kedd, november 19, 2024
KezdőlapMotoGPMartín bukott az Apriliával, Bastianini rommá törte a KTM-et, Álex Márquez zárt...

Martín bukott az Apriliával, Bastianini rommá törte a KTM-et, Álex Márquez zárt az élen a teszten

- Hirdetés -
- Hirdetés -

Álex Márquez bizonyult a leggyorsabbnak a montmelói teszten, Fabio Quartararót és Francesco Bagnaiát megelőzve. Marc Márquez közvetlenül csapattársa mögött, Jorge Martín a középmezőnyben zárt új csapatával, utóbbi bukott is, de ebből a szempontból Enea Bastianini járt a legrosszabbul.

Kedden rendezték meg a tesztet, amelyet az eredeti elképzelések szerint Valenciában tartottak volna, de az ottani árvíz miatt a nagydíjhétvégéhez hasonlóan Montmelóba helyezték át. A csapatok, illetve a gyártók ebben a hét órában próbálhatták ki először a 2025-re szánt motorjaikat, valamint a Michelin 2026-os gumijait is tesztelhették.

Marc Márquez a gyári Ducatin, Martín az Aprilián debütált, megvan a teszt első bukása (videók)

- Advertisement -

A legnagyobb figyelem a gyári Ducatit övezte, ugyanis Marc Márquez először ülhetett fel a piros motorra. A nyolcszoros világbajnok a második órában gurult ki először a garázsból, és rögtön felugrott az első tízbe. A 31 éves motoros minden pályára gurulása után elmondhatta magáról, hogy ott van a legjobb tízben, végül negyedikként zárt. Az utolsó óra elején volt egy kis gondja, és nem tudott pályára gurulni, de ezt hamar orvosolták.

Újdonsült csapattársával ellentétben Francesco Bagnaia a fehérre festett 2024-es motorral kezdte a tesztet, amellyel végül harmadikként zárt. A címvédő a délután folyamán próbálhatta ki először a 2025-ös versenygépet. Szintén szerepet kapott a Ducatinál a tesztpilótai szerepet ellátó Michele Pirro, akivel a kétirányú rádiókommunikációt is tesztelték. Utóbbit a hajrában Bagnaiával is kipróbálták.

A Gresininél Álex Márqueznek csak a számára új motort kellett megszoknia. A spanyol versenyző az ebédszünetben futotta meg 1:38.803 másodperces körét, amellyel a leggyorsabbnak bizonyult. A hatodik órában viszont elesett a 7-es kanyarban. Új csapattársa, az újonc Fermín Aldeguer szintén nem úszta meg esés nélkül: a 19 esztendős pilóta a harmadik órában került földre az 5-ös kanyarban, majd huszadikként végzett.

A VR46-nál csupán Franco Morbidelli vezetett, ráadásul neki nem kellett új motort megszoknia, hiszen az idei évhez hasonlóan a 2024-es Desmosedicit fogja hajtani. A 29 esztendős versenyző a hetedik legjobb időt futotta meg. Leendő csapattársa, a harmadik gyári motort megkapó Fabio Di Giannantonio a vállműtétéből lábadozik, ám a közvetítésből kiderült, hogy ő is ott volt a helyszínen.

A KTM-nél új kipufogót és fejidomot is teszteltek. Brad Binder a szokásos környezetben teljesítette a programot, és végül hatodik lett az eredményjelzőn. Pedro Acosta pedig bemutatkozhatott a gyári istállónál, és az első órákban többször is átvette a vezetést. Az újoncévét befejező 20 éves pilóta végül kilencedikként zárta a napot.

A szintén gyári támogatást kapó Tech3-nál érdekesebb volt a helyzet, hiszen két új igazolásnak kellett adaptálódnia a motorhoz, illetve a környezethez. Maverick Viñales tizenkettedikként fejezte be a tesztet, míg Enea Bastianini pedig tizenhatodik lett. Utóbbinak nem sikerült jól a bemutatkozás, ugyanis a hatodik óra elején óriásit esett, és rommá törte a motort az 5-ös kanyarban. Bár nem rögtön, de ezt követően pár percre meg is szakították a körözést a pályára került törmelékek eltakarításának céljából.

Az Aprilián egy új aerodinamikai elem volt felfedezhető a lengővilla alatt, ám a nagyközönséget alighanem sokkal jobban izgatta a Ducatitól megszerzett Jorge Martín és Marco Bezzecchi bemutatkozása. A friss világbajnok már a második körében letette a vállát az 5-ös kanyar rázókövére, ám aztán ugyanott elesett. Végül a tizenegyedik pozícióban fejezte be a napot. Ezzel két hellyel előzte meg új csapattársát, aki 84 körével a második legszorgalmasabb volt a mezőnyben. A noaleiek tesztpilótája, Lorenzo Savadori ellenben csak 13 kört tett meg, és az utolsó, huszonnegyedik helyet szerezte meg.

A Trackhouse párosából Raúl Fernándeznek nem kellett foglalkoznia a beilleszkedéssel, és végül egész jó helyen, ötödikként zárt. Ogura Aj viszont újoncként először vezethetett MotoGP-motort, és ennek megfelelően 86 kört sikerült megtennie. Igaz, eközben a harmadik órában bukott a 2-es kanyarban. A végelszámolásnál huszonegyedik lett.

A Yamaha új fejidomot próbálgatott, Fabio Quartararo pedig kifejezetten jól szerepelt, és 396 ezredes hátrányban végzett a második pozícióban. Csapattársa, Álex Rins szintén a mezőny első harmadában, egészen pontosan a nyolcadik helyen zárt. Immáron a Pramac is M1-eseket használt új versenyzőivel, de a debütálás nem sikerült fényesen: Miguel Oliveira tizenhetedik, míg Jack Miller csupán huszonkettedik lett.

Az új vázat tesztelő Honda számára borzalmasan indult a teszt, ugyanis Marini majdnem annyira összetörte a motorját, mint később Bastianini. Az olasz pilóta végül tizennyolcadikként zárt, míg csapattársa, Joan Mir három hellyel előzte meg. Az aszakaiak új tesztpilótája, Aleix Espargaró szintén kipróbálhatta az RC213V-t, és mindkettőjüket megelőzve tizennegyedik lett. A gyártó legjobbja azonban a tizedik Johann Zarco lett, míg az LCR másik versenyzője, Somkiat Chantra csak Savadorit múlta felül. A királykategória első thai motorosa a 10-es kanyarban esett el a harmadik órában, vagyis mindhárom újonc bukással kezdte MotoGP-pályafutását.

A MotoGP montmelói tesztjének végeredménye

- Advertisement -