A Yamaha bejelentette, hogy jövőre már nem Valentino Rossi ruházati márkája öltözteti a gyári csapat tagjait. Mindez újabb jele a felek közötti eltávolodásnak.
Kevesebb mint egy éve még reális lehetősége volt annak, hogy Valentino Rossi ismét a Yamaha motorjait használja a MotoGP-ben. Persze ezúttal már nem versenyzőként, hiszen ez a korszak 2021-ben végleg lezárult, hanem csapattulajdonosként. Lin Jarvis, a Yamaha leköszönő ügyvezetője konkrétan kimondta, számára a VR46 elcsábítása lenne az álomszerű forgatókönyv.
Mindez azonban nem jött össze, hiszen az olasz istálló maradt a Ducati kötelékében, sőt, jövőre már ők lesznek a bolognaiak első számú szatellitcsapata, aminek köszönhetően egy gyári specifikációjú motort is kapnak. Ezzel a Pramac helyére lépnek a „ranglistán”, hiszen a Yamahának végül utóbbit sikerült meggyőznie a jövőbeli együttműködésről.
Ennek pedig komoly hatása lehet a Rossi és a Yamaha közötti további együttműködésekre. Mint ismert, a kilencszeres világbajnok visszavonulása óta márkanagykövetként képviseli a japán vállalatot. Azonban könnyen lehet, hogy ez a mondat hamarosan jelen időben már nem lesz igaz, hiszen a szerződés év végén lejár, és egyelőre nincs hír a hosszabbításról.
Hivatalos: vége a Pramac és a Ducati házasságának, ismét lesz szatellitcsapata a Yamahának
Mindez persze egyelőre csak feltételezés, az viszont tény, hogy egy fronton valóban megszakították az együttműködést. Az elmúlt négy évben ugyanis a gyári Yamaha csapattagjai Rossi ruházati márkájának, a VR46 Racing Apparelnek a termékeit használták. A héten azonban bejelentették, hogy a következő négy esztendőben a Macron fogja öltöztetni az istálló személyzetét.
„Szeretném őszintén megköszönni a VR46 Racing Apparelnek az elmúlt négy év során tanúsított elkötelezettségét és kemény munkáját – nyilatkozta William Favero, a Yamaha versenyrészlegének marketing- és kommunikációs igazgatója. – Szorosan együttműködtünk velük, és mindig mindent megtettek, hogy a kollaborációnk sikeres legyen. A 2024-es szezon végén azonban elválnak útjaink.”
Nem ez az egyetlen szál, ahol Rossi és a Yamaha az idei év végén megszakította a kooperációt, hiszen az elmúlt években a VR46 menedzselte a Yamaha Moto2-es istállóját, ám jövőre ezt már szintén a Pramac fogja megtenni. Kérdés, hogy mi lesz a többi együttműködéssel, hiszen a VR46 Motor Ranch motorok szállítását és karbantartását továbbra is a hangvillások biztosítják, ahogyan azokat az R1-eseket is, amelyekkel Rossi a misanói pályán körözhet, a Yamaha Master Camp pedig használhatja a Ranch-ot és annak létesítményeit.
Újabb részletek derültek ki a Pramac és a Yamaha együttműködéséről