back to top
2024. november 24. 05:45
KezdőlapMotoGPBastianini pályacsúccsal vitte a napot, a Honda épphogy lemaradt a továbbjutásról Indonéziában

Bastianini pályacsúccsal vitte a napot, a Honda épphogy lemaradt a továbbjutásról Indonéziában

Enea Bastianini körrekorddal zárta az élen az Indonéz Nagydíj edzését, megelőzve a Pramac versenyzőit. Marc Márquez még a tréning elején óriásit mentett, míg a Hondák közül Johann Zarco és Luca Marini is közel volt a továbbjutáshoz.

29 fokos levegő- és 61 fokos aszfalthőmérséklet fogadta a MotoGP mezőnyét az Indonéz Nagydíj edzése előtt. Szokás szerint ezen a tréningen dőlt el, hogy melyik tíz versenyző kezdi a Q2-ben a szombati időmérőt. A mezőny létszáma azonban eggyel csökkent az első gyakorláshoz képest, hiszen Miguel Oliveira eltörte a jobb csuklóját.

Morbidelli kezdte az élen az indonéziai hétvégét, nagyon komoly életjeleket mutatott a Honda

A gumiválasztás ezúttal is változatos volt: elöl a lágy és a kemény, hátul pedig a lágy és a közepes keverékek kerültek elő. Az első mért kört Maverick Viñales futotta, a gyári Aprilia pilótája 1:33.850 másodperccel kezdett. A leggyorsabb Jorge Martín volt, a bajnoki éllovas 1:33.023-mal nyitott, 19 ezreddel megelőzve Brad Bindert.

A második próbálkozások után Pedro Acosta 1:31.700-zal állt az élre, 136 ezreddel felülmúlva Bindert, és további 18-cal Martínt. A GasGas újonca aztán 1:31.014-re módosította a legjobb időt, így 764 ezredre növelte előnyét az időközben a második helyre felzárkózó Marco Bezzecchivel szemben.

A következő körben azonban az 1-es kanyarban bemutatta a tréning első bukását, ráadásul még a körét is elvették. A vezetést az első gyakorláson a leggyorsabbnak bizonyuló Franco Morbidelli vette át 1:30.935-tel, amelynek révén 427 ezreddel bizonyult gyorsabbnak csapattársánál. Marc Márquez ellenben csak a huszadik helyen állt, igaz, ő annak is örülhetett, hogy a motoron maradt, miután a 10-es kanyarban óriásit kellett mentenie. A következő körével viszont egészen a negyedik pozícióig ugrott fel, 521 ezreddel elmaradva az időközben 1:30.673-ra javító Morbidellitől.

Néhány perc elteltével aztán a Gresini pilótája az eredményjelző tetejére ugrott, 83 ezreddel megelőzve márkatársát, míg Fabio Di Giannantonio a harmadik, Acosta a negyedik helyre jött fel. Sőt, utóbbi a következő körével 179 ezredes előnnyel átvette a vezetést, igaz, előnye néhány másodperccel később 66 ezredre csökkent, hiszen Márquez is tovább gyorsult. Ahogyan a VR46 motorosa is, aki 11 ezreddel maradt el a Gresini versenyzőjétől.

Körülbelül 25 perccel a leintés előtt Aleix Espargaró esett el a 16-os kanyarban. Nem sokkal később Bezzecchi javított, és mindössze 4 ezreddel maradt el Acosta idejétől. Fabio Quartararo szintén feljöhetett volna az első három hely egyikére, de a 13-as kanyarban hibázott, így maradt a hatodik Di Giannantonio és Martín mögött, és bement a bokszba. Ugyanez volt a helyzet Francesco Bagnaiával is, aki így maradt a tizenhetedik, de ellenfeléhez hasonlóan addig végig ugyanazokon a gumikon ment, és a versenyekre készült.

Az edzés utolsó 15 percéhez közeledve Espargaró ismét elesett, ráadásul megint a 16-os kanyarban. A hajrá elején Martín 1:30.317-tel vette át a vezetést, aztán viszont tovább gyorsult, és 1:29.670-nel megdöntötte a körrekordot. A második pozícióba Acosta 308 ezredes lemaradással jött fel, míg Enea Bastianininek további 62 ezred volt a hátránya, de utóbbit hamarosan megelőzte Viñales és Marc Márquez. Morbidelli a hatodik helyre ugrott fel, mögötte pedig Quartararo és Zarco álltak egy Yamahán, illetve egy Hondán. Mindeközben Brad Binder bukott a 10-es kanyarban.

Bastianini tovább javított, és bár feljött a második helyre, de így is 23 ezred volt a hátránya. Az olasz pilóta azonban nem állt le, és 4 századdal tovább faragta a pályacsúcsot. Néhány perccel később Di Giannantonio feljött a negyedik pozícióba, így Bagnaia a továbbjutás határára került. Sőt, a címvédő ki is szorult az első tízből, mivel Álex Rins a kilencedik legjobb időt motorozta.

3 perccel a vége előtt Bagnaia ugyan javított, de ez csak a kilencedik helyre volt elég, ami nem jelentett életbiztosítást. A közvetlenül mögötte haladó Álex Márquez viszont végleg elköszönhetett a továbbjutástól, miután a 16-os kanyarban elesett. A gyári Ducati motorosa aztán a következő körével feljött a harmadik helyre, bár nem sokkal később ezt Morbidelli elvette tőle.

Az élmezőnyben végül nem változott a sorrend, miután Augusto Fernández feltartotta Bastianinit. Di Giannantonio viszont javíthatott volna, ám ő is eldobta a motort a 16-os kanyarban. Ennek ellenére továbbjutott a kilencedik helyen. Az edzést Bastianini zárta az élen, mögötte Martín, Morbidelli, Bagnaia, Bezzecchi, Quartararo, Marc Márquez, Acosta, Di Giannantonio és Viñales lett az első tíz sorrendje, Zarco és Luca Marini épphogy lemaradtak a továbbjutásról. Érdemes megjegyezni, hogy nyolcan is utóbbi tavalyi körrekordján belüli időt futottak.

A MotoGP mandalikai edzésének végeredménye