A BMW Motorrad motorsport-igazgatója elárulta, mikor születhet döntés a márka esetleges MotoGP-szerepléséről. Sven Blusch arról is beszélt, hogy elsősorban mit kell szem előtt tartaniuk, amikor leteszik a voksukat egy irányvonal mellett.
Bár a BMW a hőskorban még dobogós helyezéseket is szerzett a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájában, de már évtizedek óta nincs jelen a sorozatban. Következésképpen a 2002 óta létező MotoGP-ben sem szerepelt a márka, pedig minden technikai korszakban felmerült ez a lehetőség. 2002-ben az Oral Engineering még le is gyártott nekik egy motort, amellyel a korábbi kétszeres 250 köbcentis világbajnok, illetve nyolcszoros 500-as futamgyőztes Luca Cadalora tesztelt; 2006-ban Herbert Diess, a vállalat akkori ügyvezetője szóban megegyezett Carmelo Ezpeletával, a széria kereskedelmi jogait birtokló Dorna vezérigazgatójával a következő évi indulásról; 2012-ben pedig szintén szó volt róla, hogy legalább motorblokkszállítóként beszálljanak.
Ennélfogva a BMW továbbra is csak az időmérőn a legjobb teljesítményt nyújtó versenyzőnek járó díj révén része a MotoGP-nek. 2027-ben viszont ismét új technikai éra kezdődik, és Markus Flasch, a BMW Motorrad vezérigazgatója korábban kijelentette, akkor érdemes beszállni, amikor mindenki a nulláról indul.
A német gyártó múlt héten mutatta be a Superbike-világbajnokságban szereplő motorját, és az esemény után ez a téma is szóba került, amikor a SPEEDWEEK.com Sven Blusch-sal, a BMW Motorrad motorsport-igazgatójával beszélgetett. „Tudom, hogy már régóta ezt mondjuk, de a stratégián dolgozunk – nyilatkozta. – Ezen a ponton az a fontos, hogy nem lehet gyorsan döntéseket hozni. Úgy akarjuk elindítani [a projektet], hogy hosszú távra tervezzünk.”
Bár még mindig messzinek tűnik, 2027 ebből a szempontból meglehetősen közel van, így a BMW-nek hamarosan döntést kell hoznia, hogy beszáll-e a MotoGP-be, hiszen ha igen, akkor időben el kell kezdeniük a fejlesztést. A sajtóban megjelent információk alapján erre 2025 első negyedévében kerül sor, ám ezt a német szakember cáfolta. Szavai alapján ugyanakkor nem sokkal később valóban ki fog derülni, hogy a közeljövőben bemutatkoznak-e a prototípus-bajnokságban.
„Az a cél, hogy az év közepére tudjuk, melyik irányba megyünk – fogalmazott. – Csak azt tudom felvázolni, hogy milyen lehetőségeink vannak. Markus Flasch-nak kell eldöntenie, hogy mi a megfelelő a márka számára. Végső soron a csúcson kell ezt eldönteni. Semmi olyat nem teszünk, ami nem illeszkedik az igazgatótanács általános stratégiájába. Ez rendkívül fontos. Nem szeretnénk csatlakozni valahova, hogy aztán kiszálljunk. Markusnak és nekem is fontos szempont, hogy ez hosszú ideig tartson. Be kell épülnie a kommunikációs és marketingstratégiánkba, és függetlennek kell lennie az igazgatótanács tagjainak vagy a vezérigazgató személyétől. Olyannak kell lennie, hogy mindenki felismerje, hogy van értelme.”
Persze, amennyiben a BMW beszáll a MotoGP-be, arra az anyacég, vagyis a BMW AG igazgatótanácsnak is rá kell bólintania. Éppen ezért fontos, hogy a vezetőség hogyan tekint a legmagasabb szintű versenyzésre: lényegében pénznyelőnek tartja, vagy lehetőséget lát benne, amelyből más területen lehet profitálni.
„A legfontosabb, hogy ne gondoljuk azt, hogy a motorsport csak viszi a pénzt – jelentette ki Blusch. – Úgy kell hozzáállnunk, hogy a motorsport segít a fejlődésben. A növekedés a legfontosabb kulcsszó. Vannak piacok, ahol még nem vagyunk annyira jelen, mint szeretnénk. A jövőben alaposan megvizsgáljuk Amerikát és Ázsiát. Más vállalatok megmutatták, hogyan lehet a motorsportot eszközként használni a piacok meghódítására.”
Jön a BMW? Visszatér a Suzuki? – a MotoGP mindkét gyártónak szabott egy feltételt