Jorge Martín felfedte, miért zavarta meg annyira a pályahatárok megsértéséről szóló üzenet, hogy hibázzon a misanói sprinten. A spanyol pilóta úgy gondolja, hogy Francesco Bagnaia valószínűleg nem tudta volna megelőzni, ha nincs ez a ballépés.
Mint annyi más MotoGP-verseny az elmúlt másfél évben, az Emilia-romagnai Nagydíj sprintfutama is Jorge Martín és Francesco Bagnaia párbaját hozta. A pole pozícióból Bagnaia vághatott neki a viadalnak, de Martíné volt a jobb rajt, és így átvette a vezetést, sőt az olasz pilóta mellett még Brad Binder is elment.
Hiába rajtolta le megint Martín, Bagnaia ellenállhatatlan volt a misanói sprinten
Bagnaia a KTM versenyzőjét aztán gyorsan visszaelőzte, ám Martínnal a hatodik kör végéig nem bírt. Akkor viszont a spanyol motorost megzavarta egy a műszerfalon megjelenő üzenet, amelynek következményeképp a címvédő maga mögé tudta utasítani. Végül ezután már nem történt köztük több pozíciócsere, így Bagnaia 7 pontról 4-re csökkentette a hátrányát a tabellán, de Martín ettől nem dőlt a kardjába.
🚨 MARTIN GOES WIDE! 🚨
@PeccoBagnaia forces @88jorgemartin to crack!
The hunter is now the hunted! 🔄#EmiliaRomagnaGP 🏁 pic.twitter.com/htHuWm1VMp
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) September 21, 2024
„Hogy már csak 4 pontos az előnyöm? Két futammal ezelőttig úgy 10 pont volt, szóval nem foglalkozok ezzel megszállottan – jegyezte meg Martín. – Persze kicsit keserű ez a második hely, de az jobban zavar, hogy egy apró hiba miatt veszítettem el a versenyt. Ám ennek ellenére is elégedett vagyok a szombatommal, sokat tudtam javítani a gyorsköreimen, jól rajtoltam és hihetetlen volt a tempóm. Csak aztán kaptam egy figyelmeztetést a pályahatárokról, és az egy kicsit megzavart. Emiatt egy kicsit elrontottam az ívet, majd pedig Pecco megelőzött.”
„Hogy mi lett volna, ha van rádióm? – reagált egy kérdésre, amelynek az elmúlt hetek egyik híre képezte az alapját. – Akkor ők [a versenyirányításnál] döntötték volna el, hogy mikor adják át az üzenetet. Most viszont pont a kanyarban jelent meg az üzenet a műszerfalon, aztán csak egy ezredmásodperc kellett hozzá, és elvétettem a fékezési pontot. Ráadásul az üzenet ugyanolyan színnel jelenik meg, mint az a lámpa, amely arra figyelmeztet, hogy nem kapcsol a váltó. Szóval ekkor meg kellett néznem, hogy a váltónak van-e valami baja, de a pályahatárokról volt szó.”
Jövőre bevezethetik a rádiózást a MotoGP-ben, Bagnaia inkább a büntetést választja
Martín úgy gondolja, hogy a hibája nélkül márkatársa valószínűleg nem tudta volna megfogni. „Ez több annál, hogy elvesztettem a versenyt, hiszen akár meg is nyerhettem volna. Amikor megpróbáltam bezárni [Bagnaiát], a motorja már mellettem volt, és így kívül kellett maradnom – idézte fel a viadal kulcspillanatát. – Aztán próbáltam utolérni, ahogy csak tudtam, és a végére nagyon közel kerültem hozzá. Szerintem nagyon nehezen tudott volna megelőzni, ha nem követem el azt a hibát. Persze megpróbálhatta volna, de akkor lehet, hogy mindketten a földre kerülünk. Szóval úgy látom, hogy ezen a pályán ennyire hasonló tempóval nagyon nehéz megelőzni a másikat.”
„Hogy erről a lágy [gumi] tehetett-e? A verseny előtt kísértésbe estem, hogy a közepest tegyem fel, de aztán lekövettem, amit a többiek csináltak, és én is lágyat tetettem fel, de tényleg lehet, hogy közepessel más lett volna a helyzet. De vasárnap lesz még egy esélyünk, az első körök megint kulcsfontosságúak lesznek, szóval meg kellene majd ismételnem, amit szombaton csináltam. A motorom jobban működik a közepessel, így azt remélem, hogy holnap képes leszek megtenni egy lépést előre.”
Bagnaia hihetetlen magasságokról beszélt, Martín szerint ellenfele megállíthatatlan volt