Ismét kötelező bokszkiállást írnak elő a Superbike-világbajnokság Phillip Island-i fordulójának két főfutamára. Ennek oka, hogy az egyedi vonalvezetésen kérdéses a gumik teherbírása, amit adott esetben az időjárás is megnehezíthet.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Superbike-világbajnokság mezőnye – a sérült Toprak Razgatlıoğlut leszámítva – megkezdte az idei felkészülést a szezonra. Az idénynyitóig azonban még egy hónapot várni kell, ám ez nem jelenti azt, hogy nincsenek fejlemények a Phillip Island-i fordulóval kapcsolatban. Szerdán ugyanis egy fontos bejelentés érkezett.
Razgatlıoğlu nélkül ébred fel téli álmából a Superbike-világbajnokság
A nemzetközi szövetség a kereskedelmi jogokat birtokló Dornával és a szervezőkkel közösen úgy döntött, hogy mind a Superbike főfutamain, mind a Supersportban kötelezővé teszi a bokszkiállást, és az az alatt történő kerékcserét. Ennek oka, hogy nem tudják garantálni, hogy a hátsó gumik kibírják a meghatározott versenytávot.
Mindez két tényezőnek köszönhető. Egyfelől a pálya különleges nyomvonallal rendelkezik, aminek nemcsak az a következménye, hogy az ottani eredményekből nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, hanem ilyen gondokat is okozhat. Emellett ott van az időjárás, amelyet arrafelé az átlagosnál is nehezebb megjósolni.
Ennek tudatában az a döntés született, hogy a hátsó gumik a Superbike-ban legfeljebb tizenegy, a Supersportban maximum tíz kört tehetnek meg. Mivel a MotoGP-vel ellentétben itt nincs lehetőség motorcserére, a flag-to-flag verseny olyan módon valósulhat meg, hogy lecserélik az adott versenyző hátsó abroncsát.
„Phillip Island az izgalmas, nagy sebességű nyomvonaláról híres, de a felszíne és a gyorsan változó időjárás miatt egyedi kihívásokat is jelent – nyilatkozta Gregorio Lavilla, a Superbike-vb ügyvezető igazgatója. – Annak ellenére, hogy a pálya körülményei idővel javulnak, a gumikkal szembeni extrém követelmények továbbra is jelentős szerepet játszanak. A Phillip Island-i tapasztalataink alapján arra a következtetésre jutottunk, hogy a legjobb a kötelező bokszkiállás előírása a pilóták biztonságának és a versenyzés minőségének fenntartása érdekében. Ezzel a formátummal biztosítjuk, hogy minden résztvevő igazságos és biztonságos körülmények között versenyezhessen az izgalmasnak ígérkező szezonkezdet alkalmával.”
Bár nem ez volt a fő szempont, de a döntés jó eséllyel izgalmasabbá teszi az idénynyitót. Bár alighanem ismét meghatároznak egy minimumidőt, amely alatt nem lehet teljesíteni a kerékcserét, de egyrészt a hibafaktor így is benne van, másrészt lehet taktikázni, hogy a 20 körös futamon ki mikor áll ki a három lehetséges opció közül, és az sem elhanyagolható, hogy így kevésbé kell spórolniuk. Tavaly hasonló volt a helyzet, bár a Superbike-vb esetében ez csak az első futamon valósult meg, mert a másodikat lerövidítették.
Bulega győzelemmel, Iannone dobogóval debütált, Bautista és Rea is betlizett a Superbike-vb-n