Sajtóértesülések szerint a MotoGP csapatainak nem tetszik, hogy ősszel kétszer is sorozatban három fordulót kell teljesíteniük. Többek között ennek következményeképp jövőre a Katari helyett a Thai Nagydíj lehet a szezonnyitó.
2004-ben fordult meg először a gyorsaságimotoros-világbajnokság a Lusail International Circuiten. A Katari Nagydíj pedig azóta is a naptár szerves részét képezi, sőt 2007 óta néhány kivételtől eltekintve ez a forduló tölti be a szezonnyitó szerepét, ami garantálja, hogy az átlagosnál több figyelem hárul rá. Egyébként a kivételt csak a 2020-as és a 2023-as idény jelenti, az előbbi esetén a koronavírus miatt egyáltalán nem mozdult ki Európából a mezőny, tavaly pedig felújítási munkálatok okán utolsó előttiként rendezték meg a loszaíli versenyhétvégét. A maga nemében persze 2021 is kivételes volt, hiszen akkor a törlések miatt Katari mellett Dohai Nagydíjat is tartottak.
A szerződése alapján a Katari Nagydíjnak 2031-ig biztosított a helye a naptárban. Viszont elképzelhető, hogy a szervezőinek le kell mondania a kitüntetett szerepről. Ugyanis a GPOne.com értesülései szerint lehet, hogy jövőre a Thai Nagydíjjal indul majd a MotoGP-idény. Ráadásul ezzel együtt az utolsó szezon előtti kollektív tesztnek is a Buriram International Circuit (másnéven Chang International Circuit) adhat otthont a loszaíli pálya helyett.
Az esetleges változásnak több oka is lehet. Egyfelől Thaiföld egy eléggé fontos piac a MotoGP-nek, az ottani forduló pedig hatalmas népszerűségnek örvend. Ezt jól mutatja, hogy az idei versenyhétvége vasárnapi napjára már elfogytak a jegyek. Az sem véletlen, hogy az LCR egy thai pilóta leigazolását fontolgatja.
Meglepőt húzhat a japán ígéretről lemaradó LCR: náluk debütálhat az első thai pilóta a MotoGP-ben
Viszont ami ennél is fontosabb: a MotoGP istállóinak nem tetszik, hogy ősszel két alkalommal is szünet nélkül tartanak meg három fordulót, hiszen ez hatalmas terhelést jelent a csapattagoknak. A hírek szerint az előző hétvégén a Red Bull Ringen többek között erről is beszélgettek az alakulatok képviselői a sorozat mögött álló Dorna embereivel. Idén az első ilyen trió Misanóban kezdődik el – a Kazah Nagydíj ismételt törlése miatt –, majd Indonézia után Japánban zárul. Ezt követően pedig az Ausztrália – Thaiföld – Malajzia hármasra kerül sor.
A GPOne.com feltételezései szerint, ha jövőre a Thai Nagydíj lesz a szezonnyitó, akkor azt követően jöhet az indiai, majd a katari versenyhétvége. Valószínűleg ezután kapna helyet a naptárban az Amerikai és az Argentin Nagydíj, bár utóbbinak az idei lemondása miatt kérdéses a sorsa. Annyi biztos, hogy egy változást már bejelentettek: 2025-ben augusztus eleje helyett a silverstone-i fordulót május utolsó vasárnapján rendezik meg.
Jó húzás vagy komoly marketingbaki? – fontos változást jelentettek be a Brit Nagydíj kapcsán