back to top
2025. február 22. 14:43
KezdőlapSuperbikeHiába a gyártók közös tiltakozása, a Superbike-vb kitart a kritizált intézkedése mellett

Hiába a gyártók közös tiltakozása, a Superbike-vb kitart a kritizált intézkedése mellett

Egy beszámoló szerint a Superbike-világbajnokság gyártói közösen kérték a sorozatot, hogy ne iktasson be egy kötelező bokszkiállást a hétvégi futamokba. A tiltakozás viszont nem hozta meg a várt eredményt. A Ducati gyári csapatának mindkét pilótája, Nicolò Bulega és Álvaro Bautista külön is kritizálta az intézkedést.

Holnap végre megkezdődik a Superbike-világbajnokság idei szezonja, a versenyzők szokás szerint Phillip Islanden fognak megmérkőzni a nyitóhétvégén. Az ausztráliai pályán viszont nemcsak a mezőnyt, hanem egy tavalyi „újítást” szintén ismét látni fogunk.

Megállíthatja-e Razgatlıoğlu Bulegát és a többi Ducatit az idénynyitón? – hétvégi menetrend

Ahogy korábban beszámoltunk róla, a sorozat újra úgy határozott, hogy mind a Superbike főfutamain, mind a Supersportban kötelezővé teszi a bokszkiállást, és az alatta történő kerékcserét. Emögött az áll, hogy nem tudják garantálni, hogy a hátsó gumik kibírják a meghatározott teljes versenytávot. Ennek oka részben a pálya egyedi, a gumikat igen megterhelő vonalvezetése, részben pedig a kiszámíthatatlan ausztráliai időjárás. A döntés értelmében a hátsó gumik a Superbike-ban legfeljebb tizenegy, a Supersportban maximum tíz kört tehetnek meg. Mivel a MotoGP-vel ellentétben itt nincs lehetőség motorcserére, a flag-to-flag verseny olyan módon valósul majd meg, hogy mindenkinél lecserélik a hátsó abroncsot.

Tehát ugyanazt fogjuk látni idén Phillip Islanden, amit tavaly, viszont ezúttal teljesen más időzítéssel hozták meg a döntést. Tavaly közvetlenül a versenyhétvége előtt, idén pedig már januárban jutottak ilyen elhatározásra az illetékesek. Azonban az elmúlt egy évben a Pirelli fejlesztett a gumijain, amelyeket a mezőny csak a hét elején tartott kétnapos teszten próbálhatott ki az ausztráliai aszfaltcsíkon. Az ekkor szerzett tapasztalataik pedig arra mutattak, hogy idén nem indokolt a kötelező kerékcsere. A GPOne.com beszámolója szerint éppen ezért a gyártók közösen kérték a sorozatot, hogy vonja vissza az intézkedést. Ám a tiltakozásuk nem hozott eredményt, tehát a hétvégét az eredeti tervek szerint viszik végig.

Az intézkedést többen külön is kritizálták. Így tettek a gyári Ducati pilótái is, akik közül Nicolò Bulega zárta az élen az említett teszt mindkét napját. „Én inkább teljes távot, normál futamokat teljesítenék – jelentette ki Bulega. – Még használt gumikkal is gyors vagyok itt. Hétfőn futottam egy 1:29.4 másodperces kört 20 körös használt gumikkal. Szóval ezért nem szeretnék egy bokszkiállást beiktatni. Még ha a hőmérséklet jelentősen emelkedne is, nem hiszem, hogy problémát jelentenének a gumik.”

„Valószínűleg azért döntöttek erről már ilyen korán, mert 2024-ben problémák léptek fel. Az viszont igaz, hogy az idei Pirelli-gumik lehetővé tennék a teljes táv teljesítését egyben” – erősítette meg csapattársa szavait Álvaro Bautista.

Bulega kirobbanó formában, ismét csak Razgatlıoğlu tudott beférkőzni a Ducatik közé a teszten