back to top
2025. február 05. 09:53
KezdőlapMotoGPA Ducati vezére felfedte, hogy miben lesz jobb a jövő évi motorjuk...

A Ducati vezére felfedte, hogy miben lesz jobb a jövő évi motorjuk az ideinél

Gigi Dall’Igna felfedte, hogy a terveik szerint leginkább az egyenesbeli sebesség és a kipörgés tekintetében lesz jobb a jövő évi motorjuk az ideinél. A Ducati versenyrészlegének általános igazgatója elmondta, hogy szerinte nem a motorjaik számának csökkenése fogja a fő problémát jelenteni számukra. Dall’Igna végül a 2027-es szabálykönyv alapján már készülő gépükről is szót ejtett.

Idén is hihetetlenül jó szezont zárt a Ducati a MotoGP-ben, hiszen a gyártó minden lehetséges címet begyűjtött. A szép eredmények mögött persze egy kiemelkedő motort találunk, méghozzá a Desmosedici GP24-et, amely a 40 futamból 32 végén elsőként szelte át a célvonalat. Ezek után jogosan merül fel a kérdés, hogy mennyiben fog eltérni ettől a sikeres géptől a jövő évi konstrukció. Erről pedig talán senki sem tudhat többet a fejlesztést felügyelő Gigi Dall’Ignánál, aki immáron több mint tíz éve tölti be az általános igazgatói posztot a Ducati versenyrészlegénél.

A Ducati sikerkovácsa szerint a dominancia miatt nem kedvelik az ellenfelek, ami rosszulesik neki

„Őszintén szólva, a GP24 nagyon magas szintre került a szezon végére, szóval nagyon kockázatos lenne egy attól túl sokban különböző motort indítani, és most nincs arra szükségünk, hogy ilyen kockázatot vállaljunk – nyilatkozta Dall’Igna. – A GP25 tehát biztosan a GP24 továbbfejlesztése lesz. Javítani fogunk az egyenesbeli sebességen, mert úgy látom, hogy most már néhány riválisunk egy kicsivel erősebb nálunk ezen a téren, illetve a kanyar közepén való kipörgéssel kapcsolatban is szeretnénk előrelépni.”

„Úgy gondolom, hogy ezenkívül a fogyasztás és a gumikezelés terén is tudunk még javulni, de nem hiszem, hogy pillanatnyilag ezek valóban problémát jelentenének nekünk – folytatta a rutinos szakember. – Ilyen tekintetben előnyben vagyunk a riválisainkkal szemben, tehát nem ezekre koncentrálunk.”

A Yamaha technikai igazgatója elárulta, szerinte miért van könnyebb dolga a Ducatinak, mint nekik

Az elmúlt évekhez képest idén látványosan nagyobb volt a különbség a Ducati két versenyben lévő típusa között, ami az újságírók figyelmét is felkeltette.  „Hogy mi magyarázza a GP23 és a GP24 közötti teljesítménybéli különbséget? Nehéz lenne elmagyarázni, hogy mi volt jobb a GP24-en… Vagyis igazából nem, nem lenne nehéz elmagyarázni, csak ezt nem tudom megtenni” – válaszolta nevetve egy kérdésre Dall’Igna.

A Pramac Yamahára váltása miatt jövőre nyolc helyett csak hat Ducati lesz a mezőnyben, ám az olasz mérnök nem ennek a hatásától tart leginkább. „Korábban is láttunk már olyat, hogy változott egy gyártó motorjainak a száma. Az Aprilia például kettőről négy motorra váltott, de az eredményeik többé-kevésbé hasonlóak maradtak – magyarázta. – Nem hiszem, hogy az problémát jelent majd nekünk, hogy csak hat motorunk és hat versenyzőnk lesz a rajtrácson. Az igazi problémát az jelentheti, hogy [Jorge] Martín egy másik gyártónál fog versenyezni, ahogy [Enea] Bastianini is, ez pedig nagy különbség lesz 2024 és 2025 között.”

A Ducati vezére szerint a Pramac távozása gyengíti őket, de jövőre az eddigi legjobb duójukkal állnak ki

Bár most nincs szükség jelentős technikai változtatásokra, a 2027-es új szabályok érvénybe lépésére mindent át kell majd alakítania a Ducatinak. Ez pedig Bolognában is tudják, így már foglalkoznak a kérdéssel. „Dolgozunk a projekten, van néhány új ötletünk – árulta el Dall’Igna. –  Hogy mikorra várható, hogy a pályára kerül a motor? Ezt nehéz megmondani, egyelőre leginkább még csak ötleteink vannak, de jövőre biztosan láthatunk már belőle valamit.”