back to top
2024. május 17. 11:52
KezdőlapMotoGPDi Giannantonio „imádja” a mai MotoGP-t, és „megőrül az örömtől”, ha a...

Di Giannantonio „imádja” a mai MotoGP-t, és „megőrül az örömtől”, ha a technikával foglalkozhat

Fabio Di Giannantonio kimondottan szereti, hogy a jelenlegi királykategóriás motorok technikai szempontból nagyon fejlettek. Szerinte nem kellene korlátozni az újítást, mivel a MotoGP „a Forma–1 két keréken”.

Minden valószínűség szerint a 2027-ben életbe lépő új technikai szabályzat eléggé felforgatja majd a MotoGP-t. Az már szinte biztosnak tűnik, hogy ekkor 1000-ről 850 köbcentire csökkentik majd a motorblokkok térfogatát. Emellett az aerodinamikai elemek és a különböző elektronikus eszközök jelentőségének redukálásáról is folynak tárgyalások.

Utóbbit már több, jellemzően a tapasztaltabbak közé tartozó versenyző is kérte. Így tett a KTM egyik tesztpilótája, Pol Espargaró is, aki a hétfői jerezi teszten újra hangot adott ennek. „Ha én döntenék, akkor csökkenteném az aerodinamikát – mondta Espargaró, aki tavaly még az állandó mezőny tagja volt. – Ha kevesebb vezetést segítő eszköz lenne, akkor újra nőne a kereslet a versenyzői tehetség iránt.” Az említett gyakorláson a leggyorsabbnak bizonyuló Fabio Di Giannantonio viszont szögesen más álláspontot képvisel.

Di Giannantonio volt a leggyorsabb Jerezben a Honda és a Yamaha nagy napján

„Véleményem szerint nem is lehetne jobb dolga egy MotoGP-versenyzőnek, mint amilyen most van – kezdte a fiatal pilóták közé sorolható Di Giannantonio. – Én magamtól sohasem mondanék búcsút a mostani gépeknek. Őszintén szólva a MotoGP-motoroknak tisztán prototípusnak kell lenniük, mindennek lehetségesnek kellene lennie. Nekem a MotoGP az egész mérnöki művészet lehető legtágabb kifejeződését jelenti.”

„Teljesen megőrülök az örömtől, amikor a motorom előtt állok, és a technikával foglalkozom – folytatta. – Tiszta őrület ez az egész, a hihetetlen erő, az összes funkció, az elektronikus eszközök és a lehetőségek. Imádom ezt, és úgy hiszem, hogy a MotoGP-nek pontosan ilyennek kell lennie. Ez a Forma–1 két keréken.”

Akármennyire lelkes Digga, még ő sem tagadja, hogy mindennek meglehet az árnyoldala. „Elismerem, hogy a technológiának vannak hátrányai is, és nagyon figyelnünk kell arra, hogy a fejlődés eredményeképp nem szenvedjen kárt a műsor – tette hozzá. – Az egyik hatása ennek az, hogy az előzés nagyon nehézzé vált ezekkel a motorokkal. De ennek ellenére én, mint egy ilyen motort használó pilóta, soha nem akarnék semmi mást. Soha!”

Miért nem lehet száműzni az aerodinamikát a MotoGP-ből?