Marc Márquez elmondása szerint nincs feszültség közte és Francesco Bagnaia között, akit úriembernek nevezett. Márquez arról is beszélt, hogyan távozott a Hondától, és elárulta, tavaly miért nem egy gyári csapathoz igazolt.
Hiába maradnak a tavalyi motorblokknál, az előszezoni tesztek eredményei alapján a Ducati gyári csapatánál várhatják a legoptimistábban a március eleji szezonnyitót. Persze a technikai kérdéseken túl személyi problémák is megnehezíthetik egy-egy istálló dolgát, főleg, ha két egyenrangú pilóta alkotja a felállást. A piros színeket pedig idén Francesco Bagnaia mellett – a 32. születésnapját hétfőn ünneplő – Marc Márquez képviseli. Viszont Márquez szerint náluk több okból sem kell attól tartani, hogy személyi konfliktusok lehetetlenítik el a közös munkát.
Bagnaia megkongatta a vészharangot? – szerinte úgy tűnik, Marc Márquez jobb formában van nála
„Ha két kakas 22 vagy 25 évesen kerül ugyanabba a tyúkólba, annak nem lesz jó vége. Az egy időzített bomba – magyarázta Márquez az El Hormiguero című spanyol televíziós műsorban. – De ő azt hiszem 27 éves, én pedig 32 vagyok. Ráadásul Pecco egy úriember, nyugodt természetű. Együtt dolgoztunk az előszezonban, sok megbeszélést lefolytattunk, hogy a lehető legjobb motort rakjuk össze. De azt is tudjuk, hogy az elsőtől az utolsó futamig mindketten a saját érdekeinket fogjuk nézni a pályán.”
„De azon kívül … Ma már látom a különbséget. Amikor még 20 éves voltam, nem tudtam különbséget tenni. Minden élet-halál kérdése volt. Szóval 20 évesen is olyan voltam, mint manapság, csak valamivel rosszabb – nevetett. – De most így megvan az egység a csapaton belül. És Pecco egy igazi úriember, sohasem emeli fel a hangját, vagy bármi ilyesmi. Viszont a pályán egy valódi harcos. Ha be kell tennie melléd a motort, akkor be fogja, ő már csak ilyen.”
Bagnaia megszabta a határidőt, elmondta, meddig fognak egy hajóban evezni Marc Márquezzel
Márqueznek a mostani előszezonban egy évnyi kihagyás után kellett újra motorfejlesztéssel foglalkoznia. A spanyol pilóta teljes MotoGP-pályafutását a Honda gyári alakulatánál töltötte, mielőtt tavaly átigazolt a Ducati-ügyfél Gresinihez. Ez a feladat pedig elmondása szerint nem éppen a szája íze szerint való, korábban ezért sem vállalta magára a küszködő Honda felemelésének feladatát. Viszont azért a távozásakor nagyban figyelembe vette, hogy az milyen fényt vethet a japán gyártóra, amellyel hat világbajnoki címet szerzett.
„A Hondánál minden versenyen a tizedik, tizenegyedik helyért harcoltam. Ezt pedig nem tudtam elfogadni. Egy versenyző tényleg tudja fejleszteni egy motort, de én nem vagyok olyan versenyző, aki fejleszt. Én egy olyan versenyző vagyok, akinek olyan a mentalitása, hogy mindig a győzelemre törekszik. És ha nem végezhetek az első ötben, ha nem hívnak meg minden hétvégén a »buliba«, akkor nincs értelme folytatni” – mondta, majd elmesélte, hogyan kereste meg a Hondát a távozása ötletével.
„Megkérdeztem tőlük, hogyan képzelik el az elengedésemet, és mondtam nekik, hogy egy szatellitcsapathoz mennék. Ugyanis rá akartam jönni, hogy még mindig versenyképes vagyok-e – idézte fel. – Nem mentem gyári csapathoz, mert abban az esetben sokkal nagyobb lett volna a botrány. És ők ezt megértették.”
Marc Márquez szerint pályafutása végét jelenthette volna, ha még egy évre marad a Hondánál