back to top
2024. december 12. 06:49
KezdőlapMotoGPA Yamaha technikai igazgatója elárulta, szerinte miért van könnyebb dolga a Ducatinak,...

A Yamaha technikai igazgatója elárulta, szerinte miért van könnyebb dolga a Ducatinak, mint nekik

Massimo Bartolini kijelentette, a korábbinál gyakrabban látogatják meg egymást a japán és az európai mérnökök a Yamahánál, de a távolság hátrányt jelent. A hangvillások technikai igazgatója úgy véli, még van javítanivaló a munkameneten.

Eltelt az első év a MotoGP-ben, amikor Massimo Bartolini volt a Yamaha mérnöki részlegének főnöke, hiszen ő tölti be a technikai igazgatói posztot az ivataiaknál. A puszta eredményeket tekintve bemutatkozása nem sikerült jól, hiszen bár maradtak a konstruktőri tabella negyedik helyén, de jóval kevesebb pontot szereztek, mint tavaly, és egyetlen dobogó sem jött össze.

A tendencia viszont pozitív, hiszen a szezon utolsó szakaszában kifejezetten jó eredményeket értek el, elsősorban Fabio Quartararo révén. A Yamahánál sok mindent át kellett alakítani, és azzal a problémával is kellett valamit kezdeni, hogy a MotoGP-projektnek Japánban és Olaszországban is van egy központja. Persze az óriási távolság okozta gondot nem lehet teljesen áthidalni, de már szorosabb az együttműködés a felek között.

A japánok gyakrabban jönnek Milánóba, mint korábban, és mi is gyakrabban megyünk Japánba, mert keményebben kell dolgoznunk – nyilatkozta a Mowmag.com-nak Bartolini. – Kicsit nehéz, hogy a versenyrészlegünk ketté van osztva a világ két különböző pontjára. Amikor Gigi Dall’Igna [a Ducati Corse általános igazgatója – a szerk.] megérkezett a Ducatihoz, két kilométerre volt a gyártól, míg mi tízezer kilométerre vagyunk. Nekünk kicsit több időre van szükségünk.”

Nagyon fontos döntés előtt áll a Yamaha a MotoGP-ben

Valóban, az európai márkáknak könnyebb dolguk van a különböző munkafolyamatok összehangolása terén, ám a japánok manapság már nem tehetik meg, hogy ne legyen mérnöki részlegük az öreg kontinensen, amely a MotoGP központjának számít. Sőt, az olasz szakember elárulta, egy új létesítményt is építeni fognak, hogy még közelebb kerüljenek a Ducatihoz.

A váz gyártása egyelőre továbbra is Japánban fog zajlani, mivel sok időt és beruházást igényel, és ez Japánban már megvan – szögezte le. – Nincs értelme megduplázni. Az abroncsok terén is dolgozunk, ezért építenünk kell egy új… nem akarok részleget mondani, hanem egy telephelyet, mert szerintem ez a Ducati egyik fő erőssége, a gumikkal kapcsolatos tudásuk. [Ebben] nagyon erősek.”

Ami a következő idényt illeti, Quartararo második lett az év végi montmelói teszten, de ő maga is kijelentette, hogy a valódi erősorrend csak a 2025-ös előszezoni teszteken fog kirajzolódni. Mindenesetre az bizonyos, hogy a Yamahának megvannak a maga erősségei és gyengeségei, de nemcsak magán a motoron lehet még javítani.

Quartararo számára hamarabb megjött a Mikulás, de ő ennél is többre vágyik

Még mindig a régi módszerrel osztjuk el a munkát, úgyhogy kicsit jobb mérnöki megközelítése van szükség a gumikat illetően, amin dolgozunk. A jó hír az, hogy a motorunknak van néhány erőssége – fogalmazott Bartolini, majd rátért a gyengeségekre. – Ott van a tapadás, valamint az erő hiánya, és annak is meg kell találnunk a módját, hogy miként gazdálkodjunk azzal, amink van. Ez a gyengeségünk. A csomag összességében nem rossz, egész jó. Csak a színvonalon kell javítanunk.”