back to top
2025. február 14. 12:33
KezdőlapMotoGPQuartararo „csúcsidővel” nyomta le végig vezető márkatársát a shakedown zárónapján

Quartararo „csúcsidővel” nyomta le végig vezető márkatársát a shakedown zárónapján

Fabio Quartararo az utolsó percekben vette át a vezetést a sepangi shakedown harmadik napján új márkatársától, Jack Millertől. Quartararo 1:57.794 másodperces körével megfutotta a teljes teszt legjobb idejét. A kifejezetten aktív Yamaha-pilótákat Aleix Espargaró tudta a leginkább megközelíteni, majd Ai Ogura és Pol Espargaró következett a sorban.

Vasárnap ért véget a háromnapos shakedown, amelynek szokás szerint Sepang adott otthont. Az időjárás ezúttal csupán néhány délutáni órában hátráltatta a résztvevőket. Ráadásul akkor is csak szitált az eső, így sokan a csapadék és a veszélyt jelző zászlók ellenére is pályán maradtak. Ugyanilyen munkamorál jellemezte a motorosokat a nap elején is, hiszen már az első órában mindegyiküknek volt mért köre.

Quartararo sokáig vezetett, de végül Rins repítette az élre a Yamahát a shakedown második napján

A zárónapon ismét messze a Yamaha volt a legaktívabb. A bemutatóját pénteken tartó gyártó öt fővel képviseltette magát a tizenhárom résztvevő között. A tesztpilóták közül ezúttal Andrea Dovizioso nem, csak Augusto Fernández kapott lehetőséget. A motorosok ismét a 2025-ös prototípus alkatrészeit tesztelték, többek között a (látszólag) legújabb aerocsomagot. Tehát a V4-es blokkot minden valószínűség szerint ezúttal sem próbálták ki.

A gyári Yamaha új csapatfőnöke rámutatott, „valami őrültséget” csinálnak a fejlesztés terén

A nap elején elsőként a Yamaha egyik versenyzője, Álex Rins hajtott pályára. Viszont az első óra végén már csapattársa, Fabio Quartararo vezetett 1:58.283 másodperccel. A második óra végét aztán az iwataiak egyik új igazolása, Jack Miller köszöntötte az élen 1:58.103-mal. Az ausztrál motoros ezzel az idővel egészen az utolsó tíz percig az első helyen maradt. Azonban ekkor Quartararo megrázta magát, és 1:57.794-gyel megfutotta a teljes shakedown legjobb idejét. Persze azt ismét fontos leszögezni, hogy ezeknek a köridőknek nincs sok jelentősége, amit jól mutat, hogy a 2021-es MotoGP-bajnok még így is 1.457-tel elmaradt a pályacsúcstól.

A harmadik helyen a Honda tesztpilótája, Aleix Espargaró zárta a napot, a ténylegesen az utolsó pillanatokban megfutott 1:58.103-as körével. Espargaró ekkor az RC213V legújabb változatát vezette, amit megelőzően egy új oldalsó burkolati elemet külön is tesztelt. Utóbbival a feltételezések szerint a ground effect hatását akarja még inkább kiaknázni a japán gyártó. Egyébként az kifejezetten érdekes, hogy a Honda a Yamahával szemben ezúttal sem volt túl aktív. Espargaró mellett egyedül az újonc Somkiat Chantra gurult pályára, pedig az asakaiak is bevethették volna az összes motorosukat. Ráadásul Chantra nem is töltött kint túl sok időt, és az utolsó helyen fejezte be a tesztet.

A Hondával szemben az Aprilia száz százalékban kihasználta a lehetőségeit, bár ez a noaleik esetében ismét csak két főt jelentett: a tesztpilóta Lorenzo Savadori mellett a újonc Ai Ogura körözött az RS-GP25-tel. A tavalyi Moto2-es világbajnok pedig ismét meggyőző volt, hosszú versenyszimulációkat teljesített különösebb hiba nélkül, majd 1:58.208-cal negyedikként zárta a gyakorlást.

A KTM ismét pályára küldte két tesztpilótáját, Pol Espargarót és Dani Pedrosát, előbbi Brad Binder, utóbbi Pedro Acosta motorjait próbálgatta. Emellett több aeroelemet külön is teszteltek, és ennek részeként egy némileg furcsa orrú motort is megjárattak. Mellékesen a jobb időt Espargaró futotta meg, aki 1:58.291-gyel ötödik lett.

A Ducatit szintén ketten, az újonc Fermín Aldeguer és a tesztpilóta Michele Pirro képviselték. A jobb idő Aldeguer neve mellé került, aki 1:58.421-gyel hatodikként fejezte be a napot. Viszont az érdekesebb újításokat ismét Pirro motorján lehetett felfedezni, például a jelentős változásokon átesett új burkolatot, amellyel a ground effect hatását akarja még inkább kihasználni a gyártó. Emellett még több új aeroelem is felkerült Pirro gépére, többek között egy új fogazott farokelem.