Jorge Martín továbbra sem erősítette meg, hogy jövőre az 1-es rajtszámmal fog-e versenyezni, de reakciója arra utal, hogy igen. Ez a döntés a MotoGP-korszakot tekintve igencsak megosztónak számít a világbajnokok körében.
Jorge Martín vasárnap felért pályafutása csúcsára, hiszen a Barcelonai Szolidaritási Nagydíjon elért harmadik helyével megszerezte a MotoGP egyéni világbajnoki címét. Ezzel Valentino Rossi 2001-es bravúrja után ő lett az első, aki szatellitcsapat versenyzőjeként végzett a királykategória tabellájának élén. Azonban könnyen lehet, hogy valamiben nem fogja követni az olasz legenda útját.
Martín az utolsó körökben már nem tudott rendesen motorozni, és egy kicsit sírni kezdett
A leintés utáni ünneplés során rendkívül egyedi keretek között került elő az ilyenkor szokásos arany színű sisak, amelyen ott volt az 1-es rajtszám, ahogyan a motorra is ráragasztották. Martínnak ugyanis lehetősége van rá, hogy címvédőként jövőre lecserélje a 89-est, és az 1-essel versenyezzen. Azonban továbbra sem jelentette ki, hogy ezt ténylegesen megteszi-e, jóllehet a korábbi kommunikációjával arra utalt, hogy igen, és ezt vasárnap is megtette.
Gyerekként hajszálon múlt a karrierje, most Rossi bravúrját másolta – portré a MotoGP új királyáról
„Mit gondolsz? – kérdezett vissza sokatmondóan, de aztán leszögezte, nem erre akar koncentrálni. – Szerintem most annak van itt az ideje, hogy megünnepeljük a pillanatot. Nem akarok a jövő évre gondolni. Jelenleg mi vagyunk a legjobbak, és a bajnoki bulit is megpróbáljuk megnyerni. Szeretném élvezni a pillanatot. [Az egyes rajtszámról] van időnk gondolkodni, aztán meglátjuk.”
Martín hamarosan „nagyon részeg” lesz, csak remélni tudja, hogy emlékezni fog a bulira
A MotoGP-korszakban meglehetősen megosztó a világbajnokok körében, hogy viselik-e az 1-es rajtszámot. Rossi, Marc Márquez, Joan Mir és Fabio Quartararo például rendre megtartották a sajátjukat, Nicky Hayden, Casey Stoner és Francesco Bagnaia viszont váltottak. Ahogyan Jorge Lorenzo is, de ő csak az első alkalommal, 2013-ban és 2016-ban maradt a 99-esnél címvédőként.
Az 1-es rajtszám egyébként sokáig nem hozott szerencsét a négyütemű érában, hiszen előbb Hayden, majd Stoner, aztán Lorenzo, utána pedig ismét az ausztrál pilóta nem tudta megvédeni a bajnoki címét. A sorozatot Bagnaia törte meg tavaly, aki így Mick Doohan 1998-as diadala óta először nyert vb-t ezzel a számmal a királykategóriában, idén viszont már ő sem járt sikerrel.
Martín esetében azért is van ennyire a figyelem középpontjában ez a kérdés, mert jövőre már az Apriliánál versenyez, így hiába a Ducati nyergében lett világbajnok, a bolognaiak mindenképpen elveszítették az 1-es rajtszámot. A MotoGP-ben ő lesz a második versenyző, aki címvédőként gyártót vált, hiszen Rossi 2003-ban még a Hondánál, 2004-ben viszont már a Yamahánál versenyzett.
Az 500 köbcentis géposztályban azonban többször is előfordult ilyesmi: Mike Hailwood és Giacomo Agostini az MV Agustát, Marco Lucchinelli pedig a Suzukit hagyta ott címvédőként. Eddie Lawson esete pedig különösen érdekes, hiszen 1988-ban a Yamahával, a következő évben a Hondával lett világbajnok, majd visszatért a hangvillásokhoz. A hőskorban pedig nem váltás történt, hanem az adott versenyző vagy visszavonult, vagy a legmagasabb kategóriában nem versenyzett a bajnoki cím megszerzését követő évben: ez történt Umberto Masettivel 1953-ban, Libero Liberatival 1958-ban és John Surteesszel 1961-ben.
Nevetséges okból nem kapott gyári támogatást a „szél fia”, aki elindította a brutális sorozatot