Andrea Iannone elárulta, a Maláj Nagydíj hétvégéjén megbizonyosodott róla, hogy továbbra is gyors, még úgy is, hogy messze nem tudta teljesen kihasználni a Ducati potenciálját. Az olasz motorosnak még a bajnokság listavezetője, Jorge Martín is gratulált.
Andrea Iannone közel öt év után tért vissza a MotoGP-be az előző hétvégén rendezett Maláj Nagydíjon. A 35 éves versenyző pont azon a pályán kapott lehetőséget a már megműtött Fabio Di Giannantonio helyén, ahol 2019-ben pozitív doppingmintát produkált, aminek következtében aztán négy teljes évet ki kellett hagynia.
Di Giannantoniót megműtötték, kiderült, mikorra épülhet fel (kép)
A VR46 beugró pilótája nem is kezdett rosszul, hiszen az első szabadedzésen kilencedik lett, igaz, rajta kívül csak négyen tettek fel friss gumikat a hajrára. Később persze már esélye sem volt ilyen előkelő eredményre, de ezt aligha várta el tőle bárki is, hiszen korábban még csak nem is tesztelhette a Ducatit. Az olasz motoros elégedetten távozott Sepangból.
„Nagyon boldog vagyok, remekül éreztem magam – nyilatkozta a vasárnapi főfutam után. – Örülök, mert tudom, hogy még mindig gyors vagyok. Ez az, ami izgat, és ezt mindenki tudja, aki látta az adatokat, ami jó. Nem csinálhattam semmilyen hülyeséget, be kellett fejeznem a futamot, és úgy gondolom, elég jó volt a sebességem.”
Valóban, Iannone mindkét versenyen célba ért, ami már önmagában pozitívum, ahogyan az is, hogy a jelenlegi MotoGP-t nála sokkal jobban ismerő Lorenzo Savadorit a bemelegítést leszámítva minden alkalommal megverte. Az időmérőn ráadásul nem is csak nála volt gyorsabb, hiszen tizenhetedikként zárt. Teljesítményére még a bajnokság listavezetője, Jorge Martín is felkapta a fejét.
„Azt írta nekem, hogy »láttam az adataidat, ember, hogyan motorozol?!« – árulta el. – Nagyon izgatott voltam. Rájöttem, hogy vannak olyan pályarészek, ahol rendkívül közel vagyok a többi Ducatihoz, a probléma az, hogy még mindig nem tudom, hol kell fékezni, nincsenek referenciáim arra, hogy mennyire lehet megfékezni a motort, nem használom ki maximálisan a gumikat, a fékeket, valamint az aerodinamikát, és legfőképpen fizikailag nem tudok keményen fékezni. Ezeket a dolgokat pedig a motoron tanulja meg az ember, nem pedig otthon, edzés közben. A Supebike-nak semmi köze ehhez a motorhoz.”
Ahogyan arra ő is utalt, eltiltása után Iannone a Superbike-vb-n tért vissza, ahol szintén nem vallott szégyent, csapata, a GoEleven pedig szerződést hosszabbított vele. A MotoGP ugyanakkor rengeteget változott azóta, hogy 2019-ben otthagyta a géposztályt, nem beszélve a Ducatiról, amellyel nyolc éve versenyzett utoljára. Ezeket pedig ilyen kevés pályaidővel a háta mögött nem tudta teljes mértékben lekövetni.
„Most mások a versenyek, és másképpen kell felkészülni – fogalmazott. – A MotoGP manapság rendkívül megterhelő fizikailag. Nincs benne semmi rossz, talán az a legrosszabb, hogy egy másik pilóta mögött haladva nehéz fékezni. Amikor az ember egyedül van, hihetetlenül gyors tud lenni. Más versenyzők mögött átgondoltabban kell vezetni. Ugyanakkor elképesztő, technológiailag mekkora fejlődés ment végbe, hihetetlen, mennyi mindent tesz lehetővé ez a motor.”
Bautista helyre akarta tenni Iannonét, de lehet, hogy kár volt megszólalnia
Iannone csak a Maláj Nagydíjra kapott lehetőséget a VR46-tól, illetve annak tulajdonosától, Valentino Rossitól. Legalábbis egyelőre, hiszen azt még nem jelentették be, hogy a Valencia helyére lépő Montmelóban ki versenyezhet a Barcelonai Szolidaritás Nagydíján. Az egyszeres MotoGP-futamgyőztes nem zárta ki, hogy kapjon egy újabb esélyt.
„Erről még nem esett szó, és nem tudom, hogy a következő napokban eldől-e – válaszolta a erre vonatkozó kérdésre. – Ha valamikor ismét ajánlatot tesznek nekem, el fogok gondolkozni rajta. Az első futamban egyeztünk meg, mondván, a többit meglátjuk. Még nem beszéltem erről Valéval vagy bárkivel a csapatból. Közös döntésnek kell lennie, beleértve Gigi Dall’Ignát [a Ducati Corse általános igazgatóját] és engem is.”
Hivatalos: megszületett a döntés a MotoGP-szezonzáró helyszínéről, különleges nevet kap a nagydíj