Sajtóértesülések szerint a Castrol lesz a gyári Honda főtámogatója, miután a Repsol a jelenlegi idény végén távozik ebből a szerepből. A brit olajvállalat azonban állítólag jövőre még nem lesz névadó szponzor.
Már hónapok óta sejteni lehetett, de csak szeptember elején, közvetlenül a San Marinó-i Nagydíj leintése után vált hivatalossá, hogy a Honda szakít a Repsollal, és jövőre már nem a spanyol cég lesz a gyári MotoGP-istálló főszponzora. A két fél legendás kapcsolata harminc év után fog véget érni, hiszen a Repsol Honda 1995 óta ott volt a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájának rajtrácsán.
Ez a három évtized pedig páratlanul sikeres együttműködést hozott. A felek tizenöt egyéni és tizenegy csapatvilágbajnoki címig jutottak (utóbbit csak 2002-ben vezették be), emellett a Honda tizennyolc konstruktőri sikerében is oroszlánrészt vállaltak. Ennek során összesen 183 győzelmet arattak, és további 372 dobogós helyezést szereztek.
Hivatalos: véget ér a gyári Honda és a Repsol legendás együttműködése
A Honda és a Repsol kapcsolata érezhetően megváltozott, miután a gyártó történetének legsikeresebb versenyzője, Marc Márquez tavaly elhagyta a márkát. Vélhetően ennek és a gyenge teljesítménynek tudható be leginkább, hogy a spanyol cég idén már jóval kisebb összeggel járult hozzá a költségekhez, aminek következményeként a logó sokkal kevésbé kap hangsúlyos szerepet az idei motoron.
A szakítás után logikusan adódik a kérdés, hogy mi lesz jövőre, melyik márka lép a Repsol helyére főszponzorként. Úgy tűnik, megvan a válasz, az Autosport értesülései szerint ugyanis a Honda megegyezett a Castrollal, és már csak véglegesíteni kell a szerződés részleteit. A cikk ugyanakkor azt is megemlíti, hogy a brit olajvállalat jövőre még nem névadó szponzor lesz, és több tényezőtől függ, hogy milyen szorosra fűzik a szálakat.
A Castrol jelenleg is részese a MotoGP-nek főtámogatóként, hiszen Johann Zarco oldalán ők az LCR csapatának névadó szponzorai. A brit portál szerint a gyári Hondával történő esetleges megállapodás ezt az együttműködést nem veszélyezteti, vagyis minden bizonnyal jövőre is láthatjuk majd a cég logóit a francia versenyző motorján.