Jack Miller elárulta, lényegében minden adatot megosztanak egymással a Yamaha csapatain belül, és folyamatos a párbeszéd a változtatásokkal kapcsolatban. A 30 éves versenyző úgy véli, a Ducati mindenkinél jobban működteti az elektronikát, de már ők is sokat fejlődtek ezen a téren.
Tavaly húsz közös év után véget ért a Pramac és a Ducati együttműködése, hiszen az olasz istálló a Yamaha motorjaira váltott. Paolo Campinoti csapata számára az új partnerség pénzügyileg mindenképpen jövedelmezőbb az előzőnél, arról nem is beszélve, hogy továbbra sem klasszikus szatellitalakulatként működnek.
Igaz, ez bizonyos szempontból már az elmúlt években is így volt, hiszen a Pramac gyári specifikációjú motorokat kapott a Ducatitól, a versenyzők pedig hozzáférhettek egymás adataihoz. A Yamahánál ugyanakkor kifejezetten hangsúlyozzák, hogy gyári támogatású istállóról van szó, és ezt a csapat egyik új versenyzője, Jack Miller is meg tudja erősíteni.
„Abszolút – válaszolta arra a kérdésre, hogy teljes-e az együttműködés. – Nagyjából mindent megosztunk egymással. Folyamatosan zajlik a párbeszéd, megvitatjuk a különböző beállításokat, meg ilyesmi. Egész nap beszélgetünk a végrehajtott módosításokról, hogy szerintünk milyen szempontból működik másképpen a motor, és így tovább. Úgy érzem, mintha egy négyfős csapat lennénk.”
Kiküszöbölte korábbi problémáját, ám egy másik fontos területen nem fejlődött a Yamaha?
Miller a teljesített királykategóriás versenyek számában a mezőny harmadik legtapasztaltabb tagja, ami pedig a különböző gyártókat illeti, ő képviselte a legtöbb olyan márkát, amely a mai napig tagja a MotoGP-nek. Többek között a Ducatinál is versenyzett, így megalapozott véleménnyel rendelkezik abban a kérdésben, hogy a bolognaiak miben emelkednek ki. A négyszeres MotoGP-futamgyőztes szerint a válasz az elektronika, amelyre ők is nagy hangsúlyt fektetnek.
„Szerintem a Ducati mindenkinél jobban működteti – utalt a Magneti Marelli termékére. – A Yamaha még mindig tanulja, hogyan hozza ki a maximumot a szoftverből, a beállítások tekintetében is. Rendkívül keményen dolgoznak. Már most úgy gondolom, hogy tízszer jobb, mint tavaly, és hétről hétre kapunk újításokat, valamint különböző szoftvereket, hogy megpróbáljuk jobban működtetni a programot.”
Miller hozzátette, az elsődleges cél, hogy a kipörgésgátló kevésbé agresszívan működjön. Ezzel legközelebb a hétvégi Amerikai Nagydíjon próbálkozhatnak, ahogyan azzal is, hogy kiaknázzák a motorban rejlő potenciált. Buriramban pont ő volt a gyártó legerősebb képviselője, de különböző okokból nem hozta ki a maximumot, Argentínában viszont ő is haloványabbnak bizonyult.
Hivatalos: Oliveira kihagyja az Amerikai Nagydíjat, a Yamaha tesztcsapatából érkezik a helyettese