Álvaro Bautista a Superpole versenyhez hasonlóan a Superbike-világbajnokság második aragóniai futamát is élvezte, egyedül az első körök okoztak neki nehézséget, ebből a szempontból jól jött, hogy vezetett. Toprak Razgatlıoğlu szerint erősen tért vissza a nagy balesete után, míg Nicolò Bulega elárulta, miért sodródott le a pályáról, ahonnan már csak a kármentés jöhetett neki szóba.
Megismétlődött a Superpole verseny dobogója a Superbike-világbajnokság aragóniai hétvégéjének második futamán. Álvaro Bautista ellenállt Toprak Razgatlıoğlu nyomásának, majd a végén rákapcsolt, és megnyerte a viadalt. A török versenyző második helyét senki nem veszélyeztette, hiszen Nicolò Bulega annak is örülhetett, hogy a pódium legalsó fokára vissza tudott kapaszkodni.
Bautista ellenállt Razgatlıoğlu nyomásának, ismét megverte a BMW versenyzőjét
Bautista a délelőtti győzelmének köszönhetően az első rajthelyről indulhatott, és ezt végig meg is őrizte. Pedig nem volt könnyű dolga, hiszen a futam mintegy háromnegyedében Razgatlıoğlu közvetlenül mögötte haladt, és a futam közepén el is kezdett nézelődni. A hajrában viszont a címvédő rákapcsolt, így 81 pontra csökkentette hátrányát a török versenyzővel szemben.
A double win at home always hits different ❤️#AragonWorldSBK 🏁 pic.twitter.com/oAas8pjgVs
— WorldSBK (@WorldSBK) September 29, 2024
„Ma nagyon jól éreztem magam a motoron, nem úgy, mint tegnap, amikor volt néhány problémám az elejével – értékelt a szokásosnál is hosszabban a leintés utáni interjúk során. – Most már be tudok fordulni a kanyarokba. Tegnap végig ezzel szenvedtem a futamon, de ma a győzelemért tudtam harcolni. A délelőtti Superpole [verseny] hihetetlen volt az utolsó körös előzéssel, nagyon élveztem azt a viadalt. Délután aztán jól kezdtem a versenyt, hiszen megszereztem a vezetést, és igyekeztem magamra összepontosítani. Az elején kicsit küszködtem a nehéz motorral, az első néhány körben szerencsém volt, hogy az élen voltam, mert legalább a saját tempómban mehettem. Ezután körről körre jobban éreztem magam, könnyebben tudtam kezelni a motort, és kicsit jobban erőltethettem. Folyamatosan nyomtam, és figyeltem a különbséget, jöttek a gyors körök egymás után. Úgy voltam vele, hogy »rendben, nagyon koncentráltnak kell lenned, ne hibázz, mert különben elveszíted a vezetést«. Nagyon élveztem a futamot. A végén, az utolsó körökben el tudtam lépni. A hétvégére vonatkozó legjobb időmet az utolsó előtti körben futottam meg, úgyhogy elképesztő volt. Köszönöm a csapatomnak, mert egész hétvégén, sőt, minden fordulóban rengeteget segítettek, hogy visszanyerjem a szezon elején hiányzó magabiztosságomat a motoron. Nem lehetek elég boldog.”
This two 🥹
Nothing will ever match the amount of respect @toprak_tr54 and @19Bautista have for each other! 🫶#AragonWorldSBK 🏁 pic.twitter.com/S3ZiudBcG4
— WorldSBK (@WorldSBK) September 29, 2024
Razgatlıoğlu a rajtnál megtartotta a második helyet, és körökön át tapadt Bautistára, de érdemi támadást nem tudott intézni ellene, hiába volt olykor nagyon közel. A 39 esztendős motoros ritmusváltásával nem tudott mit kezdeni, de így is elégedett lehet, hiszen 39 pontra növelte előnyét a legközelebbi üldözőjének számító Bulegával szemben.
🥈 @toprak_tr54 did everything he could for his first win at Aragon, but ended up in P2! #AragonWorldSBK 🏁 pic.twitter.com/nJE7IUbSrY
— WorldSBK (@WorldSBK) September 29, 2024
„Mindent beleadtam, de nem tudtunk nyerni – kezdte. – Ezzel együtt boldog vagyok, mert száz százaléknál is többet nyújtottam. A nagy baleset után erősen tértünk vissza, Álvaro pedig mindig jó ezen a pályán. Köszönöm a csapatomnak, elképesztő munkát végeztek ezen a hétvégén, a nagy bukás után mindenki keményen dolgozott. Még kettő versenyhétvége van hátra, és ismét megpróbálunk száz százaléknál is többet beleadni. Várom már a következő futamot és azt, hogy újra a győzelemért harcolhassak.”
🤯 @nbulega RUNS WIDE 💥#AragonWorldSBK 🏁 pic.twitter.com/6RrrFsoVlC
— WorldSBK (@WorldSBK) September 29, 2024
Bulega nem kezdte jól a futamot, hiszen Andrea Iannone és Michael van der Mark is megelőzte őt az első körökben. Utóbbi ellen próbálta visszaszerezni a pozícióját, amikor kicsúszott a pályáról, és a kilencedik helyre esett vissza. Innen viszonylag könnyedén feltornázta magát a harmadik helyre, de az élen álló párostól ekkorra már nagyon messze volt. „Az elején hibáztam, a féktávon majdnem nekimentem Van der Marknak, és hat vagy hét helyet veszítettem – fogalmazott némileg túlzóan. – Utána próbáltam felzárkózni, de nem volt elég.”