Massimo Rivola elárulta, Jorge Martín alapvetően jól érezte magát az Aprilián, de persze van, amin javítani kell. Az Aprilia Racing vezérigazgatója optimistán tekint a jövőbe, és elégedett a csapategységgel.
Alighogy megszerezte pályafutása első MotoGP-világbajnoki címét, Jorge Martín két nap múlva már egy másik motoron ült. A spanyol motoros ugyanis négy év után nemcsak a Pramacot, hanem a Ducatit is elhagyta, hiszen jövőre már a gyári Aprilia színeiben fog versenyezni. A sajtó pedig természetesen figyelemmel kísérte, hogyan teljesít a múlt heti montmelói teszten.
Ami a puszta végeredményt illeti, a 26 esztendős versenyző tizenegyedikként zárt, 1,056 másodperccel megelőzve az élen végző Álex Márquezt. Ennek azonban nincs nagy relevanciája, ahogyan annak sem, hogy bukott egy kisebbet. Az viszont látszott, hogy már az első mért körében hozzáért a vállával az 5-ös kanyar rázókövéhez, ami optimizmusra adhatott okot. Massimo Rivola pedig elégedetten értékelt, de persze tudja, hogy még sok munka áll előttük.
Martín bukott az Apriliával, Bastianini rommá törte a KTM-et, Álex Márquez zárt az élen a teszten
„Az érzés rendkívül pozitív volt – nyilatkozta az Aprilia Racing vezérigazgatója. – Több pozitív visszajelzést adott, mint amire számítottunk. Nyilván vannak dolgok, amelyek jobbak, és olyanok is, amelyeken javítani kell. Összességében nagyon kedveli a motort. A képernyőn azonban azt is láttuk, hogy néha küzd vele. Van róla elképzelésünk, hogy mit szeretne.”
Az Aprilia összesen három pilótát igazolt, Martín csapattársa a szintén a Ducatitól érkező Marco Bezzecchi lesz. A bolognaiak gyári pilótái kiemelték, fontosnak tartják, hogy hasonló véleménnyel vannak az új motorról, és Rivola szavai alapján a noaleieknél is hasonló a helyzet. Az olasz szakember optimistán várja a következő idényt.
„Az is érdekes, hogy Marco Bezzecchinek hasonló megjegyzései voltak – fogalmazott. – Szóval egyértelmű az irány. A 2024-es motorral kezdtek, majd a 2025-ösre váltottak. Úgy tűnik, hogy a ’25-ös esetében jobb az irány, mint a ’24-esnél, úgyhogy talán még egy lépést tehetünk efelé. Optimista és elégedett vagyok.”
Persze nem csupán versenyzői fronton volt változás. Martín például magával vitte versenymérnökét, Daniele Romagnolit, valamint főszerelőjét, David Galachót is. Azonban talán ennél is fontosabb, hogy a mérnöki részleg élére is új ember érkezett, hiszen Romano Albesiano helyét Fabiano Sterlacchini vette át. Rivola sem csak a pilóták jövés-menését emelte ki.
„Elég különleges volt, ahogyan az is, hogy Fabiano Sterlacchini már hivatalosan is ott volt a technikai igazgató szerepében, lett egy új versenymérnökünk és néhány új szerelőnk – mondta. – Nagy változások egy nagy kihívás előtt. Lenyűgöző volt látni az emberek közötti kötődést, egy egységes csapatot véltem felfedezni. Elégedett voltam ezzel az érzéssel.”
Gyerekként hajszálon múlt a karrierje, most Rossi bravúrját másolta – portré a MotoGP új királyáról