-ban rögtön a Moto2-ben mutatkozott be a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, de akkor még csak három futamon indult el szabadkártyával, pontot pedig nem szerzett.
A következő négy évben már a középső kategória mezőnyének állandó tagja volt, és folyamatosan fejlődött: 2015-ben megszerezte első dobogós helyezését, 2016-ban már nyolcszor felállhatott a pódiumra, míg 2017-ben már a futamgyőzelem is összejött. Sőt, három diadallal kezdte az idényt, összességében pedig nyolc alkalommal ünnepelhetett a dobogó tetején, amivel a világbajnoki címet is megszerezte.
2018-ban maradt a Marc VDS csapatánál, de már a MotoGP-ben vezethetett egy Hondát. A következő idényre átigazolt a Petronas Yamahához, amelynek színeiben 2020-ban három győzelmet aratott, és Joan Mir mögött második lett a kaotikus szezonban. A 2021-es idényt Rossi csapattársaként kezdhette meg, és akkor még aligha sejtette, hogy az az évi Spanyol Nagydíjon éri el pályafutása eddigi utolsó dobogós helyezését.
A Sachsenringen ugyanis megsérült, és bár utána a gyári Yamahánál folytatta karrierjét Maverick Viñales helyén, már soha nem volt a régi. Fabio Quartararo csapattársaként csak szenvedett, olyannyira, hogy 2022-ben csupán tizenkilencedikként végzett a tabellán. Bár tavaly valamelyest javult a teljesítménye, végül elváltak útjaik a japán gyártóval.
A mostani szezonban Johann Zarco helyét vette át a Pramacnál, de az év rémálomszerűen indult számára, mivel januárban komoly fejsérülést szenvedett egy teszten. Ennek következtében a MotoGP kollektív tesztjeit teljes mértékben kihagyta, és ez rá is nyomta a bélyegét az első futamaira, de azóta érezhetően feljavult a teljesítménye. Igaz, a hozzá hasonlóan gyári specifikációjú Ducatit hajtó márkatársait továbbra sem közelítette meg.
Hivatalossá vált a legrosszabbul őrzött titok: Di Giannantonio marad a VR46-nál
Morbidelli számára a VR46 alighanem tényleg az utolsó lehetőséget jelenti MotoGP-pályafutásának megmentésére. Erre ráadásul mindössze egy éve lesz, hiszen mindössze 2025-re írt alá a tavulliai alakulattal. Abból a szempontból jövőre nehezebb helyzetben lesz, hogy Di Giannantonióval ellentétben idei motort kap, bár tény, hogy így nem kell sokat vesződnie az ismerkedéssel.
„Nagyon boldog vagyok, hogy megerősíthetem, Franco 2025-ben a Pertamina Enduro VR46 Racing Team pilótája lesz – nyilatkozta Alessio „Uccio” Salucci, a VR46 csapatigazgatója. – Franco volt az első versenyző, aki csatlakozott a VR46 Akadémiához, évek óta ismerjük, láttuk őt fejlődni Tavulliában, és ma nagy megelégedéssel mondhatjuk, hogy a következő szezonban a csapathoz igazol. Ő egy nagyon tehetséges versenyző, alig várjuk, hogy üdvözölhessük őt, és hogy élvezhesse azt a családias és otthonos légkört, amely megkülönböztet minket. Továbbra is egy Ducatival, egy Desmosedici GP24-essel fog versenyezni, és biztosak vagyunk benne, hogy a legerősebb srácokkal együtt fog harcolni. Ismét csak köszönetet mondhatok a Ducatinak az emberi és a technikai támogatásáért, valamint minden partnerünknek, többek között a Pertamina Lubricantsnek, akik támogatják ezt a hihetetlen projektet.”
„Milyen gyönyörű történet! – ezek már Morbidelli szavai. – Nagy örömmel jelentem be, hogy aláírtam a VR46 Racing Teamhez a 2025-ös idényre. Mindenképpen otthon fogom érezni magam itt, nagyon szeretnék jól teljesíteni, és szeretném jó eredményekkel meghálálni ezt a bizalmat mind saját magam, mind az egész csapat számára. Vissza akarok menni az időben, és újra együtt örülni az egész istállóval. Szívből köszönöm a teljes VR46 Akadémiának és a menedzsmentemnek. Vale, Carlo, Uccio, Albi és Gianluca. Barátok, de egyben a VR46 kulcsfigurái. Alig várom, hogy együtt vágjunk bele ebbe az új kalandba.”