Fermín Aldeguer szerint a fékezéshez a legnehezebb alkalmazkodni a MotoGP-ben. A spanyol újonc egyelőre nem foglalkozik a köridővel, és úgy véli, csak időre van szüksége.
Ahogyan az lenni szokott, idén is a shakedown volt az első hivatalos pályaesemény a MotoGP-ben. A versenyzők egy része, valamint a tesztpilóták az előző hét utolsó három napján körözhettek a sepangi pályán. A „bejáratás” egyik célja, hogy az újoncok minél jobban hozzászokhassanak a királykategóriás motorhoz, és ez természetesen most sem volt másképp.
Közülük ugyan mindhárom napon Ai Ogura bizonyult a leggyorsabbnak, de Fermín Aldeguer is ígéretes teljesítményt nyújtott a Gresini színeiben, egy tavalyi Ducati nyergében. Bár a többiekhez hasonlóan a 19 esztendős motoros is a tavalyi montmelói teszten próbálhatta ki először új munkaeszközét, de még most is szoknia kellett a sebességet.
Quartararo sokáig vezetett, de végül Rins repítette az élre a Yamahát a shakedown második napján
„Boldog lehetek, mert jó munkát végeztünk – nyilatkozta. – Minden körben javítunk valamit a motoron, a beállításokon, illetve a vezetési stílusomon. Az első nap nagyon nehéz volt, mert rendkívül gyors a motor. Őrületes volt a hosszú téli szünet után MotoGP-motort hajtani. Szerintem remek munkát végeztünk, és nyugodtak lehetünk.”
Egy újonc esetében mindig érdekes kérdés, hogy a királykategória melyik aspektusához tud a legnehezebben alkalmazkodni, avagy hol van a legnagyobb eltérés az előző szériájához, jelen esetben a Moto2-höz képest. „Úgy vélem, a fékezési pont az, mert meglehetősen gyorsan érkezünk meg, és őrületes, hogy hol lehet fékezni – válaszolta Aldeguer az erre vonatkozó kérdésre. – Kicsit jobban meg kell értenem, de dolgozunk ezen a részen.”
A spanyol pilóta már a második napon befért 1:59 másodperc alá, vasárnap pedig 1:58.421-nél állt meg. Ezzel a hatodik helyen végzett, 627 ezreddel lemaradva a leggyorsabb kört megfutó Fabio Quartararótól, ám ő egyelőre nem foglalkozik a puszta végeredménnyel. Ennek már csak azért sem lenne értelme, mert aligha hozta ki bárki is a maximumot a motorjából.
Quartararo „csúcsidővel” nyomta le végig vezető márkatársát a shakedown zárónapján
„Jelenleg nem a köridőre koncentrálok, mert a végére két másodperccel gyorsabbnak kell lennünk ahhoz, hogy megérkezzünk a pole pozíciós rekordhoz – magyarázta. – Azonban minden körben igyekszem javítani a vezetési stílusomon, és úgy éreztem, hogy egy kicsit agresszívabbnak kell lennem ehhez a motorhoz. Végső soron úgy gondolom, csak időre és megtett körökre van szükségem, hogy jobban értsem, hol tudok javulni. A gumikat is jobban meg kell értenem, de ezen a téren nagyon elégedettek vagyunk, mivel a hátsó abroncsot nagyszerűen használom, az elsőt viszont kicsit jobban ki kell ismerem a fékek miatt.”
Aldeguer hozzátette, az üléspozíciójával is rengeteget foglalkoztak a három nap alatt. „Dolgozunk a pozíciómon, mert a MotoGP-ben nagyon fontos befordítani a motort – fogalmazott. – Azonban csak [megtett] körökre van szükségem, hogy jobban érezzem magam, és dolgozom a beállításokon, hogy nyugodtabb maradjak a motoron. Ehhez át kell alakítanom a stílusomat.”