back to top
2025. március 09. 22:10
KezdőlapMotoGPA Ducati nem tartotta a szavát, a „gyári” pilóták alatt másfajta blokk...

A Ducati nem tartotta a szavát, a „gyári” pilóták alatt másfajta blokk dolgozott Buriramban

A Ducati a korábbi bejelentésétől eltérően mégis két különböző motorblokk-specifikációval állt ki a Thai Nagydíjra. A gyártó egyik szóvivője elárulta, hogy Francesco Bagnaia, Marc Márquez és Fabio Di Giannantonio gépében „kicsit” más erőforrás kapott helyet.

Az előszezoni tesztek egyik legfontosabb története a Ducati motorblokk-kérdése volt. A gyártó ugyanis csak az utolsó téli teszt utolsó napján döntötte el, hogy nem használja az idei erőforrását, hanem marad a tavalyinál – a fejlesztések befagyasztása miatt 2027 végéig. Így a három „gyári” motort kapó pilótájuk, Francesco Bagnaia, Marc Márquez és Fabio Di Giannantonio az akkori kommunikáció szerint ugyanazt a blokkot használta volna a szezonnyitó Thai Nagydíjon, mint Franco Morbidelli, Álex Márquez és Fermín Aldeguer. Nemrég azonban kiderült, hogy a bolognaiak végül mégis eltértek ettől a leosztástól.

Nem úgy működtek a dolgok, ahogy szerettük volna – a Ducati hivatalosan elhatározásra jutott

„Valóban két különböző specifikációról volt szó – erősítette meg a Ducati egyik szóvivője az Autosportnak. – A Marc, Pecco és Diggia számára készült specifikáción volt néhány apró változtatást az Alex, Franco és Fermín számára készülthöz képest. A modernebb specifikáció összerakásánál figyelembe vettük Marc és Pecco észrevételeit” – tette hozzá, majd kihangsúlyozta, hogy a két modell közötti „kicsik” a különbségek.

Ezek a különbségek viszont annyira nem lehetnek kicsik, hogy azok a szabályalkotóknak fel ne tűnjenek, hiszen a Ducati a többi gyártóval ellentétben két motorblokkot homologizáltatott a szezonkezdet előtt. Ráadásul a „szakadék” szinte biztosan mélyülni fog a közeljövőben, mivel a bolognaiak azóta már beszámoltak arról is, az április 28-i, a Spanyol Nagydíjat követő jerezi tesztre – a helyszínt némileg bizonytalanná tette a pályát ért viharkár – új elemekkel fognak megérkezni, amelyeket a „gyári” trió kap meg.

Friss hírek jelentek meg a vízáztatta jerezi pályáról

Mellékesen, ha a Thai Nagydíj eredményét nézzük meg, az valóban arra enged következtetni, hogy nem túl nagy a távolság a két konstrukció között. A burirami főfutamot az „új” blokkot használó Marc Márquez nyerte meg, míg Bagnaia harmadikként futott be. Közéjük befurakodott a tavalyi erőforrást hajtó Álex Márquez, a szintén ezt használó Morbidelli pedig negyedik lett. Di Giannantonio tempóját a korábbi sérülése, illetve műtétje miatt külön kell kezelnünk, ahogy az újonc Aldeguerét is.