back to top
2024. november 25. 11:13
KezdőlapSuperbikeNem csak a név változik – bemutatkozott a Kawasakit részben váltó Bimota...

Nem csak a név változik – bemutatkozott a Kawasakit részben váltó Bimota motorja (kép)

A Bimota közzétett egy képet arról a motorról, amelyet pályára gurítanak a jerezi teszten. A Kawasakit félig-meddig váltó gyártó motorjának színvilága látványosan módosult, de nem ez az egyetlen változás a Ninja ZX-10RR-hez képest.

A Superbike-világbajnokság idei évének egyik legizgalmasabb híre volt, hogy a Bimota visszatér a sorozatba. Az olasz márka a Kawasaki projektjét veszi át, pontosabban csak részben, hiszen a vázat ők fogják gyártani, de a motorblokk ugyanaz a sornégyes változat marad. Nem véletlen, hogy a gyári csapat neve Bimota by Kawasaki Racing Team lesz.

Visszatér az ikonikus olasz márka a Superbike-világbajnokságra

Hétfőn pedig az is kiderült, hogyan fog festeni az új, KB998-as kódjelű motor, legalábbis annak első verziója. Az alapszín fekete lesz, de a piros is megjelenik a versenygépen. Persze a változást nem csupán ebben kell keresni: a burkolat kialakítása szintén módosult, hiszen az elején olyan szárnyelemek láthatóak, amelyek a Ninja ZX-10RR-en nem voltak ott.

Persze a csapat összetétele nem változik lényegesen, így a tapasztalat meglesz. Az állandóságot a pilótapáros is képviseli, hiszen mind Alex Lowes, mind Axel Bassani marad az újjáalakuló istállónál. Egyébként arra is fény derült, hogy jövőre milyen szerelésben fognak motorra ülni: a színösszeállítás nem meglepő módon a motor külsejére hajaz, vagyis a jól megszokott zöld innen is eltűnt.

Visszatérve a motorra, hamarosan a pályán is meg lehet csodálni a KB998-ast, hiszen Jerezben rendezik a szokásos végi tesztet, amely lényegében az első 2025-ös tesztként is felfogható. Az eseményen már a következő idényre szánt motorok gördülnek ki a csapatok garázsából délelőtt 10 és este 6 óra között.

Természetesen sok munka volt a színfalak mögött, hogy eljussunk az új motor leleplezésének napjáig, és az első nyilvános tesztelésig – nyilatkozta Guim Roda, aki a változások után is ellátja majd a csapatmenedzseri feladatokat. – Alex Lowes és Axel Bassani, valamint a bokszutcai csapat és a támogató személyzet jelenléte azt jelenti, hogy az alapvető feladatokra koncentrálhatunk: az új, KB998-as versenygépünk tesztelésére és az adatgyűjtésre a keddi, illetve az egész téli tesztelés folyamán, a BWO és a FIM által meghatározott tesztkorlátozási szabályokon belül. Ez egy nagyon új motor, teljes elkötelezettséget igényel majd tőlünk. Nagyon lelkesek vagyunk, hogy részesei lehetünk ennek az izgalmas projektnek, és megtiszteltetés számunkra, hogy miénk a felelősség, hogy a Bimota KB998 a lehető leghamarabb csúcsteljesítményt nyújtson.”

A Kawasaki gyári csapatként tehát elbúcsúzott a sorozattól, de a Ninja ZX-10RR nem, hiszen a Puccetti Racinghez igazoló Garrett Gerloff ezt a motort fogja használni. Ennek ellenére talán érdemes megnézni a versenygép mérlegét: nos, a 2017-es bemutatkozása óta összesen 87 futamot nyert, és az első négy évben kivétel nélkül minden bajnokságot megnyert, az egyénit Jonathan Rea révén. Idén viszont csak az idénynyitó hétvégén jött össze a győzelem, igaz, Phillip Islanden Lowes kétszer is diadalmaskodott.

Jó lesz nekünk a Bimota?