Szombaton Bangkokban bemutatkozott az LCR Honda, amelynek idén is két különböző festése lesz. A monacói csapat tavaly magabiztosan megelőzte a Honda gyári alakulatát. Az viszont eléggé kérdéses, hogy idén ezt a bravúrt meg tudják ismételni, hiszen Johann Zarco mellé az újonc Somkiat Chantra érkezett Takaaki Nakagami helyére.
Tegnap fejeződött be a sepangi kollektív teszt, tehát már tényleg gőzerővel folyik a 2025-ös MotoGP-szezonra való felkészülés. Viszont volt egy csapat, amely egészen eddig elhúzta a bemutatójának megtartását, méghozzá az LCR. A Honda szatellitalakulata volt tehát az utolsó a sorban, közvetlenül a japán márka gyári istállója után. Az LCR eseményére magyar idő szerint szombat délután, Bangkokban került sor.
HOMECOMING 🏍️💨 🇹🇭 pic.twitter.com/4Uka9loIFj
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) February 8, 2025
Az LCR idén sem szakított azzal a már jól bevált módszerrel, hogy a két pilótájának két különböző festést rakott össze. Erre a mostani mezőnyben egyedülálló megoldásra persze a két különböző főszponzor miatt van szükség.
Staying alive with an iconic scheme 🪩#MotoGP2025 pic.twitter.com/Q3DmQTVC47
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) February 8, 2025
Ez a két cég az előző évekhez hasonlóan idénre is a Castrol és az Idemitsu maradt, így a két festés is szinte teljesen megegyezik a tavalyival. A Castrol zöld-piros színeit ebben a szezonban Johann Zarco, az Idemitsu piros-fehér dizájnját pedig Somkiat Chantra fogja használni.
The new face on the block 💪 🇹🇭#MotoGP2025 pic.twitter.com/Uo7qtxlCBF
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) February 8, 2025
Viszont a csapat idei sikerességét főként nem a festései minősége, hanem a Honda teljesítménye fogja meghatározni. Ahogy az ismert, a japán gyártó évek óta küszködik, tavaly már egyértelműen a mezőny legvégére csúszott vissza. Azonban az asakaiak a koncessziós jogokat kihasználva folyamatosan dolgoznak a felzárkózáson. Talán pont ez volt az oka, hogy LCR alapító csapatmenedzsere, Lucio Cecchinello annak ellenére sem gondolkodott a Honda elhagyásán, hogy tavaly lejárt a gyártóval kötött előző szerződésük.
Az LCR főnöke bizakodó, szerinte a Hondánál végre felismerték, milyen irányba tart a MotoGP
Az LCR tavalyi szezonja nem volt túl eredményes, hiszen az utolsó előtti helyen végeztek a csapatok között. Viszont egy nagy sikert így is elkönyvelhettek: megelőzték a Honda gyári alakulatát. Ráadásul magabiztos előnnyel, hiszen 86 pontot gyűjtöttek, amíg a gyári csapat csupán 35-öt.
Viszont az egyelőre megjósolhatatlan, hogy képesek lesznek-e ezt a bravúrt idén megismételni. A garázsban ugyanis a rutinos Takaaki Nakagamit – aki a Honda fejlesztőpilótája lett – az újonc Chantra váltotta. Azonban tavaly az istállóhoz épp csak akkor csatlakozó Zarco egymagában annyi, pontosan 55 pontot szerzett, amennyi elég lett volna a gyári Honda megelőzéséhez. Az Aleix Espargaró visszavonulása miatt a mezőny legidősebb tagjává váló francia pilóta pedig várhatóan ezúttal sem fogja visszafogni magát.
Zarco biztos benne, „feljebb fog lépni”, amiben motiválja, hogy már ő a legidősebb MotoGP-pilóta
Chantra egy szempontból máris kitűnt az egyszerű debütánsok sorából, mivel történelmet ír azzal, hogy ő lesz a MotoGP történetének első thai versenyzője. Az LCR tehát nem véletlenül választotta Bangkokot, Thaiföld fővárosát a bemutatója helyszínéül. A 26 éves pilóta első éles bevetésére szintén hazai környezetben fog sor kerülni, hiszen március eleji szezonnyitót Buriramban tartják (ahogy a jövő heti kollektív tesztet is).
Az első thai MotoGP-pilóta sírva fakadt, amikor értesült a nagy hírről, majd felhívta az anyukáját
A burirami volt az a pálya is, amelyen Chantra 2018-ban még szabadkártyásként debütált a Moto3-ban. A következő évben aztán már a Moto2-ben, a Team Asia színeiben szerepelt. Első három évében nem ért el számottevő eredményt, 2022-ben viszont megszerezte első győzelmét, és 2023-ban is összejött neki egy diadal. Utóbbi szezonban otthon is dobogóra állt, összesítésben pedig hatodik lett.
A tavalyi idénye viszont nem sikerült túlságosan erősen, hiszen két forduló kihagyásával mindössze 104 pontot gyűjtött, ami a tabella tizenkettedik pozíciójára volt elég. Ugyanakkor csapattársát, a kategóriaújonc Mario Ajit stabilan verte, és csupán három futamról esett ki. Ez utóbbi a stabilitás szempontjából jó jel lehet, kérdés, hogy a Hondával mennyire fogja megállni a helyét. A sepangi teszten minden nap a mezőny legvégén végzett, miközben Zarco stabilan a középmezőnyben zárt. Viszont minden nap ő tette meg az egyik legtöbb kört, tehát egy elkötelezett újonchoz méltóan végig nagyon szorgalmas volt.