Fabio Di Giannantonio nem konkrét eredményeket jelölt ki célként a következő szezonra, de a harmadik gyári Ducatival szeretne Francesco Bagnaia és Marc Márquez szintjére emelkedni. Di Giannantonio elárulta, hogy idén az adatok alapján a bolognaiak legjobbjai miben voltak erősek.
Ahogy az elmúlt években, az idei szezonban is négy gyári, vagyis a lehető legfrissebb Ducati-motor volt a MotoGP mezőnyében. Azonban a Pramac Yamahára váltása és a gyártó költségcsökkentési céljai miatt a következő idényben már csak három ilyen gépet találunk majd a rajtrácson. A gyári csapat pilótái, Francesco Bagnaia és Marc Márquez mellett Fabio Di Giannantonio ülhet fel a harmadik Desmosedici GP25-re, amely várhatóan a mezőny legjobb motorja lesz.
Viszont hiába ment le már az első teszt a 2025-ös idényből, Di Giannantonio egy műtétje miatt még nem próbálhatta ki a motort. Így persze neki is nehezebb előre jelezni, hogy mit lehet várni tőle. Tehát amikor erről faggatták, konkrét jóslatokba nem bocsátkozott, de azért azt leszögezte, magasra próbálja majd tenni a lécet.
Di Giannantonio dörzsölheti a tenyerét, ám egy rossz hírrel is szembesülnie kellett
„Én azt szeretem, ha a célokat nem konkrét eredményekben határozzuk meg – válaszolta a VR46 versenyzője amikor a következő szezonról kérdezték. – Én gyakorlatiasan szeretem megfogalmazni a célokat. Az eredmények ugyanis számtalan dologtól függnek: esetleges sérülésektől, befutóktól, bukásoktól, döntésektől. Szóval pontos eredményeket nehéz megjósolni.”
„Szóval leginkább fejlődni és javulni szeretnék, illetve tanulni általuk – mondta a gyári Ducati pilótáira utalva. – De főleg az a célom, hogy jövőre Marc Márquez és Francesco Bagnaia szintjén legyek, szóval megpróbálom majd elérni az ő szintjüket. Aztán, hogy ez a szint mit hozhat nekünk, hova juthatunk el általa, azt nem tudom megmondani.”
A gyári Ducati főnöke elárulta, mik voltak Marc Márquez első visszajelzései az új motorról
A Pramac távozása egyben azt is jelenti a Ducatinak, hogy nyolcról hatra csökken a gépek száma. Korábban a gyártó több pilótája is kiemelte, mekkora előnyt jelent, hogy hét másik versenyző adatait tudják tanulmányozni, a Ducatinál ugyanis nem titkolóztak ezen a téren. Így tehát Di Giannantonio is rálátott összes márkatársa teljesítményére. Az olasz pilóta szerint az adatok azt mutatták, hogy ő maga „nem volt olyan rossz” a Ducati legjobbjaihoz képest, de arra is rávilágítottak, egyes területeken még javulnia kell.
„Mondhatjuk, hogy minden versenyzőnek vannak sajátos dolgai – magyarázta. – Például Marc elképesztő a balkanyarokban. Tényleg elképesztő, de a jobbkanyarokban sokat bennhagy. Pecco a fékezés terén elképesztő, a fékezésben talán ő a legjobb Ducati-pilóta. [Enea] Bastianini volt a legjobb, ami a gumik a versenyek végéig való életben tartását illeti. [Jorge] Martín pedig az időmérőkön tudott nagy különbséget kialakítani a többiekhez képest.”
„Martínt és Peccót többet próbáltam tanulmányozni, és néha Marcot is, mert vele ugyanolyan motorunk volt – tette hozzá. – De őszintén szólva szerencsére idén nem voltam olyan rossz, így a különbség hozzájuk képest nem volt olyan nagy. De persze az biztos, hogy sok olyan terület van, amelyen még javulnom kell, és az is biztos, hogy továbbra is tanulmányozni fogom az ő motorozásukat.”
Di Giannantonio „imádja” a mai MotoGP-t, és „megőrül az örömtől”, ha a technikával foglalkozhat