Lucio Cecchinello elmondta, hogy idén szorosabban működtek együtt a Hondával, mint valaha. Az LCR alapító csapatfőnöke elárulta, hogy reményeik szerint miben lesz jobb a 2025-ös motor a 2024-esnél. Cecchinello emellett a Honda Európa felé történő „fordulásáról” is beszélt, és nagyon bizakodó a japán gyártó irányváltásával kapcsolatban.
Különös szezont zárt az LCR, hiszen a monacói csapat megverte a Honda gyári istállóját, ám így is csak az utolsó előtti helyre futott be. Ez leginkább a japán óriás évek óta tartó küszködésének köszönhető, hiszen az RC213V idén is a leggyengébb motor volt a mezőnyben. Az LCR-nél azonban ennek ellenére is bizakodóak a jövővel kapcsolatban, részben azért, mert a 2006 óta tartó együttműködés – amely folytatódni fog – intenzitását feljebb tudták csavarni.
Az Aprilia közel került a lecsúszáshoz, a Yamaha és a Honda távol volt az előrelépéstől
„Rengeteg adatot gyűjtöttünk, és ami idén nagyon fontos volt, hogy szorosan – szorosabban, mint valaha –, együttműködtünk a Hondával. A mérnökeink többet dolgoztak velük, illetve rengeteg adatot, rengeteg információt szolgáltattunk nekik, beleértve a »videometriát« és más dolgokat is – nyilatkozta Lucio Cecchinello az LCR alapító csapatfőnöke. – Így pedig most már egy tisztább képünk van arról, hogy hová kell összpontosítanunk az erőfeszítéseinket a fejlesztést illetően.”
„Természetesen a tél folyamán fogjuk felkészíteni a 2025-ös motort – magyarázta. – A 2025-ös specifikáció, amelyet Sepangban [a teszten] fogunk megkapni, eléggé hasonlítani fog arra, amelyet [Barcelonában] teszteltünk. Arra számítunk, hogy jövőre a hátsó tapadás terén erősebbek leszünk, ugyanis a mechanikus tapadás az, amire minden Honda-versenyző leginkább panaszkodott. Emellett megpróbálunk javítani a gép kanyarodásán és a lassulásán is, szóval főleg ezeknek a területeknek a javítására összpontosítunk.”
Egy ideje már a Honda az egyetlen MotoGP-gyártó, amelynek nincs európai fejlesztési központja, és nagyrészt hazai, tehát japán mérnökökkel dolgozik. Azonban úgy tűnik, mostanra Asakában is felismerték, hogy megváltozott a széljárás. A Honda ugyanis már gőzerővel építi az új olaszországi központját, és olyan szakembereket igazolt, mint Romano Albesiano, aki az Apriliától érkezve január elsején fogja átvenni a MotoGP-részleg technikai igazgatói posztját.
„Nem akarom azt mondani, hogy meglepett – kezdte az említett lépések értékelését Cecchinello. – Viszont ez annak a jele, hogy a Honda felismerte, hogy a MotoGP egy olyan irányba tart, amelynél még ha egy technikailag magas színvonalat képviselő gyártóról is van szó, a legjobb emberekre van szükség, akiknek speciális tapasztalata van a MotoGP-gépek fejlesztésében.”
„A Hondának persze nagyon jó mérnökei vannak. De logisztikailag a MotoGP nagyrészt az európai versenyzésről szól, európai beszállítókkal, ráadásul még a Forma–1-es technológia is átáramlik a MotoGP-be – magyarázta. – Japán most nem feltétlenül a legjobb hely egy MotoGP-gép fejlesztésére.”
Marini megpróbált megtanulni japánul, hogy könnyebben kommunikálhasson a Honda mérnökeivel