Luca Marini a gyenge kezdés ellenére optimistán tekint a Honda jövőjére, és úgy véli, a következő években a bajnoki címért harcolhatnak. Az olasz motoros szerint a gyártó jó lépéseket tett, de a fellendülés nem azonnal fog megtörténni.
Luca Marini az idei évre igazolt a Hondához, és a gyári csapatnál töltött első évét túlzás nélkül lehet borzalmasnak titulálni. Az idény egy pontján előfordult, hogy a 27 esztendős pilóta mindössze a huszonötödik helyen állt a tabellán, és bár végül 14 ponttal huszonkettedik lett, ez továbbra is az utolsó pozíciót jelentette az állandó versenyzők közül.
Ahogyan mondani szokás, innen már tényleg kizárólag felfelé vezethet az út,és ezt maga az érintett is így látja. „Egyvalami egyértelmű számomra: az eredmények jönnek majd, ha sikerül megtennem a megfelelő lépéseket, vagyis fejlődni – nyilatkozta Valentino Rossi féltestvére. – Ezalatt mind magamat, mind a teljes projektet értem.”
Marini megpróbált megtanulni japánul, hogy könnyebben kommunikálhasson a Honda mérnökeivel
Marini átigazolása egyelőre egyértelmű visszalépésnek tekinthető, hiszen tavaly még Ducatit vezethetett a VR46 színeiben. A bolognai márkával két pole pozícióig és ugyanennyi dobogóig jutott, az összetettben pedig nyolcadikként zárt. A két szezon közötti hatalmas kontraszt ellenére azonban idén jobban érezte magát.
„Teljesen mindegy, hogy kettő, nulla vagy tíz pontot szerzek egy versenyen – szögezte le. – Tavaly nyolcadik lettem, és nem voltam boldog, idén pedig huszadik [valójában huszonkettedik – a szerk.], viszont örültem. Most boldogabb vagyok, mint 2023-ban, mert egy olyan projekt részese vagyok, amely a jövőben igazán nagyot léphet előre, és a következő években a bajnoki címért harcolhat. Fényes az itteni jövőképem.”
Bár a gyári csapat pilótái 2025-ben is Marini és Joan Mir lesznek, más téren jelentősen átalakul a személyzet. Az olasz motoros lényegében versenymérnököt „cserélt” Jack Millerrel, és jövőre Giacomo Guidotti helyett már Christian Pupulin segíti a munkáját. Technikai igazgatónak az Apriliától érkező Romano Albesianót nevezték ki, míg Aleix Espargarót tesztpilótának szerződtették, ahogyan Takaaki Nakagami is némileg hasonló pozíciót fog betölteni, csak éppen Japánban.
A MotoGP-mezőny fele lecseréli a „legjobb barátját” a következő szezonra
„Meggyőződésem, hogy a Honda a megfelelő módon építkezett – jelentette ki Marini. – A MotoGP mostanában rendkívül gyorsan változik. Ebben a modern korban nagyon fontos, hogy jó befektetéseket csináljunk a versenyzőket és a mérnököket illetően, hogy egy igazán jó tesztcsapatunk legyen. Tettünk egy lépést előre ebbe az irányba, de egyszerűen több időre van szükségünk.”
A kétszeres királykategóriás dobogós ugyanakkor hangsúlyozta, továbbra sem érdemes azonnali fellendülésre számítani. „A 2024-es idény kezdete óta feltűntek változások, de a javulásnak az évek előrehaladtával folytatódnia kell – fogalmazott. – Az ember soha nem végez, a Ducati pedig meglehetősen magasra tette a lécet. Ha le akarjuk győzni őket, tökéletesnek kell lennünk.”