back to top
2024. május 17. 09:14
KezdőlapSuperbikeA Superbike-vb nem követi a MotoGP-t, a sorozat feje szerint „értelmetlen” lenne...

A Superbike-vb nem követi a MotoGP-t, a sorozat feje szerint „értelmetlen” lenne gyengébb motorokra váltaniuk

Gregorio Lavilla, a Superbike-világbajnokság ügyvezető igazgatója leszögezte, hogy nem tervezik a sorozat motorjainak mesterséges gyengítését.

Egyelőre nagyon úgy fest a helyzet, hogy 2027-től a mostani 1000 helyett 850 köbcentis motorblokkok fognak majd dolgozni a MotoGP-gépekben. Ezt a változtatást többek között környezetvédelmi és biztonsági indokok miatt tervezik meglépni. Utóbbi alatt főleg arra lehet gondolni, hogy az elmúlt években folyamatosan dőltek meg a sebességrekordok a királykategóriában.

Problémát jelenthet a csapatoknak, ha a szabályváltozások túl lassúvá teszik a MotoGP-t

Az elmúlt években a Superbike-világbajnokság mezőnye is sokat gyorsult, a környezeti kérdések pedig értelemszerűen ugyanúgy fennállnak, ahogy a MotoGP esetében. Ennél a szériánál azonban mégis egy másik utat követnek, és nem tervezik sem a formátum átalakítását, sem a motorok gyengítését. „Ameddig a jelenlegi gépek a gyártók zászlóshajói, addig ezek lesznek használva a versenyeken” – szögezte le Gregorio Lavilla, a sorozat ügyvezető igazgatója a SPEEDWEEK-nek adott interjújában.

„Egyértelműen a miénk a leggyorsabb és az első számú [bajnokság] azok közül, amelyek a sorozatgyártású gépekhez közeli motorokat használnak – fejtette ki. – Természetesen minden szempontot meg kell vizsgálnunk, de egyben első számúnak is kell maradnunk. Ameddig lehetséges lesz megvenni ezeket a motorokat az üzletekben, illetve ameddig nem születik egy globális megállapodás az összes versenysorozat és gyártó között, addig nem lenne értelme kevésbé erős motorokat használnunk.”

Lavillának feltették a kérdést, hogy az általa elmondottak a brit Superbike-bajnokságra és a motoros Endurance Világbajnokságra is vonatkoznak-e. „Mindre – válaszolta a spanyol expilóta. – Már bevezettünk olyan szabályokat, amelyek környezetbarátabbá, a pályákon pedig könnyebben kezelhetővé tették a motorokat. Az idei szezonban behoztuk a bioüzemanyagot, és csökkentettük a tartály méretét 24-ről 21 literesre. Az üzemanyag-áramlás erősebb szabályzása pedig 2025-ben jön majd. Ezekkel elindultunk egy olyan úton, amelyen elérhetjük a gyártók technikai fejlesztési céljait, és hatékonyabbá tehetjük a motorokat. Természetesen kell lennie valamilyen szabályozásnak, amely biztosítja a jó műsort a sport szempontjából biztonságos környezetben. A kihívás az, hogy miként  tegyük ezt a környezetet biztonságosabbá azáltal, hogy eszközöket biztosítunk a gyártóknak a hatékonyabb gépek fejlesztéséhez.”

Jó lesz nekünk a Bimota?