A GoEleven bejelentette, hogy szerződést hosszabbított Andrea Iannonéval. A 35 éves versenyző így jövőre is a Superbike-vb mezőnyét fogja erősíteni.
A Superbike-világbajnokság legfontosabb ülései már elkeltek a jövő évre vonatkozóan, hiszen a gyári vagy gyári támogatású csapatok egyaránt bejelentették, hogy az idei szezonhoz képest változatlan felállással vágnak neki a 2025-ös évadnak. Ugyanakkor maradtak még érdekes kérdések, ilyen volt például Andrea Iannone sorsa is: szerdán késő délután azonban az ő sorsa is eldőlt, hiszen a GoEleven bejelentette, hogy folytatják a közös munkát.
Az olasz motoros tizenöt idényt húzott le a gyorsaságimotoros-világbajnokság különböző kategóriáiban. Pályafutása csúcspontjának a zsinórban három Moto2-es összetettbeli harmadik helyet lehet tekinteni, valamint a már MotoGP-versenyzőként elért győzelmét a 2016-os Osztrák Nagydíjon, amellyel nemcsak a Ducati nyeretlenségi sorozatát, hanem egyszersmind a Honda és a Yamaha évek óta tartó hegemóniáját is megszakította.
A 2019-es idény hajrájában viszont tiltott szert találtak a szervezetében, és végül négy évre eltiltották mindenfajta versenyzéstől. Mindez tavaly járt le, és ősszel bejelentették, hogy a Superbike-vb-n, a GoEleven csapatának színeiben tér vissza a pályára. Az együttműködés pedig álomszerűen indult a két fél között.
Iannone ugyanis az első sorba kvalifikált a Phillip Island-i idénynyitón, majd helyi idő szerint szombat délután harmadikként ért célba úgy, hogy vezette is a futamot. A második, montmelói fordulóban aztán ismét dobogóra állt, amikor a Superpole versenyen ő is kihasználta Toprak Razgatlıoğlu Álvaro Bautista elleni manőverét, és másodikként intették le.
Kiderült, Iannone tényleg a Ducati elhagyását fontolgatja, „élete legnehezebb döntésével” szembesült
Az idény első felében aztán megkezdődtek a találgatások Iannone jövőjével kapcsolatban: szóba került, hogy a gyári Ducatihoz igazol, de a Yamaha is felmerült, sőt, még egy esetleges MotoGP-visszatérésről is felröppent a pletyka. Nyárra azonban beleszürkült a mezőnybe, és csupán a második mosti futamon állhatott fel a dobogóra, Danilo Petrucci pedig ellépett tőle a független versenyzők közötti összevetésben.
Cremonában aztán ismét magára talált, de mindkét főfutamon elesett, így csak vasárnap délelőtt ünnepelhetett a pódiumon. Egy hét múlva, Aragóniában viszont megnyerte az első viadalt, és a már említett spielbergi futam óta először tudott győzni bármilyen kategóriában. A GoElevennek „csak” négy évet kellett várnia, érdekesség, hogy 2020-ban szintén az első alcañizi versenyen tudtak diadalmaskodni, akkor Michael Ruben Rinaldi révén.
Ami az idei szezont illeti, már csak a most hétvégén esedékes jerezi forduló van hátra. Iannone a hetedik pozíciót foglalja el a tabellán, de ebből még hatodik és nyolcadik hely is lehet, hiszen 211 pontjával 4-gyel marad el Michael van der Marktól, és kétszer ennyivel előzi meg Andrea Locatellit. Ennél azonban jóval fontosabb, hogy jövőre mit hoz az együttműködés.
„Örömmel folytatom ezt az utat a GoEleven csapatával, a Ducati Panigale V4 R-t hajtva – nyilatkozta a 35 esztendős versenyző. – Az első évem a Superbike-világbajnokságban tele volt meglepetésekkel és elégedettségre okot adó eseményekkel. Továbbra is együtt fogunk dolgozni, hogy folyamatosan fejlődjünk és új célokat érjünk el. Köszönöm Gigi Dall’Ignának, Claudio Domenicalinak, Paolo Ciabattinak, Marco Zambenedettinek, Mauro Grassillinek és a GoEleven teljes istállójának a további bizalmat. Külön köszönet illeti Remo Gobbit és a Superbike-vb családját is.”
„Az egész csapatunknak sokat jelent, hogy Andrea Iannonéval megőrizzük a projekt folytonosságát, én pedig különösen lelkes voltam, mert meggyőződésem, hogy a 2024-ben szerzett tapasztalatokkal minden egyes futamon sok adatot tudunk gyűjteni, és szilárd alapokról indulhatunk – kezdte Gianni Ramello, a GoEleven tulajdonosa, aki az új szponzort is köszöntötte. – Kitartunk a 2023-as év végén meghozott szokatlan döntés mellett, amely ezzel együtt nyerőnek bizonyult, és nagy megelégedést, illetve dobogós helyezéseket hozott számunkra. Szeretném üdvözölni a Patát is, ahol úgy határoztak, hogy hisznek a GoElevenben és Andrea projektjében, lehetővé téve számunkra, hogy újabb lépést tegyünk előre. Szeretnék köszönetet mondani minden munkatársamnak, különösen Eliának, Denisnek és Lucianának, akik mindig támogattak ezen az úton, valamint a Ducatinak, amely lehetővé teszi, hogy versenyképes és erős motorral rendelkezzünk. Külön meg kell említenem Andreát, azt a versenyzőt és embert, akivel különleges kapcsolat alakult ki. Sokaktól eltérően én nem ismertem őt, de néhány futam után belopta magát a szívembe, és nemcsak a tehetsége miatt, hanem emberként is. Nagy lelkesedéssel önt el a tudat, hogy 2025-ben közösen folytatjuk, és készen állunk arra, hogy fontos pozíciókért harcoljunk.”
„Nagyon izgatott vagyok, hogy 2025-ben is együtt dolgozhatunk Andreával – ezek már Denis Sacchettinek, a GoEleven csapatmenedzserének szavai. – Úgy vélem, ő és a csapat harmóniát, valamint folyamatos fejlődést hozott, amit az aragóniai győzelem is bizonyít. Ez egy álom, amely három fordulóval a vége előtt vált valóra, és óriási motivációval lát el minket 2025-re. Négy év kihagyás után Andrea jobb eredményeket ért el, mint vártuk, egy számára vadonatúj bajnokságban, gumikkal és motorral, így biztosak vagyunk benne, hogy még nagyobb eredményeket célozhatunk meg. A projektünket tovább erősíti egy fantasztikus motor, a Ducati Panigale V4 R, amelynek minden, a Ducati által pályára vitt technológiai fejlesztését élvezni fogjuk. Szeretnék köszönetet mondani Andrea Iannonénak, Mauro Grassillinek, Marco Zambenedettinek és Gigi Dall’Ignának a belénk vetett újbóli bizalomért, valamint a Ramello családnak a GoEleven fejlődése érdekében tett erőfeszítéséért.”