A BMW bejelentette, hogy milyen pilótafelállással vág neki az idei hosszútávú-világbajnokságnak. Ebből kiderült, hogy Valentino Rossi nem vált kategóriát.
Valentino Rossi autós pályafutása tavaly ismét szintet lépett, hiszen bemutatkozott a hosszútávú-világbajnokság, azaz a WEC mezőnyében. A kilencszeres gyorsaságimotoros-világbajnok a BMW márkáját, és azon belül a WRT csapatát képviselte az LMGT3-as kategóriában. Első idénye pedig meglehetősen jól sikerült a 46-os számú egység számára.
A nyolc fordulóból ugyan csak négyszer szereztek pontot, ám ilyenkor rendre az első ötben értek célba. A győzelem egyszer sem sikerült, a másik négy helyezésből egyet-egyet szereztek. A két dobogó egyaránt 6 órás versenyeken jött össze, Imolában másodikként, míg Fudzsiban harmadikként értek célba. A legfontosabb viadalon, a Le Mans-i 24 óráson viszont nem látták meg a kockás zászlót. A tabellán végül a hatodik pozícióban zártak saját géposztályukban.
Rossiék újra dobogóra állhattak, amihez a Doktor hihetetlen hajrája is kellett
A holtszezon során felmerült, hogy Rossi esetleg kategóriát vált, és idén már a Hypercarban szerepel, ám ennek nem igazán volt realitása, hiába próbálhatta ki az autót. Kedden pedig végleg eldőlt, hogy marad az LMGT3-ban, hiszen a BMW bejelentette, hogy melyik autójukat kik fogják vezetni a szezon során. Rossi a BMW továbbfejlesztett modelljét, az M4 GT3 Evót hajtja majd, amely természetesen továbbra is a 46-os számot fogja viselni.
Rossi így próbálta ki a BMW csúcskategóriás modelljét (videó)
Az FIA besorolása alapján a 45 éves exmotoros ezüst licenccel rendelkezik, vagyis papíron a trió második legerősebb tagja. A bronz fokozatú versenyző a tavalyi évhez hasonlóan az ománi Ahmad Al Harthy, Maxime Martin viszont a Mercedeshez igazolt. Az ő helyét a kétszeres ADAC GT Masters-bajnok, a Nürburgringi 24 órás viadalt szintén kétszer megnyerő dél-afrikai Kelvin van der Linde veszi át.
Rossi tavaly a WEC mellett a GT World Challenge Europe Endurance Cupban versenyzett rendszeresen, emellett a Sprint Cupban és az Intercontinental GT Challenge-ben is rajthoz állt néhányszor. Az egyelőre kérdéses, hogy ezekben a sorozatokban ismét indul-e, mindenesetre tavaly úgy fogalmazott, hogy idén több MotoGP-hétvégén szeretne ott lenni, ráadásul nemrég megszületett második gyermeke.
„Nagyon örülök, hogy az FIA WEC-ben folytathatom, mivel a tavalyi év egy erős bemutatkozó szezonnak bizonyult – nyilatkozta. – Volt néhány jó futamunk, köztük két dobogós helyezés, és szeretnénk megpróbálni erősebbek és gyorsabbak lenni. Keményen fogunk dolgozni a BMW-vel együtt, hogy javítsunk a teljesítményünkön, és minden viadalon versenyképesebbek legyünk. Természetesen Le Mans a legfontosabb, tavaly balszerencsések voltunk, de 2025-ben a dobogóért fogunk küzdeni.”