back to top
2025. január 24. 00:21
KezdőlapSuperbikeA korábbi MotoGP-pilóta bevallotta, fizetnie kell azért, hogy versenyezhessen a Superbike-vb-n

A korábbi MotoGP-pilóta bevallotta, fizetnie kell azért, hogy versenyezhessen a Superbike-vb-n

Scott Redding bíztatóan szerepelt a jerezi teszt első napján. Az ismét Ducatit vezető brit motoros elárulta, idén neki kell fizetnie azért, hogy Superbike-világbajnokságon versenyezhessen. Redding viszont erre az idényre ennek ellenére is nagy lehetőségként tekint.

Szerdán és csütörtökön Jerezben köröz a Superbike-világbajnokság mezőnye, az első 2025-ös kollektív teszttel megkezdődött az idei munka. A gyakorlás első napját a Ducati határozta meg, hiszen a bolognaiak hozták el az első három helyet Nicolò Bulega, Andrea Iannone, Scott Redding sorrendben. Közülük egyedül Redding jó szereplése lehet meglepő, hiszen a brit pilóta három év után ekkor ült fel először a Panigale V4-re. Előző munkaadója, a BMW ugyanis nem hagyta neki, hogy már tavaly kipróbálja a motort.

Nagy előnnyel kezdett az élen Bulega és a Ducati, a BMW és a Yamaha egyelőre sehol

 

Talán már ez utóbbi is jelzi, hogy Reddingnek nem volt problémamentes a pályafutása. A világ a gyorsaságimotoros-vb kisebb kategóriáiban ismerhette meg, amelyekben 2008 és 2013 között versenyzett. Eközben a legnagyobb sikerét 2013-ban érte el, amikor bajnoki második lett a Moto2-ben Stefan Bradl mögött. Ezután öt MotoGP-szezon következett számára, viszont a nagyoknál nem tudott kitűnni a középmezőnyből. Végül összesen két dobogós helyezéssel távozott a sorozatból. 2019-ben aztán hazatért, ami elhozta neki a várva várt sikert: bajnok lett a rangos Brit Superbike-bajnokságban.

A sikerét a Ducati is észrevette, és felvitte a Superbike-vb-n induló gyári csapatához. Bár az Arubával nem sikerült felérnie a csúcsra, de azért sorrendben egy bajnoki második és egy harmadik helyet begyűjtött. 2022-re aztán a BMW igazolta le a gyári alakulatához. A bajorok nagy elvárással fordultak felé, arra számítottak, hogy ő lesz az a vezérpilóta, akivel végre odaérnek a legjobbak közé. Viszont ez nem jött össze neki, és ismét a középmezőnyben találta magát. Tavaly így már csak a német gyártó szatellitcsapatánál, a Bonovónál kapott helyet. Ám az istálló úgy döntött, hogy költségcsökkentési okokból Ducatira vált, és kettő helyett csak egy motort fog futtatni. Végül ezt a kék színűre festett Panigalét Redding kapta meg, de ehhez neki is áldozatot kellett hoznia.

„Úgy gondolom, hogy ha már három év után visszaülhettem erre a motorra, akkor a lehető legtöbbet ki kell hoznom belőle, felismertem hogy most ez a lehető legjobb nekem – nyilatkozta Redding. – Ez motivált arra, hogy vállaljam a kockázatot, és maradjak a csapatnál, még akkor is, ha nem kapok fizetést, és egy családot kell eltartanom. Ez lehet a nagy visszatérésem: idén bizonyítanom kell, hogy jövőre már ne kelljen fizetnem azért, hogy versenyezhessek. Jövőre már nekik kell fizetniük nekem, ennek így kell lennie.”

„Pengeélen táncolt a dolog, de a menedzserem, a feleségem és a családom is arra sarkallt, hogy ez a döntést hozzam meg. Így azt gondoltam: »oké, ez az én pillanatom – most vagy soha«. Úgy voltam vele, hogy ezt meg kell tennem. Nagyon szeretném, hogy ez jól sikerüljön, mivel úgy érzem, ez mindent megváltoztathat. Soha nem voltam még ennyire motivált. Úgy gondolom, hogy most megvan a megfelelő motor, a megfelelő emberek, a megfelelő csapat és minden egyéb, amire szükségem van ahhoz, hogy célt érjek.”

Redding most már azt is belátja, hogy korábban talán nem mindig becsülte meg eléggé a lehetőségeit. „A gondolkodásmódom sokat változott. Most már tudom, hogy milyen jó volt az a csomag, amelyet korábban használhattam – ismerte el. – De valószínűleg mélypontra kellett kerülnöm ahhoz, hogy ezt megértsem. Viszont így most motiváltabb vagyok, mint valaha, mivel hiszek abban, hogy jó helyen vagyok.”

Nem szűnt meg a tavalyi probléma, újra szokatlan formátumban tartják a Superbike-vb idénynyitóját