back to top
2025. február 05. 09:53
KezdőlapMotoGPÍme a bizonyíték, hogy a KTM tényleg nem fog távozni a MotoGP-ből?

Íme a bizonyíték, hogy a KTM tényleg nem fog távozni a MotoGP-ből?

Pit Beirer elárulta, bár még nincs itt az ideje, hogy bármi kézzelfogható összeálljon ezen a téren, de a KTM már elkezdett dolgozni a 2027-es versenygépen. A gyártó motorsport-igazgatója leszögezte, egyáltalán nem terveznek kiszállni a MotoGP-ből.

Bár az elmúlt napokban kicsit máshova került a fókusz, hiszen múlt héten megrendezték a MotoGP shakedownját, szerdán pedig már a teszt következik, de továbbra sem vonultak el a sötét felhők a KTM feje fölül. Mint ismert, az osztrák márka óriási tartozást halmozott fel, aminek következtében jelenleg csődvédelmi eljárás alatt áll.

Ennélfogva az is felmerült, hogy a nem túl távoli jövőben kiszáll a MotoGP-ből. A 2025-ös indulás most már nagyjából biztosnak tűnik, ám korábbi sajtóhírek szerint a hitelezők nyomására felmerült, hogy jövőre már nem lesznek ott a mezőnyben. Ennek azonban ellentmond, hogy a KTM már most gőzerővel az új, két év múlva debütáló technikai előírásokra.

A 2027-es [felkészülés] még korai stádiumban van, mert a szabályokat csak nemrég véglegesítették, és még nincsenek száz százalékban készen – nyilatkozta Pit Beirer, a márka motorsport-igazgatója a bemutatón. – Jelen pillanatban még nem lehet megépíteni a motort, de a mérnökeink itt vannak, és dolgoznak a 2027-es gépen. Ugyanakkor még nincs itt az ideje a hardver elkészülésének, úgyhogy természetes, hogy logikusan van némi időzítés mögötte. Február 25-e után biztosan más lesz a helyzet, és tisztábban látjuk a hosszú távú jövőt. Még van elég idő, hogy elkezdjünk dolgozni a hardveren, de már dolgozunk a 2027-es motoron. Ez is része a tervezésnek.”

Acosta a KTM kríziséről: Az a legnagyobb segítség, amelyet nyújthatunk, hogy nyerünk

Mindez pedig annak a jele, hogy a KTM nemhogy 2026-ban, de később sem tervezi elhagyni a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriáját. Emellett úgy tűnik, a mattighofeniek magabiztosak azt illetően, hogy nem okoz gondot nekik a várhatóan hatalmas anyagi erőforrást igénylő fejlesztés, amely a 2027-es motor megtervezéséhez és megépítéséhez szükséges.

Tényleg garantálhatom, hogy van egy rendkívül erős tervünk a jövőre nézve a vállalatot illetően, és nem az a kérdés, hogy egy vagy két év, illetve hogy egy évet versenyzünk, vagy kettőt – szögezte le Beirer, majd hozzátette, a kiszállás hosszabb távon sem szerepel a tervek között. – Azt szeretnénk, hogy a KTM örökké megmaradjon, beleértve a versenyrészlegünket is, ez biztos.”

Persze hozzá kell tenni, hogy az egy dolog, hogy a KTM mit szeretne, az pedig egy másik, hogy erre a hitelezők is áldásukat adják-e. Ahogyan arra a német szakember is utalt, február 25-én szavazzák meg a márka szerkezetátalakítási tervét, amelynek értelmében a tartozás 30 százalékát térítenék meg két éven belül. Ha pedig a voksolás kedvezőtlen eredménnyel zárul, az jó eséllyel jelentősen változtat a helyzeten.

Ahelyett, hogy visszahozta volna a világbajnokságba, a KTM megvált a legendás márkától