péntek, november 22, 2024
KezdőlapMotoGPMarc Márquez elárulta, milyen érzés a korábbi ádáz riválissal együtt dolgozni

Marc Márquez elárulta, milyen érzés a korábbi ádáz riválissal együtt dolgozni

- Hirdetés -
- Hirdetés -

Marc Márquez remekül érezte magát a 2025-ös Ducatin, de még sok mindent meg kell érteniük a motorral kapcsolatban. A nyolcszoros világbajnok számára kicsit furcsa volt, hogy egy garázsban van Davide Tardozzi csapatmenedzserrel, akinek korábbi versenyzőjével éveken át csatázott.

Kedden eljött a nagy nap, és az átigazoló versenyzők bemutatkoztak új csapatuknál. Köztük volt Marc Márquez is, akinél a felhajtás talán nem volt akkora, mint tavaly, de így is ő kapta a legnagyobb figyelmet a médiától, amikor tiszta piros szerelésben felült a szintén teljesen pirosra festett gyári Ducatira, és kipróbálhatta a 2025-re szánt versenygépet.

Marc Márquez a gyári Ducatin, Martín az Aprilián debütált, megvan a teszt első bukása (videók)

- Advertisement -

Mondhatni, a történelem ismételte önmagát, hiszen a 31 éves pilóta a tavalyi szezonzáró utáni teszthez hasonlóan ezúttal is negyedikként zárt, 651 ezreddel lemaradva az élen végező öccséről, Álex Márqueztől. Azonban ennek nincs túl nagy jelentősége, ahogyan annak sem, hogy új csapattársával, Francesco Bagnaiával szemben mindössze 56 ezred volt a hátrány, hiszen itt a tapasztalatgyűjtésen volt a hangsúly.

Martín bukott az Apriliával, Bastianini rommá törte a KTM-et, Álex Márquez zárt az élen a teszten

A nap nagy részében a GP25-öst próbálgattam, kilencven százalékban a ’25-össel motoroztam – nyilatkozta az idősebbik Márquez. – Szóval sok munkát végeztem a mérnököknek. Amikor ugyanis az ember gyári csapathoz igazol, az azt jelenti, hogy van egy nagyon szigorú terv mindenről, amit ki kell próbálni, a versenyző pedig a mérnökök kezében van. Azért van ott, hogy nekik dolgozzon. Tény, hogy a motornak vannak pozitívumai, amelyek révén kicsit jobban működik, de végső soron ez egy motor, amelyet jól kell vezetni. Ha az ember gyors akar lenni, akkor nyomnia kell. Ugyanakkor szuperül éreztem magam, különösen a csapattal. Ez a legfontosabb az első benyomást illetően, és jól dolgozunk együtt.”

Bár az előzetes információkkal ellentétben a Gresinitől átigazolt motoros valamennyit a 2024-es Desmosedicit is hajtotta, de elsődlegesen nyilvánvalóan a tavalyi géppel kapcsolatban voltak tapasztalatai, hiszen az idei szezonban azon ült. Így ő alighanem még nagyobb változásokat érzékelt, mint csapattársa, de ezzel együtt is hasonló véleményen voltak.

A blokk valamivel jobb az egyenesben, ez fontos a tavalyi motorhoz képest – jelentette ki. – Továbbá úgy tűnik, hogy a kanyarbejáratoknál kicsit más a karaktere. Ezen a területen még mindig meg kell értenem, hogy hol van a határ. Az a helyzet, hogy a teljes ’25-ös csomagot kipróbáltam. Váz, erőforrás és egyéb különböző dolgok. Szóval nem tudjuk, hogy [pontosan melyek azok a konkrét alkatrészek, amelyeket] másmilyennek érzünk. Pecco pedig kicsit eltérően dolgozott. A legfontosabb viszont az, hogy mindketten nagyon hasonló megjegyzéseket tettünk. Ugyanazokról a problémákról, ugyanazokról az előnyökről [beszéltünk]. Mindez pedig megkönnyíti a mérnökök dolgát.”

Rajtuk kívül Michele Pirro, a Ducati tesztpilótája vezethetett GP25-öst. Az olasz versenyző úgy vélekedett, hogy az új konstrukció azoknak kedvez, akik kemény féktávokat vesznek, mint akár Márquez, akár Bagnaia. A nyolcszoros világbajnok azonban ezt egyelőre megerősíteni és megcáfolni sem tudja, mivel úgy véli, ehhez további tesztelés kell.

Továbbra is időre van szükségünk ahhoz, hogy megértsük, mert Peccóval hasonló véleményen voltunk – fogalmazott. – Tény, hogy bizonyos szempontból rendkívül jó [a motor], más területen viszont kicsit nehézkesebb. Szóval most ki kell értékelnünk, mert mind a huszonkét fordulóban stabil motorra van szükség. Nem pedig olyanra, amely egyfajta pályán nagyon gyors.”

A gyári Ducati főnöke elárulta, mik voltak Marc Márquez első visszajelzései az új motorról

Márqueztől azt is megkérdezték, hogy milyen volt a gyári Ducati garázsában lenni azok után, hogy korábban éveken át nehezítették meg egymás életét. 2017 és 2019 között ugyanis rendre a vörös istállót erősítő Andrea Dovizioso végzett mögött az összetett második helyén, igaz, a bajnokavatásra csak az első évben kellett várni az utolsó futamig. Davide Tardozzi csapatmenedzser pedig már akkor is a fedélzeten volt.

Nem, öröm volt – válaszolta Márquez arra a kérdésre, hogy furcsán érezte-e magát. – Különösen úgy, hogy egy olyan csapathoz érkeztem meg, amely az elmúlt években jobban teljesített. Az embernek gyorsnak kell lennie, mert a mezőny legjobb istállójának a tagja. Szóval öröm volt abban a garázsban lenni. Az viszont igaz, hogy a Doviziosóval vívott csatáim után furcsa volt Tardozzit [a garázsomban látni]. Ugyanakkor mindig is jó kapcsolatunk volt, amelyet az udvariasság jellemzett. Szóval segít, hogy már ismerjük egymást.”

Marc Márquez bemutatott volt csapatának a teszten, a testvére eredményén „húzta fel magát”

- Advertisement -