back to top
2024. szeptember 19. 23:56
KezdőlapMotoGPHamarosan olvadásnak indulhat a Ducati óriási fölénye a MotoGP-ben?

Hamarosan olvadásnak indulhat a Ducati óriási fölénye a MotoGP-ben?

Pol Espargaró úgy véli, a Ducatinál bekövetkező változások miatt az olasz gyártó előnye a következő évtől elkezd csökkenni. A KTM tesztpilótája kijelentette, jelenleg nagyon nehéz felvenni a versenyt a bolognaiakkal.

Az utóbbi időszakban talán minden eddiginél nyomasztóbbá vált a Ducati fölénye. Azóta, hogy Maverick Viñales és Pedro Acosta révén egy Aprilia, illetve egy KTM zárt az első két helyen az Amerikai Nagydíjon, mind a bolognai márka mind a nyolc főfutamon kisajátította a dobogót. Mindez természetesen rekord a királykategória történetében.

Ugyanakkor jövőre jelentős változások lesznek a Ducatinál. Egyrészt Jorge Martín, Enea Bastianini és Marco Bezzecchi személyében távozik a gyártótól három gyors versenyző. Ami pedig talán ennél is fontosabb, hogy a Pramac 2025-ben már a Yamaha motorjait fogja használni, így az olasz gyártó már csak hat versenygépet küld a rajtrácsra. Pol Espargaró úgy véli, ennek következményeként elkezd majd csökkenni a különbség.

„Óriási a fölényük – nyilatkozta a KTM tesztpilótája. – Szerintem ez többek között annak köszönhető, hogy sok éven át nagy előnyben voltak az adatok terén a többi gyártóhoz képest. Sokkal gyorsabban tudtak fejleszteni, ami miatt mi most szenvedünk. Ugyanakkor ez normális, ha az embernek ennyi éven át nyolc motorja van a pályán, miközben másoknak kettő, legfeljebb négy volt. Ötven százalékkal kevesebb motor őrületes [különbséget jelent]. A jövő évtől kezdve [viszont] ez apránként meg fog fordulni, mivel elvesztettek egy csapatot és néhány nagyon gyors pilótát.”

Acostának egyvalamit meg kell értenie márkatársa szerint

A spanyol motoros a Red Bull Ringen maga is megtapasztalhatta, hogy mekkora a Ducati fölénye, hiszen mind a hét pályán lévő Desmosedici előtte ért célba. Őket leszámítva egyébként márkatársa, Brad Binder szerepelt a legjobban, ám neki is közel 20 másodperc volt a lemaradása a futamgyőztes Francesco Bagnaiához képest. Espargaró ugyanakkor hangsúlyozta, a többiek közül még így is ők voltak a legjobbak.

„Az első, Ducatitól különböző motor egy KTM volt – hívta fel a figyelmet erre a tényre. – Nagy volt a lemaradás, de a Ducatihoz képest nem csak mi szenvedünk. Ott van például az Aprilia: amikor mi nem tudjuk felvenni a versenyt a Ducatival, ők ott vannak, legutóbb viszont Aleix [Espargaró] két másodperccel végzett előttem. Itt mindannyian küszködtünk, de a KTM-esek a legkevésbé. Nagy célokkal érkeztünk, és azt gondoltuk, hogy jobbak lehetünk annál, ahogyan végül alakult, de az a helyzet, hogy a Ducatikkal nagyon nehéz harcolni.”

A bolognai márka fölényét a tabellák is hűen visszatükrözik. Egyéni szinten az első négy versenyző őket képviseli, és a negyedik Marc Márquez, valamint az ötödik Viñales között is 53 pont a különbség. A csapatok között az első három pozíciót sajátították ki, de a VR46 is az ötödik helyet foglalja el, míg a gyártóknál a Ducati 389 ponttal vezet, 181 egységgel megelőzve a második Apriliát.

Ezúttal Bagnaia volt érinthetetlen, a gladiátorként küzdő Martín csak tartani tudta magát