Marc Márquez még a sepangi teszt közben leszögezte, nagyon biztosnak kell lenniük a dolgukban, amikor eldöntik, melyik irányba mennek a motorblokk terén. Francesco Bagnaia elárulta, az új erőforrás egyelőre többet visz, mint hoz, és úgy tűnik, hogy a Ducati elsősorban a tavalyi verzióra fog támaszkodni.
Ezen a héten lezajlott a MotoGP első idei kollektív tesztje Sepangban. Amit talán viszonylag magabiztosan ki lehet jelenteni, hogy továbbra is a Ducatié a legjobb motor, de úgy tűnik, a Desmosedici GP25-ös nincs annyival a GP24-es előtt, mint amennyire a 2024-es gép felülmúlta a 2023-ast. Ami a gyári párost illeti, Francesco Bagnaia és Marc Márquez többé-kevésbé ugyanazt gondolják a fejlesztési irányokról, és előbbi kijelentette, ilyen még egyik korábbi csapattársával sem fordult elő.
Mindez azonban azt is jelenti, hogy egy fontos kérdésben egyelőre mindketten bizonytalanok. A Ducati ugyanis elsősorban a motorblokkra helyezte a hangsúlyt a három nap során. „Nagyon biztosnak kell lennünk benne, hogy melyik a helyes irány – nyilatkozta a nyolcszoros világbajnok még a teszt alatt. – Tudjuk, hogy a ’24-es csomag versenyképes. Egyértelmű pozitívumot kell látnunk a ’25-ösben, mert a motorblokk homologizálása két évre fog szólni. Ezt meg kell értenünk.”
Valóban, hiszen egy tavalyi döntés értelmében a koncessziós szabályok szerint D kategóriában szereplő gyártókat leszámítva mindenkinek olyan blokkal kell teljesítenie a következő két idényt, amellyel a Thai Nagydíjra kiáll, és csak biztonsági, illetve megbízhatósági célból lehet hozzányúlni. A Ducatinál pedig egyelőre úgy tűnik, hogy a tavalyi változat összességében jobb az ideinél.
Bagnaia vonakodva mérte össze tavalyi és idei motorját, amelyet még nem teljesen próbálhatott ki
„Az erőátvitel továbbra is sok nagyszerű dolgot nyújt nekünk – fogalmazott Bagnaia. – Rendkívül lágy, ami nagyon tetszik nekünk. Ez az első alkalom, hogy egy motorblokk ennyire simán gyorsul, és ez nagyszerű. Azonban, még ha fékezés terén sikerül is csökkenteni a lemaradást, akkor is messze lesz a GP24-esétől.”
Az olasz pilóta arra utal, hogy a kigyorsításokon jobb a 2025-ös motorblokk, ám amikor lassítani kell, akkor már más a helyzet, nem véletlen, hogy mindkét versenyző panaszkodott erre a fázisra. Persze nyilvánvaló, hogy az idei verzión még lehet javítani, éppen ezért a háromszoros világbajnok úgy véli, „ötven-ötvenes” döntés előtt állnak.
„Az a helyzet ugyanis, hogy a GP24-es egy fantasztikus alap, és mindannyian úgy gondoljuk, hogy van még különbség – magyarázta. – A GP25-ös már most nagyon gyors és nagyon jó az egyenesben, valamint a kigyorsításban. Az ember csak akkor tudja elérni a csúcssebességet, ha a motor jól jön ki a kanyarokból, és ez fennáll. Nagyon lágy, és jól lehet menedzselni a gázadást, illetve a kigyorsítást. A fékezést tekintve viszont a GP24-es nem e világi volt. Elképesztő dolgot csináltunk fékezéskor, és ezt jelenleg nehéz elérni a ’25-össel, még akkor is, ha a különbség csökken.”
A gyári Ducati csapatmenedzsere, Davide Tardozzi később kijelentette, jelen állás szerint úgy tűnik, hogy maradnak a 2024-es alapnál, néhány apróbb újítással, mondván, „a konzervativizmus” kifizetődik. Mindez persze indokolható. „Momentán kicsit kevesebbet nyerünk a kigyorsításon, mint amennyit fékezés közben veszítünk” – szögezte le Bagnaia.
Jön az őrségváltás? – Bagnaia és főnöke is megnevezte, kit tart a Ducati első számú kihívójának