back to top
2024. május 04. 08:19
KezdőlapSuperbikeVisszatér az ikonikus olasz márka a Superbike-világbajnokságra

Visszatér az ikonikus olasz márka a Superbike-világbajnokságra

A Superbike-világbajnokság jövő évi szezonjában újra feltűnik majd a Bimota a mezőnyben. Az olasz vállalat a Kawasaki partnereként fog színre lépni.

Nemrég jelentették be, hogy a Superbike-világbajnokság következő szezonjában egy újabb gyártó csatlakozik majd a sorozatban már jelenlévők mellé. Na nem a kínai CFMoto, hanem az ikonikus Bimota.

Kínai gyártó csatlakozhat a Superbike-vb mezőnyéhez

Az olasz manufaktúra a motorjai vázát fogja készíteni, az erőforrást és a működéséhez szükséges egyéb technológiát pedig a Kawasaki adja majd, a blokk a jól ismert Ninja ZX-10RR lesz. Egyébként a japán cég birtokolja a Bimota 49,9 százalékát, tehát a Riminiben fekvő központtal működő vállalat esetén nem igazán merülhetett fel a mással való együttműködés.

Viszont a közös munka nem csak a motorok összerakására terjed majd ki. Ezt jól jelzi, hogy az istálló neve Bimota by Kawasaki Racing Team lesz. Ezt a Kawasaki gyári istállójának csapattagjaival fogják majd feltölteni, tehát tapasztalatból sem lesz hiány. Az persze egy teljesen jogos kérdés lehet, hogy ennek a lépésnek milyen hatása lesz a korábban Jonathan Rea-vel hat bajnoki címet begyűjtő alakulatra…

A Bimotától egyáltalán nem áll távol a versenyzés. Régebben több szériában is megfordultak, a talán legnagyobb sikerüket 1980-ban aratták, amikor Jon Ekerold a gyorsaságimotoros-vb 350 köbcentis kategóriájában velük ért fel a csúcsra. Ráadásul már a Superbike-világbajnokságon is megmutatták magukat. Ez leginkább a sorozat első szezonjában jött össze nekik, amelyben összesen hét futamot nyertek meg a pilótáik. Ezen diadalok közül ötöt a jelenleg a Ducatinál tevékenykedő Davide Tardozzi jegyezhetett fel magának. Tardozzi abban az évben végül Fred Merkel utolsó versenyes fordítása miatt csak a harmadik helyen zárt, csapattársa, Stéphane Mertens pedig negyedik lett.

Az ezutáni idényekben néha lehetett találkozni a Bimotával a Superbike-világbajnokságon, néha nem. A 2000-es szezon harmadik viadalán, az ausztráliai hétvége első futamán azonban minden nézőnek mélyen az emlékezetébe vésődhetett ez a név. A nedves körülmények között megrendezett futamot ugyanis meglepetésre a nemrég tragikusan fiatalon elhunyt Anthony Gobert nyerte meg egy Bimota SB8K nyergében ülve.

Drága Anthony – búcsú Anthony Goberttől, akiért még egy fesztivált is érdemes volt otthagyni

A 2014-es szezon előtt az Alstare csapat úgy döntött, hogy két Bimota BB3-mal vág neki az idénynek. Azonban ebből a motorból nem készült el elég sok ahhoz, hogy homologizáltatni tudják, így hiába indulhattak el a versenyek nagyobb részén, azokon pontot nem tudtak szerezni, és az év végén technikailag kizárták őket a bajnokságból.