back to top
2025. április 24. 05:54
KezdőlapMotoGPRossi reagált az Acosta-pletykára – akit egy másik gyártó már konkrét tervvel...

Rossi reagált az Acosta-pletykára – akit egy másik gyártó már konkrét tervvel csábít?

Valentino Rossi méltatta Pedro Acostát, ám hangsúlyozta, elégedettek a jelenlegi felállásukkal. Mindeközben sajtóértesülések szerint a Honda már konkrét forgatókönyvet vázolt fel a spanyol pilótának.

Bár Pedro Acostának 2026-ig van szerződése a KTM-mel, könnyen lehet, hogy ennek ellenére is az idei átigazolási piac egyik központi figurája lesz. Bár hivatalosan ezt még senki nem erősítette meg, de egyre több jel mutat arra, hogy a 20 éves pilóta idő előtt, vagyis már az idei év végén elhagyhatja a márkát, amelyik lényegében kinevelte őt.

Még az Argentin Nagydíj hétvégéjén kapott szárnyra az a híresztelés, hogy a kétszeres világbajnok, illetve menedzsmentje azon dolgozik, hogy jövőre már egy Ducatin ülhessen, egészen konkrétan a VR46 színeiben. Az érintettek persze tagadták, a felek között lenne bármilyen kapcsolat, Katarban pedig maga Valentino Rossi igyekezett csillapítani a kedélyeket.

Nagyon kedvelem Acostát, ő egy fantasztikus versenyző – nyilatkozta a TNT Sports közvetítésében a csapatot birtokló legenda. – Nagyon fiatal és hihetetlenül tehetséges. Azonban még nagyon korán van, és rendkívül elégedettek vagyunk Franco [Morbidellivel], valamint [Fabio] Di Giannantonióval, azért is, mert hozzánk tartoznak, együtt növekedtünk. Szóval majd meglátjuk.”

Persze az elmúlt időszakban nem csak a Ducatival boronálták össze Acostát, akinek rövid távon, vagyis 2026-ra minden bizonnyal ez lenne a legjobb megoldás. A Yamahával kapcsolatos híresztelésekre ő maga adott alapot azzal, hogy Austinban megkérte Paolo Campinotit, a Pramac tulajdonosát, hogy beszéljen menedzserével, Albert Valerával.

Emellett a sajtóban megjelent egy harmadik lehetséges célpont is: a Honda. A SPEEDWEEK.com „jól informált belső forrásokra” hivatkozva azt állítja, hogy az aranyszárnyasok már konkrét átigazolási forgatókönyvet vázoltak fel Acostának. Az ötszörös királykategóriás dobogósnak állítólag hároméves szerződést ajánlanának, melynek értéke akár a 30 millió eurót is elérheti.

Az biztos, hogy helyet nem kellene csinálni neki, hiszen Luca Marininek az idei év végén jár le a megállapodása a Hondával. Bár a 27 éves motoros kétségtelenül rengeteget lépett előre az egy évvel ezelőtti siralmas helyzethez képest, de aligha vitatná bárki, hogy Acostára sokkal inkább lehetne építeni egy győztes projektet, mint rá.

Ezen a ponton érdemes megjegyezni, hogy az elmúlt napokban Toprak Razgatlıoğlu esetében is felmerült, hogy csatlakozik a Honda gyári csapatához, olyannyira, hogy a kétszeres Superbike-világbajnok menedzsere, Kenan Sofuoğlu maga mondta ki, hogy az aszakaiak érdeklődnek ügyfele iránt. Persze még a török versenyző körül is rengeteg a kérdőjel, de ha adott esetben a japánoknak közülük kellene választaniuk, akkor alighanem Acosta mellett döntenének, már csak az életkor, illetve a királykategóriás tapasztalat miatt is. Az LCR szatellitcsapatát birtokló és irányító Lucio Cecchinello szavai alapján ugyancsak erre lehet következtetni. „A Hondánál úgy látják, hogy csak két olyan versenyző van, aki kivételes potenciállal rendelkezik: Marc Márquez és Pedro Acosta” – jelentette ki a spanyol sajtó képviselőinek.

Persze ott van a már említett tény, hogy a gyári KTM pilótájának szerződése csak jövőre jár le, és ennek kapcsán látszólag Valera is köti az ebet a karóhoz. „2026-ig bezárólag van szerződésünk – szögezte le. – A 2027-es idénytől kezdve minden lehetséges forgatókönyv életbe léphet.” Ugyanakkor a motorversenyzés történetében nem példa nélküli, hogy egy magasra taksált pilóta maga kéri a megállapodás felbontását. A legutóbbi ilyen példáig nem kell sokat visszamenni az időben, hiszen Márquez pont a Hondát hagyta el ilyen módon 2023 végén.

Ugyanakkor egy másik kétség is felmerülhet: nem lép-e csöbörből vödörbe Acosta, ha a Hondához igazol? A japánok kétségkívül rengeteget léptek előre, és Romano Albesiano kinevezése a technikai igazgató pozíciójába azt mutatja, hogy valóban hajlandóak változtatni korábbi működési elveiken. Persze most még nem értek célba, de nehéz elképzelni, hogy a jelenleg anyagi gondokkal küszködő KTM hosszú távon jobb megoldás legyen a világ legnagyobb és a királykategória történetének legsikeresebb motorgyártójánál.

A KTM főnöke reagált a pletykákra

Acosta körül tehát egyértelműen van valamilyen mozgás, és nyilvánvaló, hogy ez a KTM vezetőségének figyelmét sem kerülte el. Pit Beirer korábban hangsúlyozta, nekik kell megteremteni azokat a körülményeket, amelyek maradásra késztetik versenyzőjüket, ami leginkább egy versenyképes motort jelent. A mattighofeniek motorsport-igazgatója pozitívumként fogja fel az érdeklődést.

Azt hiszem, ezt bóknak veszem, és ha ezek a szupersztárok most jönnek rá, hogy Pedro egy jó versenyző, akkor mi már sok-sok évvel ezelőtt rájöttünk – jelentette ki a szombati közvetítésben. – Ezért támogatjuk őt már azóta, hogy a Rookies Cupban szerepelt. Szóval szerződésben áll velünk, ezt pedig bóknak veszem. Ez rendben van, ez is [része] a versenyzésnek. A jó csapatok jó pilótákat szeretnének, így nekünk együtt kell teljesítenünk, hogy Pedro jól érezze magát itt.”