back to top
2025. február 12. 12:31
KezdőlapMotoGPMit nem szabad csinálnia egy másik gyártót váltó versenyzőnek? – Oliveira válaszolt

Mit nem szabad csinálnia egy másik gyártót váltó versenyzőnek? – Oliveira válaszolt

Miguel Oliveira elárulta, mi az, amire semmiképpen sem szabad törekednie egy olyan pilótának, aki a holtszezonban márkát váltott. A portugál motoros azt is elmondta, mi volt a legnagyobb pozitív meglepetése a Yamahát illetően.

A tavalyi idényhez képest összesen tizenkét helyen változik a MotoGP mezőnyének összetétele, legalábbis ami a csapatok felállását illeti. Közülük alighanem a három újoncnak van a legnehezebb dolga, legalábbis rövid távon, a legkönnyebb helyzetben pedig az a három versenyző van, aki csak istállót váltott, gyártót nem.

Hatan viszont másik motorra ülnek fel, mint tavaly, így nyilvánvalóan egy számukra teljesen új technikához kell hozzászokniuk. Közülük az egyik Miguel Oliveira, aki az elmúlt két évben Apriliát vezetett, idén viszont már a Pramac egyik Yamaháját kell hajtania. A 30 éves pilóta elárulta, mi az, amit ilyen helyzetben nem szabad csinálnia.

Azt mondanám, hogy ez technikai, de egyben mentális kérdés is, mert az egyik dolog, amire soha nem szabad törekedni, hogy megismételjük azt, ami korábban volt – nyilatkozta a Crash.net-nek. – Ez pedig mentálisan néha olyan csapdába ejtheti az embert, ahol olyan érzetet keres, amelyet az új motorral lehetetlen elérni. Szóval néha félúton kell lenni, és inkább a vezetési stílusán kell igazítania, mintsem megpróbálnia közelebb hoznia magához a motort. Úgy fogalmaznék, hogy technikai szempontból, ha a motor nem tesz lehetővé dolgokat, akkor meg kell tanulni őket, fel kell fedezni, hogy mi a motor határa bizonyos területeken, hogy az ember kihozza belőle a maximumot.”

Quartararo „csúcsidővel” nyomta le végig vezető márkatársát a shakedown zárónapján

Oliveira múlt héten másodszor ülhetett fel az M1-esre, hiszen a tavalyi montmelói teszten már kipróbálhatta azt. Ezúttal a kilencedik helyen zárt, 732 ezreddel lemaradva az élen végző Fabio Quartararótól, de ennek jelenleg nincs túl nagy jelentősége. A portugál versenyző elmondta, mi az, ami a leginkább meglepte az Apriliához képest.

Szerintem a kanyarodás – jelentette ki. – Mindig mindenki azt mondta, hogy a Yamaha nagyon jól, nagyon szépen kanyarodik. Jó és stabil az eleje, szóval ez rendben volt. Ez igazán meglepő volt számomra, mert azt hittem, hogy a [korábbi] motoromnak nagyszerű eleje van, és [ez] a motor remekül kanyarodott. Ez pedig eléggé meglepett. Tisztában vagyunk vele, hogy van még hova fejlődnünk, ami a sebességet és a féktávokat illeti. Azonban úgy gondolom, hogy jó irányba haladunk. A Yamaha legújabb verzióját fogjuk itt tesztelni, szóval ez szerintem már nagyon jó lépés lesz ahhoz képest, amit Barcelonában teszteltem.”

Oliveira szerdán ismét motorra pattanhat, hiszen ekkor kezdődik a szintén három napon át tartó teszt, amelyen már minden állandó pilóta pályára gördülhet Sepangban. Ezt követően Buriramban lesz még lehetősége hozzászokni a motorhoz, és megtalálni a megfelelő beállításokat, hogy aztán a február 28-a és március 2-a közötti hétvégén elkezdődjön az idény Thaiföldön.