back to top
2024. november 24. 10:28
KezdőlapMotoGPAcosta nem hisz a rádiózásban, aminek a veszélyeire is felhívta a figyelmet

Acosta nem hisz a rádiózásban, aminek a veszélyeire is felhívta a figyelmet

Pedro Acosta nem támogatja a rádiózás bevezetését a MotoGP-ben. Az újonc úgy gondolja, hogy az alkalmazott megoldás veszélyeket rejt magában.

Évek óta újra és újra felmerül, hogy a MotoGP-ben bevezethetik a rádiózást. Ahogy arról nemrég beszámoltunk, a legújabb hírek szerint erre végül jövőre kerülhet sor. Egyelőre még csak egyirányú kommunikációról van szó, tehát arról, hogy a versenyirányítás biztonsági okokból beszélhet majd a pilótákhoz. Később azonban ennél is tovább akarnak lépni, és legkorábban 2026-ban lehetővé tehetik, hogy a versenyzők is tudjanak üzenni a „toronyba”. A még távolabbi jövőben pedig létrejöhet az, ami például a Forma–1-ben már évtizedek óta létezik: a motorosok és csapataik közötti futam alatti eszmecsere.

Jövőre bevezethetik a rádiózást a MotoGP-ben, Bagnaia inkább a büntetést választja

A tervezet megosztotta a pilótákat, Fabio Quartararo – aki a misanói kollektív teszten is próbálgatta az eszközt – és Maverick Viñales a tetszését fejezte ki, Francesco Bagnaia viszont arról beszélt, hogy biztosan nem fogja használni az eszközt. Bár Pedro Acosta nem ilyen kemény szavakat választott, de a mazarróni cápa sem repesik az örömtől az ötlet hallatán.

„Nem hiszek annyira ezekben a dolgokban – kezdte Acosta. – Szeretek a magam ura lenni, és a saját dolgaimra figyelni! Ráadásul a fejünk állandóan mozog, és még egy telefonnál is az van, hogy ha gyorsan mozgatjuk, elveszíthetjük a kapcsolatot. Szóval nem igazán szeretem ezt, és nem is hiszek benne. De persze Katarban már kipróbáltam…”

„Illetve, ha [az eszköz] tényleg a sisakban lesz, akkor mondhat bárki bármit, de ha valami hozzáér a fejedhez, amikor épp [valami rossz] történik, akkor azonnal az lesz a kérdés, hogy… volt-e valami a sisakban? Továbbá nem hiszek a [ruhában] lévő kamerákban sem – tette hozzá. – De rendben van, ha eltörik a kulcscsontod, beteszel egy védőlemezt. Viszont a fej az másképp fontos. Láttam, az F1-ben, hogy megy ez, csak [a fülükben] van egy kábel. De annak a dolognak, amit mi próbáltunk ki, egy része a fül mögött rezeg, és hozzáér a csonthoz.”

A KTM kísérleti motorjától a Yamaha „ismétléséig” – valójában erről szólt a misanói MotoGP-teszt