Sajtóértesülés szerint a KTM-et is tulajdonló Pierer Mobility Group az idén megszerzett MV Agusta értékesítését tervezi. A komoly anyagi problémákkal küzdő vállalat ezzel a lépéssel nemcsak a gyártási költségeit csökkentené, hanem némi bevételre is szert tenne.
Ha vannak legendás márkái a gyorsaságimotoros-világbajnokságnak, az MV Agusta biztosan egyike azoknak. Az olasz gyártó 1949 és 1976 között szerepelt különböző géposztályokban, és a királykategóriában jó számos megdönthetetlen rekordot állított fel. 1958 és 1974 között például zsinórban 17-szer övék volt az egyéni bajnoki cím az 500-asok között, a gyártóknál pedig 1958 és 1973 között mindössze egyszer, 1966-ban nem ők végeztek a tabella élén.
Azonban az MV Agusta 1976-ban kivonult a sorozatból, és azóta nem is tért vissza. 2022 elején viszont a KTM-et is birtokló Pierer Mobility AG elkezdte felvásárolni a neves márkát, majd idén tavasszal megszerezte felette a teljes kontrollt (2022 novemberében a gyártó 25,1 százaléka lett az osztrák vállalaté, 2024 márciusa óta pedig már az 50,1 százalékával rendelkezik). A Pierer Mobility részéről pedig azóta többen kimondták: szeretnék visszahozni az MV Agustát a MotoGP-be.
A KTM-nél nem adták fel, továbbra is az a céljuk, hogy visszahozzák a legendás márkát a MotoGP-be
Azonban most úgy fest a helyzet, hogy az olasz márka visszatérése nagyon messze került. A Hindustan Times értesülése szerint ugyanis a Pierer Mobility részéről eldöntötték, hogy adott esetben eladják az MV Agustát. A lap szerint a Pierer Mobility emberei december 9-én találkoztak olasz szakszervezetei képviselőkkel, és ekkor elárulták, hogy a varesei márka „már nem számít stratégiai eszköznek” számukra.
Emögött persze a KTM súlyos anyagi problémái állhatnak, hiszen a Pierer Mobility zászlóshajójának komoly motoreladási gondjai az anyacég többi részére is hatással lehetnek. Az MV Agusta esetleges eladásával ráadásul nemcsak a gyártási költségeket tudnák csökkenteni, hanem némi bevételre is szert tennének, ami egy lélegzetvétellel érhetne fel a mostani nehéz időszakban. A MV Agusta értékesítését egyébként nemcsak a márka története, hanem a gyártói kapacitásainak Varesében való megléte is lehetővé tenné. A Pierer Mobility egyéb márkái mint a GasGas vagy Husqvarna ugyanis nehezebben lennének leválaszthatóak a KTM-ről, hiszen nincs saját üzemük.