back to top
2025. április 01. 22:59
KezdőlapMotoGP„Minden alkalommal hibázik” az önkritikus Bastianini, aki emberi téren kapott bírálatot a...

„Minden alkalommal hibázik” az önkritikus Bastianini, aki emberi téren kapott bírálatot a Ducatitól

Enea Bastianini tisztában van vele, hogy a tempója egyelőre nem elég jó, de nem fogadja el, hogy le van maradva. Az olasz pilótát a gyári Ducati egyik csapattagja egy emberi gesztus terén hasonlította össze Marc Márquezzel, amiből nem az istálló korábbi versenyzőjét „hozta ki” győztesként.

Ha van csapat a MotoGP-ben, ahol egyelőre egyik versenyző sem találja az összhangot a motorral, az a Tech3. Bár már Maverick Viñales és Enea Bastianini is megszerezte első pontjait, az első két futamhétvégén egyikük sem nyújtott maradandót. A 27 éves pilóta ráadásul talán még csapattársánál is elveszettebbnek tűnik a KTM-en.

A dühös Acosta versenyéből „teszt”, a boldog Bastianini „tesztjéből” verseny lett

Mindez annak ellenére jelenthető ki, hogy a Thai Nagydíj főfutamán a gumikezelésben lévő erősségét kihasználva kilencedik lett. Az időmérőn viszont már akkor is csak Somkiat Chantrát és a Jorge Martínt helyettesítő Lorenzo Savadorit tudta felülmúlni, Argentínában pedig még rosszabb volt a helyzet, hiszen az állandó versenyzők közül ő lett az utolsó. Igaz, a sprinten egészen a tizennegyedik helyig kapaszkodott fel.

Száz százalékot beleadtam, hogy megpróbáljak visszaszerezni néhány pozíciót, mert nem fogadom el a lemaradást – nyilatkozta. – De hogy őszinte legyek, lassú vagyok. Az a fő probléma, hogy nem tudom minden körben ugyanazokat a mozdulatokat megismételni a motoron, minden alkalommal hibázom, és ez gondot okoz.”

Bastianini tehát tisztában van vele, hogy valamin neki is változtatnia kell, de természetesen azon is folyamatosan dolgoznak a mérnökökkel, hogy a motor jobban a kezére álljon. A hétszeres királykategóriás futamgyőztes úgy véli, egy erőssége még most is van, azonban ezt jelentősen ellensúlyozza a más pontokon meglévő gyengesége.

Ha megnézed a futamot… hát, [engem] nem látsz, mert le vagyok maradva – folytatta. – Az alapján, amit látok, keményen tudok fékezni, amikor a motor egyenesen megy, és ez lehetővé teszi, hogy több versenyzőt is megelőzzek, ami pozitívum. Ez ennek a motornak a legnagyobb erőssége. Ami viszont a többit illeti, a motor nem nagyon fordul a kanyar közepén, ezért el kell venni a gázt, és emiatt rengeteg időt veszítünk. Sok változtatással kísérleteztünk az üléspozíció és a beállítások terén, de semmi nem változott.”

Nem ért egyet a döntésükkel, mégis dicsérte a sportfelügyelőket a megbüntetett versenyző

Bastianini ismét kiemelte, hogy nem fogadja el a lemaradást. A főfutamra aztán módosítottak a beállításokon, de hogy ez mennyire vált be, az nem nagyon derülhetett ki, mivel a verseny elején ütközött Raúl Fernándezzel, majd elesett. Ezzel együtt elégedetten szállt le a motorról, mert jól rajtolt, és a baleset előtt a tizenharmadik pozícióért harcolt, majd pedig Chantrát vissza tudta előzni. Ennek köszönhetően tizennyolcadikként intették le, amiből Ai Ogura kizárása miatt végül tizenhetedik hely lett.

A Ducatinál odaszúrtak Bastianininek

Bastianini tavaly még sokkal előkelőbb pozíciókért küzdhetett, hiszen a gyári Ducati istállóját erősítette. Az idei szezonra viszont Marc Márquez váltotta, aki eredményekben egyelőre nemhogy őt, de Francesco Bagnaiát is felülmúlja. Sőt, a bolognaiak egyik szakembere úgy gondolja, hogy emberileg is magas polcon van, és ennek kapcsán odaszúrt az elődnek.

Versenyzőként már ismertük Márquezt, ő egy jelenség – nyilatkozta a Motorsport.com-nak egy meg nem nevezett csapattag. – Most viszont megismertük Marcot, az embert is, és ebben a tekintetben még rendkívülibb. Csupán néhány futam során többször köszönte meg a munkánkat, mint az előző versenyző két év alatt.”

Finomodott Marc Márquez vezetési stílusa, megindokolta, miért döntött így